۱۴۵۶۷۳۶
۳ نظر
۱۶۴۳
۳ نظر
۱۶۴۳
پ

عصبانیت روزنامه اعتماد: دربی تهران را تعطیل کنید

دربی تهران در اراک، بدون حضور زنان و با کمترین تماشاچی برگزار می‌شود.

روزنامه اعتماد: دربی یا همان بازی بزرگ بین دو تیم از یک‌ شهر در همه جای جهان همیشه حال و هوای خاص خودش را دارد. مثلا‌ همین‌ یکی، دو‌‌ شب قبل شاهد بودید که‌ دربی شهر میلان با چه شعور و شعف و کیفیتی برگزار شد‌ و هرکدام از دو تیم با نهایت‌ توان به دنبال ارائه نمایش جذاب برای هواداران خود بودند.

عصبانیت روزنامه اعتماد: دربی تهران را تعطیل کنید

در بیرون از مستطیل سبز هم از مسوولان شهری بگیرید تا تماشاگران تمام سعی خود را کردند تا شرایطی را مهیا کنند که بزرگ‌ترین بازی سال در کشورشان ویترینی جذاب از فوتبال و حتی فرهنگ و پرستیژشان ارائه بدهد. شبیه به مهره‌های زنجیری که دانه به دانه در کنار هم قرار می‌گیرند همه‌ چیز سرجای خودش قرار داشت و ماحصل هم همینی شد که دیدیم. اینکه همه هواداران فوتبال در سرتاسر کره خاکی از تماشای  این بازی  ناب لذت بردند. 

دربی ایتالیا یک مثال از ده‌ها دربی در سرتاسر جهان است که برگزار می‌شود. مردم‌ فوتبالدوست اهل هر کشوری که باشند دوست دارند حدود دو ساعتی را پای جعبه جادویی یا در استادیوم بنشینند و بازی بزرگ کشورهای مختلف را  تماشا کنند. در کشور ما هم قرار است روز چهارشنبه حساس‌ترین تقابل لیگ بین دو تیم پایتخت‌نشین پرسپولیس و استقلال برگزار شود. بازی که ۱۰۳ بار در تاریخ از عمر آن می‌گذرد و چه بسیار اتفاق افتاده بزرگان فوتبال دنیا به تهران سفر کنند تا این جدال سنتی را از نزدیک‌ تماشا کنند. حتی اغراق نیست که بنویسیم همین‌ الان هم دربی تهران در کشورهای مختلف جهان ببینده دارد اما در چه وضعیت و با چه شکلی؟
آیا در کشور ما هم مسوولان ورزش و فوتبال دست به دست همدیگر دادند تا تب این بازی را به نهایت برسانند؟ آیا تلاش می‌کنند تا در این جدال مهم فرهنگ غنی ایران را به دنیا نشان بدهند؟ پاسخ هر دو سوال منفی است!

در فوتبال کشور ما برعکس تمام جای دنیا انگار تلاش می‌کنند تا این جدال مهم را از تب و تاب بیندازند! می‌پرسید چطور؟ شواهد و قرائن این طور نشان می‌دهد. دربی که ظرفیت سکوهای صد هزار نفری آزادی برای تماشاگرانش کم می‌آمد قرار است در یک استادیوم ۱۲ هزار نفری برگزار شود که تازه تمام ظرفیت ورزشگاه هم قرار نیست پر باشد. آن هم در یک استان دیگر!
طبق اعلام مقامات دربی پایتخت روز چهارشنبه چهار مهر در یک روز میان هفته و در ورزشگاه امام خمینی اراک برگزار خواهد شد! دلیل چنین تصمیمی هم برای همه اهالی فوتبال روشن است. از ابتدای امسال بیشتر تیم‌های لیگ برتر ایران به دلیل نبود زمین مناسب و زیرساخت کافی خانه به دوش هستند. استقلال و پرسپولیس هم هر هفته در یک استادیوم به میدان می‌روند و برای دربی قرعه به نام ورزشگاه اراک  خورده  است! 

جدا از برگزاری دربی تهران در یک شهر دیگر، ظرفیت پایین استادیوم یک اتفاق بسیار زشت دیگر هم قرار است در این دربی رخ بدهد: حذف زنان به بهانه نبود زیرساخت! 

بازی که تا همین چند سال پیش میلیون‌ها هوادار از چند هفته قبل از شروع آن انتظارش را می‌کشیدند حالا به لطف مسوولان ورزش به یک جدال معمولی تبدیل شده است. البته که وضعیت اقتصادی در فروکش کردن شور و اشتیاق مردم نقش داشته اما همه می‌دانند که فوتبال برای اقشار ضعیف جامعه است و در کشورهای فقیر آفریقایی هم هواداران فوتبال انرژی زیادی برای تماشای آن می‌گذارند‌ بنابراین نتیجه می‌گیریم سلسله مسائل ناشی از سوءمدیریت فوتبال ما را به نقطه رسانده که مردم برای گل سرسبد بازی‌هایش هم تره خرد  نمی‌کنند!

رییس هیات فوتبال استان مرکزی در این رابطه گفت: در جلسه با حضور مسوولان ذیربط قرار شد برای بلیت‌فروشی از ۷۰ درصد ظرفیت ورزشگاه استفاده شود؛ به‌همین خاطر 8 هزار بلیت فروخته خواهد شد. تقسیم‌بندی تماشاگران نیز نصف - ‌نصف انجام می‌شود. با توجه به ظرفیت فیزیکی ورزشگاه و همچنین به ‌دلیل نبودن زیرساخت‌های لازم برای تفکیک سکوها، امکان حضور زنان برای این بازی وجود ندارد!

معلوم نیست این زیرساختی که مقامات از آن حرف می‌زنند چیست که بعد از چندین سال هنوز فراهم نشده و قرار هم نیست فراهم شود. معلوم نیست این افراد چطور به خودشان حق می‌دهند به هر دلیلی بلافاصله زنان را از حضور در استادیوم محروم ‌کنند. انگار برایشان عادی شده و به راحتی تصمیم می‌گیرند نیمی از تماشاچیان را از حق طبیعی خود محروم کنند. یک نفر هم نیست به اینها بگوید اگر زیرساخت نیست و استادیوم مشکل دارد اصلا بازی برگزار نکنید! اگر سکوها مشکل دارد بازی را بدون تماشاچی برگزار کنید! چرا فقط زورتان به زنان  می‌رسد؟

حال با این وضعیت نمی‌دانیم اسم این جدال سرخابی‌ها را در دربی بگذاریم یا نه! بازی‌ای که قرار است ویترین فوتبال ایران باشد هر سال ضعیف‌تر و بی‌کیفیت‌تر می‌شود. امسال هم که به این روز افتاده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • مهربانی

      ای بابا اینکه یه نمونه است همه چیزمون همینجوریه

    • ناشناس

      جانا سخن از زبان ما می گویی

    • پیمان

      احسنت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج