۱۴۵۶۷۹۷
۱ نظر
۲۲۶
۱ نظر
۲۲۶
پ

خوردن چای و بیسکویت مضر است؟

مصرف منظم چای و بیسکویت، به ویژه با شکر و چربی های ناسالم، ممکن است در دراز مدت منشا چندین بیماری شوند.

همشهری آنلاین: یکی از نوشیدنی‌هایی که به لحاظ غذایی کشورهای ایران، هند و بریتانیا رابه هم پیوند می‌دهد، چای است. این سه کشور از یک جهت دیگر نیز با یکدیگر پیوند دارند و آن علاقه مردم این کشورها به مصرف چای و بیسکوئیت به عنوان میان وعده است. اما ترکیب غذایی این عصرانه خوشمزه به رغم ظاهر سالمی که دارد، مضر است.

خوردن بیسکوئیت همراه با چای و فراتر از ان زدن بیسکوئیت در چای، یک عادت آرامش بخش برای اکثر مردم کشورهایی نظیر ایران، هند و بریتانیا است. هیچ کس اصلا از خوردن این ترکیب غذایی خوشمزه احساس بدی نمی‌کند بسیاری نیز از خوردن آن لذت می‌برند. اما نکته غم انگیز و ناامیدکننده در این مورد این است که مصرف منظم این خوراکی خوشمزه ممکن است عواقب ناسالمی داشته باشد. چای و بیسکوئیت، به ویژه با شکر و چربی های ناسالم، ممکن است در دراز مدت منشا چندین بیماری شوند.

خوردن چای و بیسکویت مضر است؟

محتوای قند بالا

بیشتر بیسکوئیت‌ها، از جمله بیسکوئیت‌هایی که در سوپر مارکت‌ها به فروش می‌رسند، با شکر تصفیه شده پر می‌شوند. هنگامی که آن‌ها را همراه چای می‌خورید، منجر به افزایش قابل توجه سطح قندخون می‌شوند. به همین دلیل شانس ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهند و به افزایش وزن کمک می‌کنند و باعث می‌شوند سطوح انرژی فرد کم باشد. افزایش شدید قند خون معمولا با یک افت شدید پس از آن همراه است، که باعث می‌شود احساس خستگی کنید و بخواهید کمی بعد دوباره قند بیشتری بخورید.

بدون کالری

بیسکوئیت‌ها معمولا از آرد سفید و شکر تهیه می‌شوند و هیچ محتوای غذایی ندارند. آن‌ها به اصطلاح عاری از کالری هستند و فقط منجر به افزایش وزن می شوند و از ویتامین‌ها، مواد معدنی یا فیبرها عاری هستند. وقتی بیسکوئیت با چای سرو شده و به طور معمول مصرف می‌شود، فقط به دلیل ناتوانی در سیر کردن یا رفع گرسنگی باعث پرخوری فرد می‌شود. با گذشت زمان، این ممکن است به معنای افزایش وزن و مشکلات سلامتی مرتبط با آن باشد.

چربی‌های ترانس و روغن‌های بد

بیشتر بیسکوئیت‌های آماده حاوی چربی های ترانس و روغن‌های هیدروژنه هستند که به سلامت قلب شما آسیب می رسانند. چنین چربی‌هایی سطح کلسترول بد خون شما را افزایش می‌دهند در حالی که سطح کلسترول خوب را کاهش می‌دهند. افزایش سطح کلسترول بد باعث چندین بیماری قلبی و حتی سکته می‌شود. مصرف مداوم بیسکویت‌های حاوی این چربی‌های بد ممکن است منجر به مشکلات شدید قلبی و عروقی شود، حتی اگر در مقادیر کم مصرف شود.

اسیدیته و مشکلات گوارشی

چای حاوی تانن است که باعث افزایش اسیدیته معده می‌شود. نوشیدن چای با بیسکوئیت‌های غنی از کربوهیدرات که حاوی قند و آرد تصفیه شده بالایی هستند ممکن است مشکلات گوارشی مانند رفلاکس معده، نفخ و سوء هاضمه را بدتر کند. افرادی که به طور منظم از چنین بیسکوئیت‌های پر کربوهیدرات و قند همراه با چای استفاده می‌کردند، در اسیدهای معده دچار عدم تعادل می‌شدند که هضم غذا را دشوارتر می‌کرد و باعث درد معده می‌شد.

سوء جذب

مصرف بیش از حد چای ممکن است در جذب مواد معدنی مانند آهن و کلسیم اختلال ایجاد کند. چای حاوی تانن‌هایی است که می تواند این مواد معدنی را به هم متصل کند و در نتیجه بدن قادر به جذب کافی از آن‌ها نیست و به مرور زمان باعث کمبود آن می‌شود. نوشیدن چای همراه با بیسکوئیت‌های غنی از قند به طور کامل عاری از مواد مغذی است.

پرخوری بی فکر

نوشیدن چای اغلب مربوط به رویدادهای اجتماعی یا زمان استراحت و اوقات فراغت است و در این مواقع فرد بدون توجه به تعداد بیسکوئیتی که مصرف می‌کند، تمایل به خوردن بیسکوئیت بیشتر دارد. از آنجایی که بیسکوئیت‌ها سیری طولانی مدت ایجاد نمی‌کنند، مصرف بیش از حد بیسکوئیت‌های همراه با کالری اضافی، شکر و چربی‌های ناسالم آسان می‌شود.

افت شدید قند خون

بیسکوئیت حاوی مقدار زیادی قند و کربوهیدرات تصفیه شده است که بدن به راحتی آن‌ها را جذب می‌کند و باعث بالا رفتن سطح قند خون می‌شود. وقتی اوج گیری قند از بین می‌رود افتی شدید در پی می‌آید و باعث می‌شود فرد احساس خستگی و بدخلقی کند و همچنان مشتاق دریافت شکر بیشتر باشد. این الگو ممکن است در چرخه‌های بد غذایی ظاهر شود که تثبیت سطح انرژی یا حفظ یک رژیم غذایی متعادل را چالش برانگیز می‌کند.

مشکلات بهداشت دهان و دندان

بیسکوئیت‌ها ماهیتی چسبناک دارند و به دندان‌ها می‌چسبند و وقتی با قند موجود در چای ترکیب شوند، خطری برای ایجاد پوسیدگی دندان و سایر مشکلات دندانی ایجاد می‌کنند. قند موجود در چای و بیسکوئیت، باکتری‌های مضر موجود در دهان را تغذیه می‌کند که منجر به تشکیل پلاک، حفره‌ها و بیماری های لثه می‌شود.

جایگزین‌های سالم تر از چای و بیسکوئیت

چای و بیسکوئیت ترکیب غذایی قدیمی و نوستالژیک است که پدران ما نیز آن را صرف می‌کردند و از این نظر بیشتر ما را به یاد سال‌های گذشته می‌اندازد، اما امروزه برای کاهش مضرات مصرف توامان چای و بیسکوئیت به چند گزینه بسیار سالم‌تر برای لذت بردن از زمان استراحت در دفتر کار یا منزل نیاز داریم.

آجیل و دانه‌ها: برای کنار گذاشتن چای‌ هیچ گزینه‌ای بهتر از پر کردن جیب‌هایتان با مقداری آجیل و دانه‌ها که مملو از چربی‌های سالم، فیبر و پروتئین هستند، وجود ندارد.

میوه تازه: یک میوه تازه مانند سیب، موز یا انواع توت‌ها را برش دهید، شیرینی طبیعی را با مواد مغذی، اما بدون شکر اضافه شده و چربی‌های ناسالم همراه با بیسکوئیت، سرو کنید.

کراکرهای غلات کامل: از کراکرهای سبوس دار به جای بیسکوئیت برای تامین فیبر و انرژی پایدار استفاده کنید.

تنقلات خانگی: اگر عاشق بیسکوئیت هستید، تنقلات خانگی بهترین راه جایگزین کردن آن است. با استفاده از غلات کامل و عسل و روغن نارگیل نسخه‌های سالم تری از تنقلات را در خانه تهیه کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      لطفا اینقدر اطلاعات غلط به مردم ندهید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج