۱۴۶۲۲۶۷
۱۱ نظر
۲۳۰۱
۱۱ نظر
۲۳۰۱
پ

روزنامه صداوسیما از این سریال، افسانه ساخت!

پخش سریال «طوبی» چندی پیش از شبکه اول به پایان رسید. به همین مناسبت جام جم، ارگان رسمی صداوسیما در مطلبی مدعی اقبال خیره‌کننده مردم به این سریال شد.

برترین‌ها: پخش سریال «طوبی» چندی پیش از شبکه اول به پایان رسید. به همین مناسبت جام جم، ارگان رسمی صداوسیما در مطلبی مدعی اقبال خیره‌کننده مردم به این سریال شد:

پرونده سریال طوبی به‌تازگی درآنتن شبکه یک سیما بسته شد.این سریال توانست با قصه‌ای تماشایی،حضور چهره‌هاو کارگردانی حساب‌شده سعیدسلطانی حسابی در دل مخاطبان جا باز کند. این استقبال منحصر به قاب رسانه‌ملی نبود و پایش‌ها نشان می‌دهد که محتواهای مربوط به سریال در فضای مجازی نیز به فراوانی بازنشر و دیده شدند.

روزنامه صداوسیما از این سریال، افسانه ساخت!

همچنین آمار بازدید این سریال در تلوبیون نیز درخور توجه است و نشان از استقبال مخاطبان از این سریال تلویزیونی دارد، استقبالی که در تماس‌های آنان با واحد۱۶۲روابط عمومی صداوسیما در قالب درخواست برای تولید و پخش فصل دوم این سریال خود را به خوبی نمایان می‌کند. در ادامه نگاهی به بازنشر محتواهای تقطیع‌شده درباره این سریال در شبکه‎‌های اجتماعی مجازی داشتیم و پایش تعاملات مخاطبان در این فضا در مورد سریال طوبی را منعکس کردیم. 

طوبی صدرنشین شد

گزارش پایش تعاملات مخاطبان در فضای مجازی درباره سریال طوبی منتشر شده است. در واقع در این پایش، ابتدا محتواهای تقطیع‌شده سریال طوبی که در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی منتشر شده‌اند، شناسایی و سپس میزان مصرف آنها محاسبه شده است. بر‌این اساس تعداد شصت‌هزار محتوای تقطیع‌شده از سریال در پنج بستر تلگرام، اینستاگرام، ایتا، بله و روبیکا منتشر شده که مجموعاً چهارصد میلیون بازدید و مصرف را به خود اختصاص داده است. این میزان مصرف، سریال طوبی را به برترین سریال رسانه‌ملی در سال ۱۴۰۳،تبدیل کرده است. سریال بعدی نون خ ۵ با حدود۱۲۰میلیون بازدید است.تحلیل مذکور با استفاده از ابزارهای دقیق داده‌کاوی و بررسی‌های عمیق تحلیلگران شبکه‌های اجتماعی مستقر در اتاق وضعیت معاونت فضای مجازی رسانه‌ملی انجام شده است. برای روشن‌تر شدن شیوه عمل این پایش علمی، خوب است که با برخی ملاحظاتی که در این کار مد‌نظر بوده آشنا شویم. در آمار ارائه‌شده صرفا مصرف (بازدید) محتوای ویدئویی در تمام پلتفرم‌ها مد‌نظر بوده است.

روزنامه صداوسیما از این سریال، افسانه ساخت!

همچنین محتواهای با رویکرد مثبت نسبت به سازمان در محاسبات آمده است.اگر ازمخاطبان این سریال بودید، احتمالا برای‌تان جالب است بدانید که این محتواهای پربازدید بیشتر مربوط به کدام بخش‎های سریال بودند و در واقع کدام یک از آیتم‌های اثر بیشتر مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته است. طبق پایش صورت گرفته، محتوای مربوط به سکانس‌های ضیا و پریزاد جزو محتواهای پربازدید سریال طوبی بوده است. همچنین سکانس‌های عاشقانه طوبی و فخرالدین، فراگیرترین محتوای تقطیع‌شده از این سریال بوده است. موسیقی سریال هم بسیار مورد استقبال مخاطبان فضای مجازی قرار گرفته، به‌گونه‌ای که در کلیپ‌ها و محتواهای شخصی از آن استفاده می‌کنند. سکانس مربوط به قتل ضیا توسط پدرش هم جزو آیتم‌های مورد توجه مخاطبین در فضای مجازی بوده است. 

چند گزاره‌ مهم 

با نگاهی به نتایج پایش انجام شده در اتاق وضعیت معاونت فضای مجازی رسانه‌ملی درباره سریال طوبی شاهد هستیم که تعداد محتوای تقطیع‌شده منتشر‌شده در شبکه‌های اجتماعی بیش از ۶۰ هزار قطعه بوده است. میزان مصرف محتواهای تقطیع‌شده در همه بسترها حدود ۴۰۰ میلیون بازدید است. تعداد کامنت‌های منتشر‌شده ذیل محتوای مرتبط با سریال ۶۰۰ هزار است که عدد قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.محتواهای تقطیع‌شده مجموعا ۱۰ میلیون لایک را توسط کاربران داشته است. همان‌طور که اشاره شد با توجه به میزان بازدید و لایک احصا‌شده، سریال طوبی پربازدیدترین و محبوب‌ترین سریال رسانه‌ملی در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی در سال ۱۴۰۳ بوده است. 

نگاهی به آمار تلوبیون

نکته دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد این است که جدای از آمار منتشر‌شده درباره فضای مجازی، در‌ کنار پخش سراسری شبکه‌های سیما، سریال طوبی از زمان پخش با آمار بازدید سیزده‌میلیونی در تلوبیون همراه بوده است. منحصر به ‌فرد بودن بازدیدها در تلوبیون نکته مهمی است که درباره این آمار مطرح‌شده قابل توجه است. آمار دقیق بازدیدهای تلوبیونی سریال طوبی عدد ۱۳۰۰۱۲۵۸ را نشان می‌دهد. 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • سریال مزخرف

  • سطح پایین

  • آخرش شبیه به فیلم هندی شد

  • به شعور مخاطب توهین کرد

  • ناشناس

    مگه کسی سیمای میلی می بینه؟؟ اونم شبکه 1

  • ناشناس

    نمیدونم این آمارا از کجا میاد. من تو کل فامیل خودم و خانومم پدری و مادری کل همکارام حتی یک نفر هم ندیدم و نشنیدم این سریالو اسمشو حتی شنیده باشه

    پاسخ ها

    • ناشناس

      شما سریال ابکی ترکی پسندید

    • ناشناس

      ما هم کل خاندان و همکارام میبینن

  • سامان

    خب ستایش و کیمیا سرآمد همه سریال‌های پربیننده هستن اما آیا تغییری در ضعیف بودن این سریال‌ها میکنه که البته اونا ضعیف بودن و طوبی فاجعه

  • ناشناس

    سریال قشنگی بود. کاش فصل دوم هم بسازند

  • ناشناس

    مزخرف ،ودروغ

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج