۱۴۵۴۲۱۳
۱ نظر
۵۱
۱ نظر
۵۱
پ

زنگ خطر برای ولت های تتری ایرانیان در نوبیتکس به صدا درآمد!

مدتی است که کاربران صرافی نوبیتکس در حساب‌های توئیتری خود خبر از رد فلگ (Red Flag) شدن اکانت خود پس از انجام تراکنش‌های رمزارزی تتر خبر می‌دهند. علت چنین موضوعی به این نکته مربوط می‌شود که صرافی نوبیتکس از سوی پلتفرم آرخام اینتلیجنس (Arkham Intelligence) فلگ شده و کلیه تراکنش‌های انجام یافته در آن از سوی پلتفرم یاد شده تحت نظارت و ردیابی دقیقی قرار دارد.

مدتی است که کاربران صرافی نوبیتکس در حساب‌های توئیتری خود خبر از رد فلگ (Red Flag) شدن اکانت خود پس از انجام تراکنش‌های رمزارزی تتر خبر می‌دهند. علت چنین موضوعی به این نکته مربوط می‌شود که صرافی نوبیتکس از سوی پلتفرم آرخام اینتلیجنس (Arkham Intelligence) فلگ شده و کلیه تراکنش‌های انجام یافته در آن از سوی پلتفرم یاد شده تحت نظارت و ردیابی دقیقی قرار دارد. این مسئله در حالیست که تیم مدیریتی تتر خبر از نظارت دقیق بر تراکنش‌ها داده و با هدف اطاعت از قوانین مالی بین‌المللی که متاسفانه کشور ایران در لیست سیاه FATF آن قرار گرفته، همکاری‌هایی را با شرکت تحلیل بلاکچین چینالیسیس (Chainalysis) آغاز کرده است؛ امری که به دلیل بالا بردن احتمال مسدود شدن تترهای ایرانیان، نگرانی‌های زیادی را بین کاربران ایرانی ایجاد کرده است. بسیاری از کاربران رد فلگ شدن خود در نوبیتکس را به چنین موضوعی نسبت داده‌اند؛ حال سوال اینجاست که راهکار چیست؟ با ما همراه باشید تا ابعاد مختلف این قضیه را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

رد فلگ شدن در دنیای معاملات رمزارزی چیست؟

در یک تعریف ساده از اصطلاح رد فلگ (Red Flag) در بازار رمزارزها می‌توان آن را نشانی در نظر گرفت که به مجموعه فعالیت‌های مشکوکی که ممکن است با فعالیت‌های مجرمانه‌ای نظیر پولشویی، حملات سایبری و غیره در ارتباط باشند، اعطا می‌گردد. فلگ‌گذاری و برچسب‌زنی بر روی کیف پول‌ها با هدف تامین امنیت بازار رمزارزها در نظر گرفته شده تا در کنار ثبت مشخصات ولت، در آینده نیز بتوان آدرس و تراکنشات آن را رهگیری کرد.

به عنوان مثال اگر یک مهاجم سایبری بتواند از طریق یک پلتفرم غیرمتمرکز، مقداری ارز دیجیتال سرقت کند، در نهایت مجبور خواهد شد که این دارایی‌های دیجیتالی دزدیده شده را به یک کیف پول رمزارزی منتقل کرده و در آن نگهداری کند. حال پلتفرم‌های مختلف با هدف جلوگیری از موفقیت این شخص در فروش دارایی‌هایی که به شکل غیرقانونی به دست آورده، اقدام به برچسب‌گذاری آدرس‌های مرتبط با این سارق می‌کنند؛ در نتیجه اگر این فرد در آینده بخواهد این رمزارزها را در صرافی رمزارزی به فروش رساند، صرافی مقصد به دلیل آن که پیش از آن، این آدرس ولت را برچسب‌گذاری کرده است، بلافاصله وجوه آن را مسدود خواهد کرد.

به طور خلاصه، رد فلگ شدن آدرسی در بازار رمزارزها با هدف تامین امنیت این بازار انجام می‌شود؛ اما این موضوع برای کاربران ایرانی به شکل دیگری پیش رفته است. علت این موضوع به قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF که با هدف جلوگیری از پولشویی ایجاد شده مربوط می‌شود. FATF مصادیق مختلفی را برای رد فلگ در فضای ارز دیجیتال معرفی کرده و در نهایت هدف خود از تبیین این مصادیق را تلاش برای ممانعت از سواستفاده از رمزارزها در پولشویی درآمدهای غیرمشروع حاصل از حملات سایبری، فروش مواد مخدر، فرار مالیاتی و عناوین مجرمانه‌ای از این دست معرفی کرده است.

معرفی پلتفرم تحلیلی آرخام اینتلیجنس

زنگ خطر برای ولت های تتری ایرانیان در نوبیتکس به صدا درآمد!

حال که با مفهوم رد فلگ شدن در دنیای رمزارزها بهتر آشنا شدید، باید به سراغ معرفی پلتفرم تحلیلی برویم که آشوب مسدود شدن تترهای کاربران ایرانی را ممکن ساخته است! آرخام اینتلیجنس یک پلتفرم تحلیلی نظیر چینالیسیس است که بر روی شناسایی، پیگیری و تحلیل تراکنش‌ها و آدرس‌های بلاکچین تمرکز دارد. در واقع کاربرد این پلتفرم تحلیلی در این بوده که بستری را برای کاربران فراهم آورد تا تراکنش‌های مختلف انجام گرفته بر روی شبکه بلاکچین را بررسی و تحلیل نمایند تا جریان‌های مالی آن را ردیابی و کیف پول‌ها و آدرس‌های بلاکچینی مرتبط با آن را شناسایی کنند.

آرخام اینتلیجنس قادر است کلیه فعالیت‌های انجام گرفته در شبکه بلاکچین را شفاف‌سازی کرده و نمایی کلی از جریان‌های مالی مرتبط با ولت‌های مختلف ایجاد نماید که چنین امری نقشی سازنده در شناسایی فعالیت‌های غیرمشروع و پرخطر دارد. از طرفی این پلتفرم قادر است تراکنش‌های انجام گرفته در صرافی‌ها را نیز شناسایی و ردیابی کند و این موضوع همان زنگ خطری است که بسیاری از تریدرهای ایرانی با توجه به حساسیت اخیر بنیاد تتر نسبت به کاربران ایرانی، آن را احساس کرده‌اند. البته در حال حاضر فقط اطلاعات مربوط به صرافی ایرانی نوبیتکس در آرخام اینتلیجنس مشخص شده و خبری از سایر صرافی‌های معتبر ایرانی نظیر صرافی کیف پول من، والکس، اوکی اکسچنج، بیت پین و غیره در آن نیست.

واکنش مدیر صرافی نوبیتکس به حواشی اخیر

امیرحسین راد، مدیرعامل صرافی ایرانی نوبیتکس، در رشته توئیتی که در پلتفرم ایکس منتشر کرد، توضیح داد که ساختار شبکه بلاکچین (به غیر از شبکه‌های پرایوت) به شکلی طراحی شده که ذاتاً شفاف باشد و امکان ردیابی تراکنش‌ها در چنین بستری به راحتی امکان‌پذیر است. وی اعلام نمود که شناسایی شدن آدرس‌های مرتبط با صرافی نوبیتکس در سرویس‌هایی نظیر آرخام اینتلیجنس نشان از ضعف عملکردی این مجموعه نداشته و بلکه این سرویس‌های آنالیز بلاکچینی هستند که تلاش بیشتری برای شناسایی آدرس‌های مرتبط با پلتفرم‌های ایرانی انجام داده‌اند! راد در رشته توئیت خود از دو جنبه شناسایی شدن این آدرس‌ها نیز پرده برداشت که این دو جنبه به شرح زیر هستند:

1.      نوبیتکس همواره بر این نکته تاکید کرده است که انتقال دارایی از پلتفرم‌های داخلی به پلتفرم‌ها و کیف پول‌های خارجی که تحت قوانین تحریمی فعالیت داشته و از آن‌ها پیروی می‌کنند، خطر بلوکه و مسدود شدن دارایی‌ها را در پی دارد.

2.      استیبل کوینی مثل تتر از قابلیت فریز شدن پشتیبانی می‌کند و این موضوع زمانی رخ می‌دهد به نهادهای ناظر آن ثابت گردد که تراکنش انجام یافته با هدف مجرمانه نظیر پولشویی صورت گرفته است.

البته واکنش‌ها به این توضیحات مدیرعامل نوبیتکس چندان مثبت نبوده و بسیاری از کاربران، پاسخ داده شده از سوی مدیرعامل این صرافی را ناکافی دانسته و خواستار آن شده‌اند که نوبیتکس رویکرد شفاف‌تری درباره مشکلات خود اتخاذ نماید تا آن‌ها آگاهانه‌تر بتوانند راه‌حلی برای خود پیدا کنند. کاربران نوبیتکس هر لحظه با تبعات فوری پولشویی و مسدود شدن دارایی‌های خود دست‌وپنجه نرم می‌کنند و این درحالیست که کاربران سایر صرافی‌های داخلی چنین مشکلی ندارند؛ همین موضوع بر موج اعتراضات بر ناکارآمدی تیم مدیریتی نوبیتکس از سوی کاربران افزوده است.

نکات مهم برای رد فلگ نشدن در صرافی های داخلی

با توجه به تحریم‌های مالی، کاربران ایرانی ناگزیر به سمت صرافی‌های ایرانی آمده‌اند، صرافی‌هایی که در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و حتی در برخی قابلیت‌ها به رقابت با نمونه‌های خارجی پرداخته‌اند؛ اما همان طور که مشاهده کردید، همچنان در صرافی‌های ایرانی نیز خطراتی وجود داشته که با رعایت چند نکته کلیدی می‌توان از دست این خطرات نیز خلاص شد! این نکات به شرح زیر هستند:

بررسی شرایط و قوانین صرافی‌های رمزارزی: قبل از آن که بخواهید از خدمات و امکانات یک صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده کنید، در قدم اول باید به دقت قوانین در نظر گرفته شده در صرافی مورد نظر را مطالعه کنید تا از سیاست‌های امنیتی صرافی مورد نظر و هشدارهای داده شده به کاربران اطلاع پیدا کنید! این کار با این هدف صورت می‌پذیرد تا نظیر آنچه که در بیانیه مدیرعامل نوبیتکس مشاهده کردید، با گفتن یک جمله که ما همواره کاربران را از این ریسک آگاه کرده‌ایم، رفع مسئولیت صورت نپذیرد!

عدم استفاده مستقیم از خدمات صرافی‌های خارجی: تحت هیچ شرایطی بدون رعایت اصول امنیتی و تغییر IP به سراغ استفاده از خدمات صرافی‌های خارجی (حتی آن دسته از صرافی‌هایی که فعلاً از تحریم‌ها تبعیت نمی‌کنند و مشکلی با IP ایرانی ندارند) نروید؛ چراکه چنین موضوعی مطمئناً به مرور زمان به رد فلگ شدن آدرس و مسدود شدن دارایی‌های شما منجر خواهد شد.

تنوع در استفاده از صرافی‌های رمزارزی: کل دارایی‌های خود را در اکانتی در یک صرافی متمرکز نکنید. بهترین راهکار این است که دارایی‌های خود را در میان چند صرافی معتبر پخش کنید تا در صورتی که مشکلی برای یکی از این صرافی‌ها پیش آمد، کل دارایی‌های شما تحت تاثیر این موضوع قرار نگیرند.

پیگیری مداوم اخبار: طبیعتاً شرایط خاص حاکم بر معاملات تریدرهای ایرانی بستری حساس را ایجاد کرده است که در آن باید دائماً وضعیت حقوقی و تغییرات قوانین صرافی‌ها در ارتباط با تحریم‌ها را پیگیری کنید تا در صورت نیاز سریعاً بتوانید اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهید.

رعایت نکات امنیتی: استفاده از کیف پول‌های غیرمتمرکز، احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA)، استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری و محافظت از اطلاعات شخصی از جمله مواردی است که می‌تواند خطرات و ضررهای رد فلگ شدن در فضای ارز دیجیتال را به حداقل رساند.

به طور خلاصه، اصلی‌ترین عاملی که می‌تواند شما را از خطرات رد فلگ شدن در بازار رمزارزها برهاند، انتخاب صحیح صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال است. به عنوان مثال صرافی کیف پول من بر پایه و اساس مکانیزم بلاکچین امن بنا شده و به دلیل شفافیت عملکردی یکی از اولین انتخاب‌ها از سوی کاربران ایرانی است. این صرافی می‌تواند پشتوانه‌ای امن و مورد اطمینان برای نگهداری و همچنین معاملات رمزارزهای شما مانند خرید تتر باشد. به هنگامی که از کیف پول شخصی این صرافی کمک می‌گیرید هیچگونه نگرانی خاصی از دردسرهای تحریمی و مسدود شدن دارایی‌های خود نخواهید داشت.

اما در نهایت راه‌حل این مشکل چیست؟

زنگ خطر برای ولت های تتری ایرانیان در نوبیتکس به صدا درآمد!

مدتی است که حساسیت‌ها بر فعالیت‌های صرافی‌های ایرانی به شدت افزایش پیدا کرده است و فلگ شدن صرافی نوبیتکس نمود بارز چنین مسئله‌ای است؛ امری که نگرانی‌ها از بابت از دست دادن تترها و دارایی‌های رمزارزی را در میان کاربران ایرانی افزایش داده است. برای برطرف کردن این مشکل بهترین راهکار استفاده از کیف پول‌های پیشگامی است که در داخل ایران فعالیت دارند و به لحاظ امنیتی نیز رتبه بسیار خوبی از سوی آنالیزورهای امنیتی کسب نموده‌اند. یکی از این کیف پول‌های رمزارزی، ولت شخصی صرافی کیف پول من است که همین حالا می‌توانید با انتقال دارایی‌های رمزارزی خود به این کیف پول، خود را از تهدیدات رد فلگ شدن نجات دهید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      نه تنها تتر بلکه برخی از کیف پول ها مثل متاماسک اینا ک با صرافی های ایرانی هم در ارتباط بودن هم رد فلگ شدن بهترین کار اینه از بلاک چین هوی غیر متمرکز استفاده بشه BNBمخصوصا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج