۱۴۶۳۰۰۳
۱۹۱
۱۹۱
پ

روایت مهاجری از پوست خربزه زیر پای پزشکیان

فعال سیاسی اصولگرا گفت: بخشی از جریان رقیب آقای پزشکیان معتقد است اگر آقای پزشکیان به ایده وفاق اعتقاد دارد، باید در استان‌هایی که رای پایین‌تری داشته استانداران از جناح مقابل انتخاب شوند که این موضوع در نهایت می‌تواند به پوست خربزه‌هایی تبدیل شده که باعث سر خوردن دولت شود.

ایلنا: فعال سیاسی اصولگرا گفت: بخشی از جریان رقیب آقای پزشکیان معتقد است اگر آقای پزشکیان به ایده وفاق اعتقاد دارد، باید در استان‌هایی که رای پایین‌تری داشته استانداران از جناح مقابل انتخاب شوند که این موضوع در نهایت می‌تواند به پوست خربزه‌هایی تبدیل شده که باعث سر خوردن دولت شود.

روایت مهاجری از پوست خربزه زیر پای پزشکیان

محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در ارزیابی رویکرد دولت وفاق پزشکیان تا امروز گفت: اگر راست بگویم آقای پزشکیان ناراحت می‌شود و اگر دروغ بگویم خدا ناراحت می‌شود.

وی افزود: در فضای سیاسی کشور، به دلیل عدم وجود یک تعریف جامع از وفاق، افراد مختلف از منظر خود به ارزیابی این موضوع پرداخته‌اند. آقای پزشکیان به دنبال این بوده که در سیستم مدیریتی خود به گونه‌ای عمل کند که هیچ دعوایی ایجاد نشود و از افراد با دیدگاه‌های مختلف، صرف‌نظر از گرایش سیاسی‌شان استفاده کند. همین رویکرد به نظر می‌رسد تاکنون  نقاط ضعفی را به وجود آورده است. اگر ایده وفاق قرار باشد به انتصاب افرادی بینجامد که در عمل به این ایده اعتقادی ندارند، منظور من افرادی هستند که در دولت گذشته نیروهای دولت قبل از خود را بانیان وضع موجود دانسته و حالا این افراد می‌خواهند در دولت فعلی تحت عنوان دولت وفاق همچنان حضور داشته باشند، این موضوع با اصل وفاق تناقض دارد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: بخشی از اصلاح‌طلبان امروز ناراضی هستند زیرا بر این باورند که آن‌ها با رأی خود آقای پزشکیان را به ریاست جمهوری رسانده‌اند و باید پست‌ها به آن‌ها داده شود. در عین حال، برخی اصولگرایان  نیز نگران هستند که چرا باید اصلاح‌طلبان در سمت‌های مدیریتی بیشتر از آنچه که شایسته است، دخیل باشند. این وضعیت ممکن است برای آقای پزشکیان مشکلاتی ایجاد کند و احتمالاً در آینده نیز انتقادات و اعتراضات بیشتری بروز خواهد کرد.

مهاجری در ارزیابی انتصاب مدیران میانی و استانداران گفت: به نظر می‌رسد که انتخاب استانداران باید به گونه‌ای باشد که نظرات گروه‌های مختلف در آن لحاظ شود و به یک اجماع نسبی در انتخاب‌ها برسند. در برخی استان‌ها ممکن است رأی آقای پزشکیان اکثریت مطلق باشد، طبیعی است که استاندار آن استان از گرایش فکری جناح آقای پزشکیان انتخاب شود اما طبیعی است در استان‌های دیگر، جناح مقابل انتظار داشته باشد که استاندار از میان آن‌ها انتخاب شود. حالا بخشی از جریان رقیب آقای پزشکیان معتقد است اگر آقای پزشکیان به ایده وفاق اعتقاد دارد، باید در استان‌هایی که رای پایین‌تری داشته استانداران از جناح ما انتخاب شود که این موضوع در نهایت می‌تواند به پوست خربزه‌هایی تبدیل شده که باعث سر خوردن دولت شود.

وی در ارزیابی مهم‌ترین چالش‌های سر راه ایده وفاق دولت چهاردهم گفت: به نظر می‌رسد یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها، چالش نظری است که به دلیل عدم وجود تعریف جامع، هرکسی از منظر خود به تفسیر ایده وفاق می‌پردازد. کاش آقای پزشکیان در یک سمینار علمی این مسأله را مطرح می‌کردند تا به عنوان یک استراتژی در دولت وفاق ملی تعریف شود. اما امروز به تعداد افرادی که مقاله می‌نویسند موضوع وفاق مطرح می‌شود و این تکثرگرایی باعث آسیب به ایده وفاق شده است. بنابراین آقای پزشکیان باید در این زمینه، چارچوب نظری وفاق را مشخص کنند تا استراتژی مسیر پیش روی دولت مشخص شود.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که انجام چه کارهایی می‌تواند در رضایتمندی عمومی تاثیرگذار باشد، گفت: منطقه خاورمیانه امروز در تنشی قرار دارد که درگیر شدن ما هم در وضعیت اقتصادی ما نیز تاثیرگذار است. هرگاه جنگی اتفاق می‌افتد بحران اقتصادی تاثیرگذار بود. حالا در این موقعیت به نسبت انتظاری که وجود داشت، هنوز بحرانی به وقوع نپیوسته است. اما امروز تحریم‌ها گسترش پیدا کرده و می‌تواند به مزاحمی برای دولت برای جلب رضایت مردم تبدیل شود. به همین دلیل مردم انتظار دارند گشایش‌هایی در زمینه اقتصادی و معیشت رخ دهد. هرچند در وضعیت فعلی این انتظار برای دولت دشوار است اما با وجود آنکه خود آقای پزشکیان وعده‌ای در این زمینه نداده است اما به طور طبیعی انتظار مردم افزایش یافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج