۱۴۵۶۲۷۴
۲ نظر
۶۹۳
۲ نظر
۶۹۳
پ

هشت ترانه تازه‌ای که تیر خلاص را به پیکر موسیقی پاپ زدند

فصل جدید موسیقی در ایران با انتشار آثاری جدید از خواننده های پاپ شروع شده اما خب انگار سورپرایزی در کار نیست.

برترین‌ها: فصل جدید موسیقی در ایران با انتشار آثاری جدید از خواننده های پاپ شروع شده. در روزهای گذشته خواننده‌هایی چون سهراب پاکزاد و راغب کارهای جدیدشان را منتشر کردند. در این مطلب، مروری داریم به همه آثار جدید این روزهای اهالی پاپ. ویدئوی ترانه‌ها را هم رسانه بیلبورد منتشر کرده. البته که سورپرایزی در کار نیست. افسوس و صدافسوس برای حال و روز این روزهای هنر در ایران. با ما همراه باشید.

هشت ترانه تازه‌ای که تیر خلاص را به پیکر موسیقی پاپ زدند

سهراب پاکزاد - دختر ایرونی

سهراب پاکزاد با دختر ایرونی برگشته. یک کار ریتمیک که احتمالا در مراسم‌ها بیشتر شنیده خواهد شد. محتوای آنچنانی هم ندارد و موزیکش هم مشخصا فقیر است. صدای خواننده را هم به سختی می‌توان از لابه‌لای افکت‌های مختلف شنید. به هر حال بخواهیم یا نخواهیم پاکزاد در این آشفته‌بازار موسیقی مخاطب دارد. کاش حداقل پاکزاد یک بار بدون تیون و این‌ها بخواند، ببینیم اصلا صدایی از او در می‌آید، بنده خدا شکلش و صدایش شبیه هوش مصنوعی‌ست!

مصطفی راغب - لاله‌زار

راغب در واقع کپی تازه‌ای از ویدئوی "معین زد" را ارائه داده. البته برای دور ماندن از انتقادات و کنایه شنیدن‌ها و با توجه به در نظر گرفتن محدودیت‌ها به جای ایجاد فضایی مردانه از چند خانم در این ویدئو استفاده شده. راغب با "لاله‌زار" که ترانه‌ای ریتمیک است به مارکت برگشته و به نظر می‌رسد که خروجی جالبی هم درنیامده. او پیشتر سعی می‌کرد با صدایی نزدیک به صدای و در فضای حزن‌انگیز " نصرالله معین" آثارش را ارائه دهد و شاید همان تقلید مذبوحانه بهتر از خواندن "لاله‌زار" ریتمیک باشد. 

گرشا رضایی - جاده چالوس

گرشا رضایی تلاش کرده در موزیک‌ویدئوی کار جدیدش (جاده چالوس) حال و هوای این نقطه خاطره‌انگیز را بازسازی کند اما نه ویدئو موفق بوده و نه موزیک. گرشا رضایی به طور مشخص در سال‌های اخیر دچار افت شدیدی شده. حالا هم با جاده چالوس تلاش می‌کند تا مثلا ترانه‌ای ماندگار خلق کند اما خب کاش دیگر از این اقدامات بدیع انجام ندهد! روی موتور نشسته، یک پنکه گذاشته‌اند مقابلش، چپ و راست می‌شود، خب این کارها را بیست سال پیش کامران و هومن هم انجام می‌دادند پسر خوب.

آرش و مسیح - خاطره دارم ازت

می‌رسیم به آرش و مسیح. "خاطره دارم ازت" حالا جدیدترین ترانه مشترک این دوست که بعید می‌دانیم تغییر خاصی در کارنامه هنری‌شان ایجاد کند. مطابق ترانه‌های پیشین این ترانه هم حرف خاصی برای گفتن ندارد. در واقع معضل اساسی این روزهای موسیقی پاپ ما این است که هیچ المانی به ماندگاری کار کمک نمی‌کند! مشکل بزرگ مسیح و آرش این است که کارهایشان هیچ روح مشترکی ندارد، خیلی بی‌هویت و شلخته کار می‌کنند، جنس صدایشان هم طوری‌ست که انگار یک گیره روی بینی‌شان گذاشته شده، صدا درنمی‌آید! کاش یکی آن گیره را بردارد که همان دو دانگ صدا شنیده شود.

آصف آریا - همه شهر

نفر بعد، آصف آریاست که در کار جدیدش از شب‌زنده‌داری هم صحبت می‌کند. جایی در ترانه‌اش می‌گوید " عشق تو می‌ارزه به دردسراش" ولی خب آقای آریا شاید صدای شما به اذیت کردن گوش کسی نیارزد. کاش شما هم مثل سهراب پاکزاد چندوقت استراحت کنید و با قدرت برگردید. این کارها به درد موسیقی ما نمی‌خورد. همتی که دوستان روی اسم و فامیل‌سازی‌های فیک گذاشتند اگر فقط چند درصدش خرج پرورش حنجره می‌شد، اوضاع بهتر بود.

زانکو - برد برد

زانکو شوخی تلخ روزگار ماست. حتی نوشتن درباره او هم می‌تواند انگیزه قلم زدن را از هر کسی بگیرد. هنوز تصاویر آن کنسرت تهران فراموش نشده و حالا با یک اثر ماقبلِ نقد، کارنامه مثلا هنری‌اش را به‌روز کرده. البته که همین ترانه هم از بلندگوی ماشین‌ها شنیده خواهد شد. 

مجید رضوی - ستاره

مجید رضوی هم مثل زانکو از ابتذال محض پیروی کرده. کاش کارگردان این ویدئو توضیح بدهد که هدفش از خیره گذاشتن رضوی به افق چه بوده؟ در واقع با این ویدئو نه تنها ضعف‌های اثر پوشیده نشد بلکه یک خروجی کاملا مردود به مارکت حال حاضر ایران عرضه شده. آقای رضوی به قول خودتان در این ترانه، "هر چی می‌ریم جلوتر، بدسلیقه‌تر می‌شوید." حرف دیگری نداریم.

مهدی جهانی - غیرمعمولی

کاربلدترین آدم این لیست مهدی جهانی است. او در ترانه جدیدش با وجود افت نسبی به آثار گذشته باز هم ثابت می‌کند که موسیقی را دست‌کم بهتر از همکاران فعلی‌اش می‌شناسد. او حالا با "غیرمعمولی" بالاست. در اینجا باید گفت که اوضاع اسفناک پاپ فارسی در سال‌های اخیر حقیقتا کاری کرده که برای همکاری مهدی جهانی با علیشمس هم دلتنگ شویم! البته که ناامید نیستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      نقییییییییییی، بخوابونم دهنش همشون؟ اری؟

    • ناشناس

      واقعا اینها وقتی صدای معین وعارف وابی روگوش میکنن باچه اعتمادبه نفسی این ترانه های افتضاح ومیدن بیرون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج