۱۴۵۶۳۸۹
۲ نظر
۴۷۲
۲ نظر
۴۷۲
پ

ماجرای جالب آزادی ۱۴ زندانی توسط کفتربازان!

۱۴ زندانی جرایم مالی از ندامتگاه اوین و کانون اصلاح و تربیت تهران توسط جمعی از کفتربازان و گروه عشقبازان خیر با مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان آزاد شدند.

خبرگزاری ایسنا: ۱۴ زندانی جرایم مالی از ندامتگاه اوین و کانون اصلاح و تربیت تهران توسط جمعی از کفتربازان و گروه عشقبازان خیر با مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان آزاد شدند.

ماجرای جالب آزادی ۱۴ زندانی توسط کفتربازان!

«مینا قاسمی زواره» کارگردان وتهیه کننده مستند «در گرو عشق» که مستندی در مورد کفتربازان ایران است، از آزادی ۱۴ زندانی جرایم مالی شامل ۸ نفر از ندامتگاه اوین و ۶ نفر از کانون اصلاح و تربیت تهران توسط جمعی از کفتربازان و گروه عشقبازان خیر با مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان خبر داد.

به نقل از روابط عمومی فیلم، وی افزود: سال گذشته تعدادی از سوژه‌های مستند در گرو عشق با کمک جمعی از کفتربازان بنام کشور بانی آزادی یک زندانی قصاص نفس به نام میلاد نباتی شدند. بخشی از مبلغ دیه طی کمپینی با کمک رسانه مجازی عشقبازان با مدیریت رضا بیناز حدود ۲ میلیارد تومان جمع آوری کردند.

قاسمی زواره توضیح داد: با وجود جمع آوری مبلغ توسط خانواده زندانی میلاد نباتی و کمک‌های مردمی، اما سرانجام خانواده مقتول رضایت نداد و قصاص نفس صورت گرفت.

این مستندساز گفت: خانواده زندانی پس از قصاص نفس او تصمیم گرفتند که پول جمع آوری شده را برای آزادی زندانی‌های جرائم مالی به خود مردم برگردانند و ۲ میلیارد از این مبلغ که توسط سوژه‌های مستند در گرو عشق و جامعه کفتربازان جمع آوری شده بود به آزادی زندانیان در شهر‌های مختلف اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه با این تصمیم خیرخواهانه و همراهی خانواده و مردم در بخش اول ۱۴ زندانی جرایم مالی شامل ۸ نفر از ندامتگاه اوین و ۶ نفر از کانون اصلاح و تربیت تهران با مبلغ ۷۰۰ میلیون آزاد شدند، افزود: در۵ استان دیگر زندانیان اولویت دار پس از فرآیند اداری با باقیمانده این پول آزاد خواهند شد.

کارگردان مستند در گرو عشق ادامه داد: سوژه‌های این مستند و بخشی از جامعه عشقبازان از قدیم الایام تا کنون هرسال بعد از برگزاری مسابقات گرو (مسابقات کبوترپرانی تیرماه) جایزه مسابقات را به امور خیریه و فعالیت‌های نیکوکاری اختصاص می‌دهند که سال گذشته هم در اقدامی برای یک زندانی بیش از ۲ میلیارد تومان کمک کردند. حتی برخی از عشقبازان با تعداد محدود کفتر، برای آزادی این زندانی و کمک به آزادی زندانیان دیگر، کفتر‌های مورد علاقه خود را فروختند تا پول آزادی زندانی‌ها را جور کند.

قاسمی با بیان اینکه در فرایند آزادسازی این گروه از زندانیان افراد بسیاری دخیل بودند، اضافه کرد: مراسم آزادی این زندانیان در کانون اصلاح و تربیت با حضور محمدصفایی نماینده گروه عشقبازان، رضا بیناز مدیر یکی از رسانه‌های عشقبازان، زهرا سادات مرتضوی (تیامنی) بازیگر، سعیده عرب بازیگر، نسرین خالویی نیکوکار، فاطمه زهرا قاسمی وکیل و مشاور حقوقی پرونده، مسعود نباتی نماینده خانواده نباتی در هزینه کرد دیه، حجت الاسلام فیروزجایی معاون دادستان در امور زندان ها، قاضی محمد حسین زارعی معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ویژه اطفال و نوجوانان، علی هاشمی مدیر کانون اصلاح و تربیت، اسماعیل جمیاری معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان تهران، علی رحیمی مسئول روابط عمومی زندان‌های استان تهران و جمعی دیگر از مسئولان حوزه قضایی و سازمان زندان‌ها برگزار شد.

به گفته وی، با این اتفاق که توسط گروه عشقبازان رقم خورد پایان مستند در گرو عشق هم دست خوش تغییراتی خواهد شد که در جریان انجام فرایند آزادسازی زندانی‌ها فیلمبرداری شده و برای اکران هنر و تجربه در ماه‌های آینده آماده می‌شود.

حاج محمد صفایی، حاج علی محسنی، حاج ابراهیم زند، حاج علی بنی احمد، مهندس هومن پروین، حاج محمود راد، حاج جواد ستار، حاج شهرام جعفری نژاد، حاج محمد فرحزادی، حامد محمد میلانی، سرهنگ فرخی، احمد نوروزی، ناصر میر هاشمی، ناصر خورینی، رضا بینیاز، مجید کارخانه، غلام دوستی، ولی دوستی، بهزاد طلوعی، بهزاد صادقی، عبدالله زواره، مهران خادمی و جمعی از عشقبازان از سراسر کشور در این امر خیر و خدا پسندانه مشارکت داشتند.

مینا قاسمی زواره که ساخت فیلم‌های مستندی همچون سمفونی امنیت، آن‌شب، روز‌های سربی، نام من زبیر است و اتاقک را در کارنامه خود دارد، سال گذشته مستندی با عنوان در گرو عشق در مورد کفتربازی در ایران تولید کرده که در جشنواره سینما حقیقت به نمایش در آمد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      وزرای دولت رئیسی نماینده ها چرا این کارو نکردن

    • ناشناس

      آفرین به مرامشون مرحبا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج