۱۴۶۲۱۱۶
۱۱ نظر
۱۱۳۶
۱۱ نظر
۱۱۳۶
پ

داریوش و معین در ایران کاملا مجاز شدند!

به دلیل مواضع اخیر داریوش و معین ظاهرا بسیاری از رسانه‌ها در اسم بردن از این دو خواننده راحت‌تر از گذشته عمل می‌کنند. در همین یادداشتی که در ادامه می‌خوانید بیلبورد یک رسانه تخصصی حوزه موسیقی به نیکی از داریوش و معین یاد کرده است، البته که برترین‌ها صرفا این مطلب را بازنشر می‌کند و موضع خاصی نسبت به محتوای آن ندارد.

برترین‌ها: به دلیل مواضع اخیر داریوش و معین ظاهرا بسیاری از رسانه‌ها در اسم بردن از این دو خواننده راحت‌تر از گذشته عمل می‌کنند. در همین یادداشتی که در ادامه می‌خوانید بیلبورد یک رسانه تخصصی حوزه موسیقی به نیکی از داریوش و معین یاد کرده است، البته که برترین‌ها صرفا این مطلب را بازنشر می‌کند و موضع خاصی نسبت به محتوای آن ندارد. 

داریوش و معین در ایران کاملا مجاز شدند!

مجله موسیقی بیلبورد نوشت: مواضع اصیل و شرافتمندانه داریوش اقبالی و نصرالله معین حاصل عبور آن‌ها از منافع شخصی و معرف حضور گوهر انسان‌دوستی و اتحاد برای حراست از ایران در کهن‌الگوهای فرهنگی این سرزمین بویژه در شرایط خطیر و بحرانی‌ست.به گزارش بیلبورد، موضع‌گیری غیرمنتظره دو چهره اسطوره‌ای موسیقی پاپ درباره مسائل مهم خاورمیانه بازتاب گسترده‌ای در میان مردم داشته و واکنش‌های بسیاری را در فضای مجازی برانگیخته است. طی روزهای اخیر معین و داریوش با اتخاذ مواضع مستقل و انسان‌دوستانه، الگوی جدیدی از کنش‌گری مبتنی بر منافع ملی را در فضای فرهنگی ایران به تصویر کشیدند.ماجرا از این قرار است که معین در کنسرت اخیر خود به رغم اصرار طرفداران اعلام کرد که حاضر نیست آهنگ خاطره‌انگیز «بی‌بی‌گل» را روی استیج بخواند. خبر امتناع نصرالله معین از خواندن ترک «بی‌بی‌گل» به سرعت دست به دست شد و کنجکاوی‌های فراوانی را برانگیخت؛ کنجکاوی‌هایی که در نهایت به بحران خاورمیانه، اسرائیل و نخست‌وزیر منفور آن منتهی شد. اسرائیل مدت‌هاست که می‌کوشد از طریق دیپلماسی عمومی نظر مردم ایران را به خود جلب کند. مدتی قبل یک خواننده‌ی اسرائیلی در اقدامی فرصت‌طلبانه ضمن اجرای ترانه «بی‌بی‌گل» آن را به بنیامین نتانیاهو تقدیم کرده بود.

لازم به یادآوری است که نتانیاهو در جامعه اسرائیل با لقب «بی‌‌بی» شناخته می‌شود. تصمیم معنادار معین با عصبانیت شدید یگان جنگ روانی اسرائیل مواجه شد و حساب‌های کاربری فارسی‌زبان وابسته به ارتش اسرائیل اقدام به فحاشی و توهین به این خواننده محبوب کردند.جمهوری اسلامی ایران از زمان تاسیس تاکنون به رغم برخی فراز و نشیب‌ها در دوره‌های مختلف، در مجموع رابطه‌ای تیره و تار را با موسیقی و اهالی آن تجربه کرده است. چهل و چهار سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی نارضایتی اهالی موسیقی از سیاست‌های حاکم بر این حوزه نیازی به توضیح ندارد. طبعا خوانندگان لس‌آنجلسی که چهار دهه از بهترین دوران هنری خود را در تبعید و غربت سپری کرده‌اند، عمیق‌ترین زخم‌ها را در سینه تحمل می‌کنند.در این میان داریوش اقبالی به عنوان سیاسی‌ترین خواننده‌ی ایران و رکورددار آثار اعتراضی، در کنسرت وین با مواضع حماسی خود چشم‌ها را خیره کرد و خشم جریان ضدایرانی را برانگیخت. داریوش تنها خواننده‌ی تراز اول ایران است که ضمن مخالفت با جمهوری اسلامی ایران، موضع مخالف خود نسبت به حکومت پهلوی را نیز حفظ و به صراحت بیان کرده است.

او همزمان با جنبش زن، زندگی، آزادی در یکی از کنسرت‌های خود رضا پهلوی را خائن نامیده بود. بنیامین نتانیاهو در ادامه راهبرد دیپلماسی عمومی، پس از ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی مردم ایران را خطاب قرار داد و اعلام کرد به زودی با حمله نظامی، جمهوری اسلامی را نابود می‌کند و برای ایرانیان آزادی و رفاه به ارمغان می‌آورد! در شرایطی که به نظر می‌رسید جمهوری اسلامی ایران حتی پس از ترور سید حسن نصرالله نیز تصمیم به ادامه سیاست صبر استراتژیک داشت، بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که زیاده‌روی نتانیاهو در همین پیام ویدئویی جمهوری اسلامی را برای انجام عملیات وعده صادق ۲ و شلیک موشک‌های هایپرسونیک‌ به سوی تل‌آویو متقاعد کرد.به فاصله کوتاهی پس از پیام جاه‌طلبانه بنیامین نتانیاهو خطاب به مردم ایران، جریان ضدایرانی برای تئوریزه کردن حمله‌ی نظامی به ایران دست به کار شد و به تقدیس و ستایش نخست‌وزیر جنایت‌کار اسرائیل پرداخت.

در چنین شرایطی داریوش اقبالی در وین میکروفن را در دست گرفت و ضمن هشدار درباره تبعات هولناک جنگ گفت: «در کوله‌پشتی سربازان بیگانه برای مردم سرزمین ما آزادی وجود ندارد.»مواضع اصیل و شرافتمندانه داریوش اقبالی و نصرالله معین حاصل عبور آن‌ها از منافع شخصی و معرف گوهر انسان‌دوستی و اتحاد برای حراست از ایران در کهن‌الگوهای فرهنگی این سرزمین است.

داریوش و معین به همه خرس‌خاله‌ها و مدعیان دلسوزی برای مردم ایران یادآوری کردند که مخالفت با جمهوری اسلامی هرگز نمی‌تواند همراهی با یکی از جنایتکارترین چهره‌های تاریخ بشر را توجیه کند. بنیامین نتانیاهو ظرف یک سال گذشته بیش از ۴۴ هزار نفر از مردم خاورمیانه را قتل عام کرده و‌ جهان را به آستانه جنگ جهانی سوم کشانده است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • محمد

      صحبت های کنسرت آخر داریوش رو پس نشنیدید حتما؟؟؟!!!

    • ناشناس

      عشق یعنی معین

    • ناشناس

      معین اینو نگفته

    • ناشناس

      داریوش بعد کوله کلی حرف مهم دیگه هم زد

    • ناشناس

      با داریوش مخالفم آزادی ارامش میارن

    • ناشناس

      پس مجوز کنسرت بدن ایران بیان

    • ناشناس

      میدونن با هنرمندا مردم چه کردن

    • ناشناس

      نه میبخشیم نه فراموش میکنیم بهترین دوران جوونی مون چقدر مسخره گذشت

    • ناشناس

      حالا میخوان خواننده هامون رو از چشم بندازن

    • ناشناس

      هشت سال جنگ عراق

    • ناشناس

      همین مان مونده بود.
      آخرین مشکل مملکت هم حل شد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج