۱۴۶۲۳۴۲
۱۸۳
۱۸۳
پ

بی‌دردسر، بی‌‌بازگشت و در سلامتی کامل، لاغر شوید

خبر خوب این است که با پیشرفت فزاینده علم و تحقیقات پزشکی، دانش و تجربه درباره بدن انسان و علم تغذیه، دانشمندان به راه‌کارهای ایده‌آلی دست پیدا کرده‌اند. نمونه‌اش آمپول‌های لاغری هستند که این روزها غوغا به پا کرده‌اند و باید بگوییم که واقعاً هم اثرگذارند.

چاقی و اضافه وزن فقط مشکل شما نیست، درصد زیادی از آدم‌های این زمانه با چنین چالشی روبه‌رو هستند. تغییرات سبک زندگی، عادت‌ها و روند زندگی روزانه باعث شده که چاق‌تر از همیشه شویم و البته ابتلای بیماری‌های مختلف با عارضه چاقی و اضافه وزن هم از ما دور نیستند.

بی‌دردسر، بی‌‌بازگشت و در سلامتی کامل، لاغر شوید

برای اینکه وزنمان را کم کنیم و به سلامتی نزدیک و نزدیک‌تر شویم، راه‌کارهای مختلفی به ما پیشنهاد می‌شوند. این راه‌کارها گاهی واقعاً نتایج دلخواهی به همراه نمی‌آورند. ضمن اینکه اغلب دشوارند و بازگشت‌پذیر.

خبر خوب این است که با پیشرفت فزاینده علم و تحقیقات پزشکی، دانش و تجربه درباره بدن انسان و علم تغذیه، دانشمندان به راه‌کارهای ایده‌آلی دست پیدا کرده‌اند.  نمونه‌اش آمپول‌های لاغری هستند که این روزها غوغا به پا کرده‌اند و باید بگوییم که واقعاً هم اثرگذارند.

اوزمپیک و مانجارو مثال‌هایی از این محصولات کاربردی هستند که با سازوکاری دقیق و روندی سالم به کاهش وزن کمک می‌کنند.

آمپول‌های لاغری مانجارو و اوزمپیک؛ نسل تازه راه‌کارهای کاهش وزن

بی‌دردسر، بی‌‌بازگشت و در سلامتی کامل، لاغر شوید

عملکرد آمپول‌های لاغری با در نظرگرفتن نیاز بدن و با روش‌هایی شدنی و ممکن، روند کاهش وزن را مقدور می‌کنند. سازوکار این محصولات طوری است که باعث ایجاد احساس سیری بیشتر و کاهش اشتها در مسیری سالم شوند.

در ترکیبات محصولات لاغری مانند اوزمپیک و مانجارو از مواد اولیه شیمیایی موثری استفاده می‌شود که خلوص بالایی دارند. نقش چنین عناصری در ترکیب آمپول‌های لاغری بسیار مهم است و باعث می‌شود که محصولات مذکور نتایج خیره‌کننده‌ای به همراه بیاورند و در ضمن، از ایمنی بالایی هم برخوردار شوند.

شرکت‌های فعال و معتبری مانند شیمیکو در مسیر تولید چنین داروهایی نقش دارند و با تمرکز بر عرضه و ارائه ترکیبات شیمیایی خالص و مرغوب، به ارتقای استانداردهای ساخت این آمپول‌ها کمک شایانی می‌کنند.

با وجود آمپول‌های لاغری، کمتر غذا می‌خورید و سوخت‌وساز بدنتان هم افزایش پیدا می‌کند. در ادامه، به هریک از این محصولات نگاه دقیق‌تری خواهیم داشت:

اوزمپیک (Ozempic) چیست؟

در حوالی سال ۲۰۱۷ میلادی، سازمان و غذا و داروی آمریکا، آمپول اوزمپیک را با هدف کنترل بیماری دیابت نوع دوم در بزرگسالان تأیید کرد. با تزریق هفتگی این دارو، به پانکراس یا همان لوزالمعده در راستای تولید انسولین بیشتر کمک می‌شود.

با تولید بیشتر این ماده، امکان پایین‌آمدن قند خون به‌وجود می‌آید. این روند پایین‌آوردن قند خون می‌تواند در حوزه لاغری و کاهش وزن هم موثر واقع شود.

در واقع، اوزمپیک با تقلید از نوعی هورمون طبیعی عمل می‌کند. با افزایش سطح هورمون‌ها، مولکول‌ها به مغز می‌روند و خبر سیرشدن را مخابره می‌کنند. هرچقر که افزایش زمان خروج غذا از بدن بیشتر شود، هاضمه هم کُندتر پیش می‌رود. این فرایند طوری است که انگار جراحی لاغری و از بین‌بردن چاقی انجام داده‌اید.

مانجارو (Mounjaro) چیست؟

آمپول کاهش وزن مانجارو هم برای کمک به کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع دوم طراحی شده است. این محصول هم می‌تواند کاربردهای متنوعی از جمله کاهش وزن را به‌همراه بیاورد.

در واقع، مانجارو با جلوگیری از افزایش بیش از حد قند خون، باعث کنترل دیابت و البته از دست‌دادن وزن اضافه می‌شود. هنگامی که سطح قند خون (گلوکز) بالاتر می‌رود، مقدار انسولین را در بدن افزایش می‌دهد.

انسولین همان هورمونی است که به بدن کمک می‌کند که گلوکز را به عنوان منبعی از انرژی بشناسد. با مانجارو از ترشح قند ذخیره در کبد جلوگیری می‌شود و جذب خوراکی‌های مصرفی، سرعت پایین‌تری خواهد داشت.

مزایای استفاده از اوزمپیک و مانجارو چیست؟

بی‌دردسر، بی‌‌بازگشت و در سلامتی کامل، لاغر شوید

مکانیزم اصلی آمپول‌های لاغری اوزمپیک و مانجارو ایجاد حس سیری در مصرف‌کننده است. در چنین رویه‌ای، به بدن فشاری وارد نمی‌شود و کنترل میزان ورود کالری‌ها به بدن بسیار دقیق و سالم پیش می‌رود. از مزایای هریک در ادامه، بیشتر برایتان می‌گوییم.

مزایای آمپول اوزمپیک

  • ایجاد سدی در مقابل اشتهای برای افزایش کالری بدن؛
  • مبارزه با هوس‌های غذایی مختلف؛
  • بهبود سوخت‌وساز بدن.

با اثری که اوزمپیک روی متابولیسم بدن می‌گذارد، حتی در زمانی که استراحت می‌کنید هم امکان کالری‌سوزی برایتان مقدور می‌شود.

مزایای آمپول مانجارو

  • کاهش اشتها؛
  • طولانی‌کردن حس سیری؛
  • ایجاد فرصت کاهش وزن زیاد؛
  • بهبود سطح قند خون و کنترل آن.

با این دارو، امکان کاهش وزن چشم‌گیر وجود دارد. برخی از مصرف‌کنندگان آن توانسته‌اند، به‌راحتی تا ۲۰درصد از وزن بدن خود را پایین بیاورند.

مانجارو یا اوزمپیک؛ کدام اثرگذارترند؟

بی‌دردسر، بی‌‌بازگشت و در سلامتی کامل، لاغر شوید

برای اینکه بدانید، کدام آمپول لاغری برایتان گزینه مناسب‌تری است، باید حتماً زیر نظر پزشک متخصص از آن‌ها استفاده کنید. این دو محصول تقریباً عملکرد یکسانی دارند و روندی مشابه را برای کاهش قند و لاغری در بدن پیش می‌برند:

  • مکانیسم عمل؛ کاهش اشتها، افزایش احساس سیری، تقلید از هورمون GLP-۱
  • عوارض جانبی؛ مشکلات گوارشی (تهوع، اسهال، یبوست)
  • تفاوت اصلی؛ نام تجاری و شرکت تولیدکننده
  • روش مصرف؛ تزریق زیرجلدی، معمولاً هفتگی   
  • اثربخشی؛ کاهش وزن موثر
  • ماده فعال؛ سماگلوتید

همان‌طور که می‌بینید، این محصولات بسیار به هم شبیه‌اند. در نتیجه، نیاز به حضور مشاوری حرفه‌ای و پزشکی خبره برای انتخاب گزینه مناسب وجود دارد. به ادعاهای تبلیغاتی فروشندگان توجه نکنید و حتماً در زمان انتخاب و استفاده از داروهای لاغری و آمپول‌هایی مانند اوزمپیک و مانجارو زیر نظر پزشک، اقدام به استفاده کنید.

دنیای محصولات لاغری بسیار متنوع و پرتقاضا است و متأسفانه، ردپای افراد سودجو هم در این زمینه زیاد دیده می‌شود. برای همین بهتر است که برای حفظ سلامت و دریافت نتیجه عالی، از نگاه و حضور پزشکان و افراد باتجربه و حرفه‌ای، حتماً کمک بگیرید.

جانب احتیاط و نکات مراقبتی را رعایت کنید

بی‌دردسر، بی‌‌بازگشت و در سلامتی کامل، لاغر شوید

یادتان باشد که هرگز خودسرانه و بدون نظارت پزشک، اقدام به استفاده از هیچ محصول لاغری نکنید. در استفاده از اوزمپیک و مانجارو هم باید به نکات مراقبتی زیر دقت داشته باشید:

  • میزان اضافه وزن کنونی و هدف نهایی؛
  • بیماری‌های کنونی و وضعیت سلامت بدن؛
  • داروهای مصرفی دیگر و تداخلات احتمالی‌شان با آمپول‌ها.

برای اینکه تمام این موارد را به‌درستی تحت کنترل درآورید، باید حتماً زیر نظر پزشک و در کلینیکی حرفه‌ای، اقدام به کاهش وزن کنید. دکتر سمانه فتوحی از متخصصانی است که در این زمینه به مراجعان پرشماری کمک کرده و در مسیر کاهش وزن اصولی، چارچوبی حرفه‌ای و ایمن برای بیماران فراهم می‌کند.

با مراجعه به کلینیک پوست، مو و لاغری دکتر فتوحی، لازم نیست که نگران عوارض جانبی استفاده از خدمات لاغری مختلف باشید.

بی‌دردسر، بی‌‌بازگشت و در سلامتی کامل، لاغر شوید

الزام مراجعه به پزشک و قرارداشتن زیر نظر حرفه‌ای‌ها در مسیر استفاده از آمپول اوزمپیک یا مانجارو را فراموش نکنید. با مراجعه به مرکزی مانند  کلینیک دکتر سمانه فتوحی می‌توانید تمام ابعاد کاهش وزن را با هم و در مسیری جامع و سلامت پیگیری کنید.

استفاده از این محصولات در کنار رعایت رژیم غذایی متعادل، واردکردن تحرک و ورزش به سبک زندگی و تعیین دوز مناسب مصرفی به نتیجه می‌رسد. بنابراین، بی‌گدار به آب نزنید و به نام‌های خوش‌سابقه و معتبر در این حوزه اعتماد و اتکا کنید.

منابع:

https://www.healthline.com/health/drugs/ozempic

https://www.webmd.com/drugs/2/drug-184168/mounjaro-subcutaneous/details

https://health.ucdavis.edu/blog/cultivating-health/ozempic-for-weight-loss-does-it-work-and-what-do-experts-recommend/2023/07

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج