۱۴۵۶۸۳۳
۱۰۱
۱۰۱
پ

وضعیت نامطلوب بارش‌ها در تهران

رییس مرکز اقلیم و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سازمان هواشناسی گفت: پایتخت از ابتدای سال آبی (مهر ۱۴۰۲) در مقایسه با دیگر استان‌ها بدترین وضعیت را در زمینه بارش داشته است چون طی این مدت حتی ۲۵ درصد بارش یک سال خود را دریافت نکرده است.

ایسنا: رییس مرکز اقلیم و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سازمان هواشناسی گفت: پایتخت از ابتدای سال آبی (مهر ۱۴۰۲) در مقایسه با دیگر استان‌ها بدترین وضعیت را در زمینه بارش داشته است چون طی این مدت حتی ۲۵ درصد بارش یک سال خود را دریافت نکرده است.

احد وظیفه درباره وضعیت دما و بارش در فصل تابستان اظهار کرد: طی تابستان امسال دمای هوای کشور حدود ۱.۵ درجه سلسیوس و دمای مرداد ماه بیش از ۲.۷ درجه بالاتر از نرمال بود. میانگین دمای هوای مردادماه سال جاری به بالاترین حد طی ۵۰ سال اخیر رسید و گرم‌ترین مردادماه کشورمان ثبت شد. البته این به مفهوم این نیست که همه شهر‌ها مرداد ماه‌های گرمی را تجربه کردند.

وضعیت نامطلوب بارش‌ها در تهران

او ادامه داد: در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان این‌گونه نبود، اما در استان‌های تهران، قم، مرکزی، یزد، اصفهان، خراسان جنوبی، تا حدودی کرمان، بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان و سمنان گرم‌ترین دمای ثبت شده طی مردادماه رقم خورد. دمای هوای استان یزد ۵.۷ درجه سلسیوس بالاتر از حد نرمال بود. به عبارتی این گرما بسیار ناراحت کننده بود. شهریور نسبتا بی‌هنجاری دمایی بالایی ثبت شد، اما مانند مرداد رتبه اول را ندارد. شهریورماه میانگین دما حدود ۱.۵ درجه سلسیوس بالاتر از نرمال بود.

رییس مرکز اقلیم و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره وضعیت بارش طی تابستان گفت: طی فصل گذشته میانگین بارش در جنوب شرق از میانگین کم‌تر بود، اما بارندگی بیش  از نرمال در جنوب استان فارس، بخش‌هایی از هرمزگان، شمال غرب و سواحل گیلان و مازندران بارش دبه ثبت رسید. با این حال در کل میانگین بارش عدد خیلی درشتی محسوب نمی‌شود.

او درباره وضعیت بارش در تهران طی تابستان اظهارکرد: پایتخت در تابستان بارندگی چندانی نداشت و به‌جز بارندگی اخیر بارش دیگری نداشتیم. تهران از اول سال آبی در مقایسه با دیگر استان‌ها بدترین وضعیت را دارد، چون پایتخت ۲۵ درصد بارش یک سالش را هم نگرفته است.

رییس مرکز اقلیم و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: تهران حدود ۲۸۰ میلیمتر بارش سالانه دارد که تا امروز حدود ۲۰۸ میلیمتر بارندگی داشته است و نزدیک به ۷۲ میلیمتر بارش سالانه‌اش را کمتر دریافت کرده است. اگر این عدد را در مساحت تهران ضرب کنیم، چندین میلیارد متر مکعب آب کمتر از معمول دریافت کرده است.

وظیفه در پایان درباره پیش بینی وضعیت بارش و دما در پاییز اظهارکرد: اغلب مدل‌های عددی پیش‌بینی فصلی، بیانگر کم‌بارشی از ابتدای پاییز تا نیمه زمستان در منطقه خاورمیانه است. باید در انتظار تجربه پاییزی با هوای گرم‌تر و خشک‌تر نسبت به شرایط نرمال همچنین در  نیمه اول زمستان آتی در کشور باشیم. براساس شبیه‌سازی‌های عددی و پیش‌بینی انجام شده، احتمال وقوع «لانینای ضعیف» یا فاز سرد اقیانوس آرام غربی بیشتر از سایر حالت‌ها یعنی فاز خنثی یا فاز گرم (ال‌نینو) وجود دارد و انتظار داریم از پاییز تا زمستان با توسعه لانینای ضعیف مواجه شویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج