۱۴۶۲۸۱۰
۳ نظر
۳۷۴۶
۳ نظر
۳۷۴۶
پ

سرمربی استقلال شایعات جنجالی را تکذیب کرد

سرمربی تیم فوتبال استقلال ابراز امیدواری کرد، فردا و در مصاف با ذوب‌آهن تیم تحت هدایتش روز خوبی داشته باشد.

خبرگزاری تسنیم: سهراب بختیاری‌زاده در نشست خبری پیش از دیدار استقلال مقابل ذوب‌آهن اظهار داشت: امیدوارم فردا روز خوبی برای استقلال باشد و با یک بازی خوب هم امتیاز بگیریم و هم هواداران‌مان را خوشحال کنیم.

سرمربی استقلال شایعات جنجالی را تکذیب کرد

برای من مهم بود در مدت زمان حضور در استقلال با تمام توان کار کنم

وی در پاسخ به این سؤال که فرآیند انتخاب سرمربی خارجی استقلال با حواشی همراه بوده و این موضوع نظم فکری او را به‌هم نریخته است، گفت: باید این سؤال از مدیریت باشگاه پرسیده شود. روزی که قبول مسئولیت کردم، سیاست بر این بود که مدتی بنده مسئولیت فنی را برعهده بگیرم تا باشگاه بتواند در یک شرایط خوب و فضایی مناسب سرمربی خارجی انتخاب کند و برای این مهم عجله نکند تا بهترین انتخاب را داشته باشد. آن زمان تاریخی مشخص نبود، اما تلاش بر این بود در اولین فرصت این کار را انجام دهند. تا به الان این کار نشده است، اما حتماً تلاش‌هایی بوده که دورادور در جریان هستم. از روز اول برای من مهم بود حالا که قبول مسئولیت کردم با تمام توان کار کنم و تمام وقت را برای تیم بگذارم و به کمک بازیکنان، مدیریت و همه مجموعه شرایط را تغییر بدهیم و به سمتی برویم که هفته‌های بهتری داشته باشیم.

یکی از وظایف مربی پیدا کردن راهکار برای حل مشکلات است

سرمربی موقت تیم استقلال در مورد اینکه این موضوع (بلاتکلیفی برای انتخاب سرمربی استقلال) تأثیر منفی روی کار او نداشته است، تصریح کرد: قبلاً گفتم و این را می‌گویم که مشکلات، بحران و چالش هست و یکی از وظایف مربی پیدا کردن راهکار برای حل مشکلات است. این می‌طلبد فضای دوستانه در باشگاه باشد و درک و احترام متقابل و همه به خصوص سرمربی و کادر دست به دست هم بدهند و راهکار برای برطرف کردن ایرادات و مشکلات پیدا کنند.

شهریاری بزرگ من است اما به او اجازه دخالت در امور فنی نمی‌دهم

وی در واکنش به طرح این موضوع که گفته می‌شود شهریاری رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال در ارنج این تیم دخالت می‌کند و برای بازی کردن برخی بازیکنان توصیه‌هایی دارد، خاطر نشان کرد: در گذشته افتخار شاگردی شهریاری داشته‌ام و باید بگویم ایشان انسانی سالم و کاربلد است و در صباباتری با ایشان کار کردم. اگر شرایط اینگونه بود، خدا می‌داند با تمام علاقه‌ واقعی و قلبی که به استقلال دارم نمی‌آمدم. ایشان از من خواسته است در این شرایط کمک کنم و با افتخار قبول کردم. نه آقای شهریاری چنین ذهنینی نسبت به فوتبال دارد و نه من اجازه دخالت می‌دهم. شهریاری عزیز و بزرگ من  است و هر کسی در باشگاه کار خود را انجام می‌دهد و این رفتار حرفه‌ای است. ما کادر فنی و آنالیزور داریم  که با هم صحبت می‌کنیم و در مورد تیم تصمیم می‌گیریم. چنین فشاری در این مدت نبوده اصلاً است.

می‌دانستم بازیکنان استقلال از نظر روحی تحت فشار هستند

بختیاری‌زاده درباره انتشار عکسی از تمرین استقلال و شرایط روحی مناسب بازیکنان گفت: روز اولی که آمدم، هفته‌های گذشته را بازبینی کردیم. بازیکنانی در این سطح وقتی نتیجه نمی‌گیرند، فشارهای روحی زیادی را متحمل می‌شوند. تیم ما استقلال و بزرگ است و انتظارات زیادی از این تیم وجود دارد. به هر دلیلی استقلال لیگ را خوب شروع نکرد و می‌دانستم از لحاظ روحی بچه‌های استقلال چقدر تحت فشار هستند. مبنای کارم را در کنار آقایان نوازی، غلامپور، سالار امینی و شیخ‌الاسلامی بر این گذاشتیم که همان اندازه که مسائل فنی را باید در محیط سالم و با آرامش کار کنیم، در کنارش روی مسائل روحی و روانی نیز متمرکز شویم. خیلی برای من مهم است بازیکنان در تمرین شاد باشند تا بعد در مورد مسائل فنی توافق و صحبت کنیم. خدا را شکر این مسئله خیلی خوب اجرا شد و خیلی روی مسائل روحی و روانی تیم تأثیر گذاشته است.

استقلال کمبود بازیکن ندارد و برای قهرمانی می‌جنگیم

«استقلال دو سال پیش فاصله هشت امتیازی با صدر جدول را جبران کرد، اما سال گذشته فاصله دو امتیازی با تیم دوم جدول را نتوانست حفظ کند. با توجه به فاصله استقلال با صدر جدول، می‌توانید هواداران این تیم را نسبت به قهرمانی امیدوار کنید؟»، سرمربی موقت تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش یادآور شد: حقیقتاً نه، ما تیم بزرگی هستیم و در فصل قبل در حالی که قهرمان بودیم، رقیب‌مان قهرمان شد. در فوتبال هر اتفاقی ممکن است بیفتد و هیچ وقت نباید ناامید باشیم. هفته قبل گفتم که استقلال در بخش بازیکن هیچ کمبودی ندارد، البته جا برای اضافه کردن یکی دو بازیکن داریم و تیم این پتانسیل را دارد تا قدرتمندتر بازی کند، اما خدا را شکر هم جوی آرامی دارد و تمرکز کافی و ارتباط خوبی است. نگاه من به برد و باخت مهم است، اما اعتقاد دارم یک باشگاه باید به شکلی حرکت کند که روند به سمت بازی را درست کند. روزهایی که با هم تمرین می‌کنیم را باید درست کنیم که می‌شود یک روند حرفه‌ای و مثبت به سمت بازی. ممکن است شما روز بازی همه کارهای مثبت را انجام بدهید، اما بازی را نبرید یا ببرید. مهم‌تر روندی است که با هم کار می‌کنیم و هر روز همدیگر را می‌بینیم و مسائل اداری، اقتصادی و مالی است و ارتباط بین همه ارکان باید درست شود تا به سمت روز مسابقه برویم که ممکن است هر اتفاقی بیفتد. این شرایط خدا را شکر الان خوب است و امید داریم که برای قهرمانی بجنگیم.

تیمی شاداب هستیم و نباید بترسیم

بختیاری‌زاده راجع به آخرین وضعیت مصدومان تیم فوتبال استقلال نیز به خبرنگاران گفت: یکی، دو مصدوم داریم، یکی، دو بازیکنی که ملی بودند و رفتند و آمدند. جلالی را فکر کنم یک هفته دور باشد و به این بازی نمی‌رسد. اعتقاد به کار جمعی دارم و بازیکن روی نیمکت داریم که بازی نکرده است و چون پیراهن استقلال را پوشیده حتماً از لحاظ اخلاقی و فنی باکیفیت است و باید چنین روزهایی بدون ترس از او استقاده کنیم. تیم‌های سپاهان، پرسپولیس و تراکتور بازی‌های خود را به تعویق انداختند و من بین بازی کردن این هفته و بازی نکردن درخواست کردم که بازی برگزار شود. اعتقاد دارم تیم شادابی هستیم و نباید بترسیم. ای کاش دو سه بازیکن مصدوم را در اختیار داشتیم و از آنها استفاده می‌کردیم، اما در حال حاضر که نیستند اتفاق خیلی عجیب و غربی در فوتبال نیست و این اتفاقات کمک می‌کند همه بازیکنان این شانس را برای خود قائل باشند که به تیم کمک کنند و این باور من برای کار جمعی است. ایمان سلیمی نیز مصدوم است و فکر می‌کنم یکی، دو هفته بعد برسد.

هیچ تیمی نمی‌تواند ۹۰ دقیقه دفاع یا حمله کند

وی در پاسخ به این سؤال که هواداران این تیم استقلال ترسو را دوست ندارد و این اتفاق چه با بختیاری‌زاده و چه با مربی خارجی چگونه باید در استقلال جا بیفتد، اظهار داشت: این را در تمرینات از روز اول کار کردیم. اعتقاد دارم دفاع کردن بخشی از فوتبال است و خیلی اهمیت دارد. هوادار و بیننده، فوتبال رو به جلو را دوست دارد. اعتقاد دارم هر نوع فوتبالی که بازی می‌کنید، نمی‌توانید در 90 دقیقه حمله یا فقط دفاع کنید. اولویت ما بازی روی زمین، حمله به حریف و پرس از بالاست و اینکه نترسیم. ما باید با آگاهی و شهامت بازی کنیم و در این بین ممکن است اشتباه هم داشته باشیم، اما این تفکر باید در بازیکنان جا بیفتد که بتوانند اشتباه همدیگر را پوشش بدهند. ممکن است در دقایقی هم مجبور به دفاع شویم و باید تمام قواعد دفاع تیمی را رعایت کنیم و بعد ضدحمله مناسب بزنیم. این چیزی است که در فوتبال اعتقاد دارم و سعی کردم در این مدت در بازیکنان جا بیندازم.

توضیح بختیاری‌زاده برای اضافه کردن مربی بدنساز به کادر استقلال

سرمربی موقت استقلال در مورد اضافه کردن یک بدنساز جوان به این تیم برای برطرف کردن مشکلات بدنی آبی‌پوشان توضیح داد: روز بازی مقابل هوادار طبق آماری که گرفتیم، احساس کردم بعضی بازیکنان شرایط آماده بدنی را ندارند. یک مدتی تیم بدنساز در کنارش نبود. حتی اگر سرمربی دوره‌های بدنسازی را گذرانده باشد به خاطر مشغله کاری، خوب است که مربی بدنساز باشد که متمرکز روی مسائل فیزیکی باشد. سالار امینی مربی جوانی است که خیلی باتجربه است و در رده‌های ملی کار کرده. او در تیم هوادار بوده و با خودم در شهر خودرو و استقلال خوزستان حضور داشته است. امینی تحصلیکرده و به‌روز است و مسئله مهم دیگر رفتار صحیحی است که دارد و خیلی زود می‌تواند با بازیکنان ارتباط خوب برقرار کند.

بازیکنان باید ستاره بودن‌شان را هر هفته و در زمین نشان بدهند

بختیاری‌زاده درباره حضور 1500 هوادار استقلال در بازی این تیم برابر تیم هوادار و اینکه چه صحبتی با هوادار استقلال دارد، گفت: هوادار این حق را دارد که ما را قضاوت کند و این اتفاق یک پیام برای بازیکنان ستاره است که فقط نمی‌تواند نام‌تان ستاره باشد و انتظار توجه داشته باشید. هر هفته ستاره‌ها بازی دارند و مورد قضاوت سخت قرار می‌گیرند و باید ستاره بودن‌شان را هر هفته و در زمین و مسابقه نشان بدهند. این جزو چالش‌هایی است که یک بازیکن بزرگ دارد که پیراهن تیم بزرگ و پرافتخار را پوشیده است و جز کارمان است. حتماً بازیکنان استقلال به این درک رسیدند که وظیفه سنگینی دارند و با بازی کردن حرفه‌ای و بهتر تلاش می‌کنیم تا هواداران به استادیوم بیایند و از فوتبال لذت ببرند. آنها همیشه حق دارند و همه وجود هوادار نسبت به تیم محبت و احساس است. من آنها را دوست دارم و برای‌شان احترام قائلم و حتی اگر انتقاد شدید می‌کنند نیز حق دارند. وظیفه یک باشگاه این است که همه دست به دست هم بدهند و کاری بکنیم تا هوادار زندگی روزمره خود را داشته باشد و در کنار آن پیام‌ها و خبرهای خوبی بشنود. همچنین در روز مسابقه بیاید و از فوتبال باشگاه فارغ از هر نتیجه لذت ببرد. این می‌طلبد همه ارکان باشگاه در یک فضای مطلوب و همراه با احترام متقابل کار خود را حرفه‌ای انجام بدهند.

فعلاً چیزهایی مهمتر از جذب بازیکن هست

وی در پایان راجع به احتمال جذب بازیکنان جدید هم تصریح کرد: واقعاً الان به این فکر نمی‌کنم و چیزهای مهمتری است و این نیاز است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      ای کاش بجای بختیاری زاده منصوریان تیموبه عهده میگرفت

    • ناشناس

      استقلال شده آزمایشگاه مربیان هر سال ۲تا مربی عوض میکنیم

    • لنگی پاره پاره یک امتیاز آسیا

      لنگی تو نظر نده ما بختیاری زاده دوست داریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج