۱۶۵۲۸۹
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

مسافران قربانی «ایر آسیا» در دریا +عکس

پس از کشف محل سقوط هواپیمای شرکت مالزیایی "آسیا ایر" عملیات نیروی دریایی اندونزی برای جمع آوری اجساد و بقایای هواپیما و دست یابی به جعبه سیاه آن در آب های جزیره جاوه اندونزی در اقیانوس آرام ادامه دارد.

عصر ایران: پس از کشف محل سقوط هواپیمای شرکت مالزیایی "آسیا ایر" عملیات نیروی دریایی اندونزی برای جمع آوری اجساد و بقایای هواپیما و دست یابی به جعبه سیاه آن در آب های جزیره جاوه اندونزی در اقیانوس آرام ادامه دارد.

این هواپیما بامداد روز یکشنبه ساعاتی پس از برخاستن از باند فرودگاه سورابایای اندونزی با برج مراقبت تماس گرفت و اعلام بدی شرایط جوی و درخواست برای تغییر مسیر پروازی کرد و به فاصله اندکی پس از این تماس کابین خلبان ، این هواپیمای مسافربری که از اندونزی عازم سنگاپور بود از صحنه رادارها محو شد.

مسافران قربانی «ایر آسیا» در دریا +عکس

این هواپیما ۱۵۵ مسافر و ۶ خدمه و یک خلبان داشت و مجموعا ۱۶۲ سرنشین داشت که گمان می رود همگی در سانحه سقوط جان باخته باشند.

روز گذشته نیروی دریایی اندونزی موفق شد جسد بیش از ۴۰ تن از مسافران را از دریا بیرون بکشد، اما به گفته مقامات اندونزیایی آنها هنوز برای یافتن اجساد قربانیان و قطعات هواپیما به نیروهای کمکی و زمان بیشتری نیاز دارند. تصویر زیر یکی از اجساد قربانی این سانحه را بر روی آب نشان می دهد.

مدیر عامل شرکت مالزیایی "آسیا ایر" روز گذشته پس از انتشار خبر کشف لاشه هواپیما و اجساد مسافران پرواز QZ۸۵۰۱ در صفحه توییتر خود با ابراز ناراحتی از این حادثه نوشت: کلمات از ابراز عمق تاثر و تاسف من از این حادثه عاجزند.

این سومین سانحه هوایی برای شرکت های مالزیایی در ۹ ماه گذشته است . در ۸ مارس سال جاری میلادی (۱۷ اسفند ۹۲) یک هواپیمای مسافربری دیگر مالزیایی با ۲۳۹ سرنشین که از کوالالامپور عازم پکن بود از صحنه رادارها محو شد و تا کنون حتی لاشه این هواپیما نیز پیدا نشده است و امیدها برای یافته شدن این هواپیما هر روز کمرنگ و کمرنگ تر می شود.

در تیر ماه سال جاری نیز یک فروند هواپیمای حطوط هواپیمایی مالزی با ۲۹۸ سرنشین که بیشتر آنها هلندی بودند از آمستردام هلند عازم کوالالامپور مالزی بود که در آسمان شرق اوکراین با اصابت یک موشک ضد هوایی سرنگون شدو همه سرنشینان آن کشته شدند. جدایی طلبان مسلح طرفدار روسیه در شرق اوکراین مسئول این حادثه معرفی شده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از صحنه رادارها محو شد؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست گرامی یک هواپیما توسط چندین رادار کنترل می شود در صفحه رادار یا ظاهر مشود پس از خارج شدن از صفحه رادار محو یا ازدسترس خارج می شود

    • مانی

      حالا چرا بنده خدا لباس نداره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج