۱۳۷۶۹۷۹
۱۱۹۱۴
۱۱۹۱۴
پ

محتوای حمایت‌شده

خرید کاسه تبتی و قیمت آن

برای خرید کاسه تبتی و قیمت آن باید یک آشنایی با ویژگی‌ها و انواع مختلف آن داشته باشید.

کاسه تبتی یا کاسه آوازه‌خوان یک ساز با منشأ هندی و نپالی است. این کاسه در گذشته فقط در این مناطق یافت می‌شد و برای برگزاری آیین بودایی از این ساز استفاده می‌کردند. اما امروز استفاده از کاسه تبتی در همه دنیا وجود دارد و از آن برای مدیتیشن، یوگا، جلسات تمدد اعصاب و مراسمات معنوی و مذهبی به کار گرفته می‌شود. برای خرید کاسه تبتی و قیمت آن باید یک آشنایی با ویژگی‌ها و انواع مختلف آن داشته باشید.

خرید کاسه تبتی و قیمت آن

برای مشاوره و سفارش همین حالا تماس بگیرید.

حسین شفیع خانی

۰۹۱۲۱۰۳۴۷۰۰

کاسه تبتی چیست؟

کاسه تبتی یا کاسه آوازه‌خوان بر عکس ظاهر خود نوع منحصر به فردی از آلات موسیقی است که صدا از دیواره‌های ارتعاشی ظرف تولید می‌شود. همان‌گونه که از نام این کاسه‌ بر می‌آید، این کاسه از تبت به دنیای مدرن آمده و به طور سنتی وسیله‌ای برای مدیتیشن بوده‌ است. این ساز به شکل یک کاسه فلزی با وسیله‌ای چکشی از جنس چوب یا پلاستیک با پوشش جیر در سری آن است که از دیرباز تا به حال از آن برای نواختن موسیقی آیین‌های مذهبی بودایی استفاده می‌شود.

با پیشرفت تکنولوژی امروزه این ساز‌ها به شیوه صنعتی ریخته‌گری و تولید می‌شوند. با اینکه صدای برخاسته آن‌ها طنین آرام‌بخش کمتری از نوع سنتی دارد، اما همچنان صدای دلنشینی را ایجاد می‌کند و برای رفع استرس و اضطراب بسیار موثر است.

امروزه کاسه‌های تبتی در انواع گوناگونی از لحاظ نحوه تولید، جنس و ابعاد در بازار عرضه می‌شوند. با توجه به این تنوع بالا، نحوه خرید کاسه تبتی و قیمت آن نیز با توجه به هدف شما متفاوت است. کاسه‌های تبتی در گذشته به شیوه سنتی و با دست ریخته‌گری می‌شدند که صدای بسیار دلنواز‌تر و آرامبخش‌تری داشتند، امروزه صنعتگران کمی در کشور‌های هند، نپال، چین و ژاپن به سبک سنتی این ساز‌ها را تولید می‌کنند.

کاسه تبتی از چه موادی ساخته می‌شود؟

یکی از مسائل مهم و تاثیر‌گذار در ارتباط با خرید کاسه تبتی و قیمت آن، مواد و  متریال آن است. کاسه تبتی رمز و راز بسیاری دارد و برای تولید یک صدای روحانی و عرفانی با هفت فلز ساخته می‌شود. این کاسه از ترکیب هفت فلز مس، طلا، نقره، قلع، آهن، سرب و روی تولید می‌شود. هر یک از این فلزات نماد یکی از سیارات منظومه شمسی هستند و از میان فلزات نام‌برده فلز مس اهمیت بالا‌تری دارد. بنا بر باور‌ها کاسه‌ای که با فلز مس معادن نپال تولید می‌شود، ارزش و کیفیت بالا‌تری دارد.

امروزه این کاسه‌ها فقط از ترکیب دو فلز مس و قلع ساخته می‌شوند، که فرآیند و هزینه تولید آن‌ها آسان‌تر و ارزان‌تر از کاسه‌هایی با هفت فلز است. در معابد بودایی نپال ساز‌های تبتی نگهداری می‌شود که از ترکیب دوازده فلز ساخته شده‌اند، البته نحوه ساخت این کاسه‌ها تا به حال فاش نشده و همانند یک راز در دنیای کهن به جا مانده است.

خرید کاسه تبتی و قیمت آن

در دنیای مدرن امروزی برای تولید راحت‌تر و ارزان‌تر این کاسه‌ها از فلز استیل استفاده می‌کنند، با اینکه ارتعاش صدای ایجاد شده از آن‌ها همانند کاسه‌هایی با جنس مس و قلع نیست، ولی مشتریان خاص خود را دارند و برخی فقط برای جنبه تزیینی کاسه‌های تبتی استیل را خریداری می‌کنند.

ابعاد کاسه‌ تبتی

از دیگر موارد بسیار مهم در خرید کاسه تبتی و قیمت آن، ابعاد این کاسه است؛ ابعاد در آهنگ صدای آن تأثیر زیادی دارد. سایز کاسه‌‌‌های تبتی بر حسب قطر کاسه‌ها تعیین می‌شود. قطر متداول دهانه این ساز‌ها بین ۳۰ تا ۲۰۰ میلی‌متر است، اما گاهی قطر آن‌ها به یک متر نیز می‌رسد که اغلب در معابد از این ساز با این دهانه‌ بزرگ استفاده می‌شود تا سروده‌‌های بودایی را همراه با طنین آهنگ این ساز به صورت دسته‌جمعی اجرا کنند.

ابعاد کاسه تبتی رابطه مستقیمی با ارتعاش و فرکانس صدای تولید شده توسط آن دارد. این ساز با ایجاد ارتعاشاتی متناسب با قطر خود محیط و ذهن را از انرژی‌های منفی پاک می‌کند و سبب تمدد اعصاب می‌شود. همچنین کاربرد کاسه‌های تبتی با توجه به قطر دهانه آن‌ها متفاوت است.

کاسه‌های تبتی با قطر ۳ تا ۱۵ سانتی‌متر با وجود صدای بالا احساس فیزیکی ارتعاش را منتقل نمی‌کنند و اغلب در مدیتیشن به کاربرد دارند. کاسه‌های تبتی با قطر بالاتر از ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر دارای موج صوتی عمیق تری هستند و می‌توانید لرزش‌ها را به صورت فیزیکی احساس کنید. این کاسه‌ها نیز برای تمرینات مدیتیشن، یوگا، صدا درمانی و ماساژ درمانی استفاده می‌شوند. کاسه‌هایی که قطر بزرگ‌تری از ۲۰ سانتی‌متر دارند، صدایی با فرکانس پایین اما ارتعاشات شدید و برجسته را ایجاد می‌کنند و اجرا‌‌های دسته‌جمعی انتخاب می‌شوند.

 

خرید کاسه تبتی و قیمت آن

نحوه انتخاب کاسه تبتی

مدل کاسه تبتی و قیمت آن ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. به بیان دیگر یکی از معیار‌‌های مهم در خرید این محصول قیمت آن است  فاکتورهای مختلفی هستند که بر قیمت این وسیله اثرگذار هستند. در زمان خرید کاسه تبتی نکات زیر را در نظر بگیرید:

ظاهر کاسه تبتی

این کاسه‌ها در دو نوع ساده و منقوش تولید می‌شوند. کاسه‌های ساده ظاهری براق و بدون هیچ‌گونه تزئینی دارند، نوع دیگر دارای نقوش و خطوطی با نماد‌های بودایی در جذب رفاه و انرژی حیاتی هستند. البته ساده و منقوش بودن آن هیچ تاثیری بر صدای آن ندارد و صرفا آن را بر اساس ظاهر نخرید.

کاربرد کاسه تبتی

قبل از هرگونه تصمیمی برای خرید به کاربرد و هدف‌تان فکر کنید. اگر این وسیله را فقط برای تزئین و ظاهر خاصش خریداری می‌کنید، هیچ‌گونه محدودیتی ندارد و هر مدلی که به چشم تان زیبا و مطابق با بودجه‌تان است را انتخاب کنید.

چوب کاسه تبتی

نکته مهم دیگر در خرید کاسه تبتی توجه به چوب آن است؛  این چوب از دو متریال چوب یا پلاستیک در اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شود. اگر چوب را درست انتخاب نکنید، نباید انتظار صدایی خوشایند را از آن داشته باشید.

قیمت

در زمان خرید کاسه تبتی به قیمت آن نیز متناسب با بودجه‌تان توجه کنید. عواملی مانند متریال، قطر دهانه، جنس چوب، نقوش تزیینی، فرایند ساخت و... در قیمت آن تاثیر‌گذارند.

خرید کاسه تبتی و قیمت آن

خرید کاسه تبتی اصل با قیمت مناسب

کاسه تبتی یکی از ساز‌های آیین بودایی است که خواص درمانی بسیاری دارد. صدای این ساز به رفع تنش و درد در بدن، ایجاد آرامش عمیق، تجدید انرژی، افزایش سیستم دفاعی بدن، تحریک تعادل بین دو نیم‌کره مغز، بهبود کیفیت خواب و رفع اضطراب و استرس کمک می‌کند. امروزه افراد زیادی در سراسر جهان برای بهره‌گیری از این فواید و دور کردن استرس و بهبود کیفیت زندگی خود این ساز را خریداری می‌کنند. برای خرید کاسه تبتی و قیمت آن می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید.

 خرید کاسه تبتی و قیمت آن


 

خرید کاسه تبتی و قیمت آن

برای مشاوره و سفارش همین حالا تماس بگیرید.

حسین شفیع خانی

۰۹۱۲۱۰۳۴۷۰۰

برای اطلاع از قیمت انواع مدل ها کلیک کنید.

خرید کاسه تبتی و قیمت آن

انواع کاسه تبتی به همراه قیمت

yoga_iran_official@

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج