تکنولوژی جدید قطارهای بدون ریل در چین!
بعد از دو سال آزمایش، قطار پیشرفته جدیدی که روی ریلهای جازی حرکت میکند، برای اولین بار در ییبین، چین، راه اندازی شد.
برترینها : بعد از دو سال آزمایش، قطار پیشرفته جدیدی که روی ریلهای جازی حرکت میکند، برای اولین بار در ییبین، چین، راه اندازی شد. این قطار به جای ریل فولادی، روی ریلهایی حرکت میکنند که روی آسفالت با رنگ سفید نقاشی شده اند. این قطار مثل اتومبیلهای خودران که در سراسر جهان توسعه یافته اند، توسط جیپیاس و فناوری تشخیص و ردیابی نور هدایت میشود تا دقیقا روی ریلهای مجازی حرکت کند.
در صورت وجود موانعی مثل تصادف یا ترافیک، قطار موقتا مسیر تعیین شده را ترک میکند تا از موانع عبور کند. اما فقط راننده میتواند این کار را انجام دهد. این قطار چرخهای پلاستیکی دارد، اما سرعت آن به ۷۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و ظرفیت و کیفیت قطارهای ریلی سبک را دارد.
این قطار به صورت استاندارد شامل سه واگن است که ۳۰۰ نفر را حمل میکند، اما در صورت نیاز میتواند پنچ واگن و ۵۰۰ نفر را حرکت دهد. هم چنین از باتریهای لیتیوم تیتانات تغذیه میکند و با یک بار شارژ کامل میتواند ۴۰ کیلومتر را طی کند. باتریها از طریق گردآورندههای موجود در ایستگاهها قابل شارژ هستند. زمان شارژ کردن برای یک سفر ۵ کیلومتری، تنها ۳۰ ثانیه است و برای یک سفر ۲۵ کیلومتری، حدود ۱۰ دقیقه طول میکشد.
مزیت اصلی قطارهای بدون ریل، نداشتن ریل است که منجر به کاهش بسیار هزینهها ساخت و نگهداری میشود. یک کیلومتر تراموا حدود ۳۰میلیون دلار هزینه دارد، اما با ریلهای مجازی پیشرفته، هزینه به کمتر از نصف کاهش مییابد. راه آهن مجازی ییبین که به طول ۱۷ کیلومتر از مرکز شهر میگذرد، با هزینه ۱۶۰میلیون دلار ساخته شده و ۱۰هزار مسافر را هر روز جابجا میکند که بعد از اتصال به شبکه ریلی پرسرعت به ۲۵هزار نفر افزایش مییابد.
منبع: amusingplanet
نظر کاربران
و ما همچنان اندرخم یه کوچه ایم
پاسخ ها
ما همچنان پافشاری میکنیم که باید با الاغ تردد کرد.
خب اتوبوئسه دیگه
به شکل قطار
دیگه چرا اسمشو عوض میکنین
پاسخ ها
ما تو ایران از اینها دارییم اسمشم بیارتی هست اگه اشتباهم نوشتم دیگه ببخش
الان خودت فهمیدی چی گفتی.خب اتوبوسه دیگه به شکل قطار اگه به همین سادگیه بی زحمت بیا خط تولیدشو تو ایران راه اندازی کن
اره دیگه جالبیش اینکه میگن باید مردم تحمل کنن.میگن که از ماست برماست ما ایرانیا کلا گشاد تشریف داریم کلا همه از مسئول بگیر تا کارگر
بیا اینم از قطارهای اونا اونموقع آقای فلانی میگه باید تحمل کنید قطار هامون تعدادشون خوبه غروبا انقدر مترو شلوغ میشه که مثل ساندویچ میشی شانس نداریم که وگرنه باید اونجا به دنیا می اومدیم
پاسخ ها
پس هنوز متروی کشورهای دیگه رو ندیدی همین که زیر دست وپا له نشن باید خداشونو شکر کنن
هیچی مثل اون صدای نوستالژیک تلق تلق قطار روی ریل نیست پیشرفت خیلی از مواقع هم خوب نیست من که سوار قطاری که صدا نده نمیشم
پاسخ ها
تو برو یه الاغ بخر باهاش تردد کن عزیزدلم
یک کیلومتر ریل سنتی یک میلیون دلاااااااااار چه خبره این رقم اشتباه