۱۴۶۲۷۵۸
۸ نظر
۵۲۸
۸ نظر
۵۲۸
پ

جبلی زیر بار ریزش مخاطبان صداوسیما نرفت!

نظرسنجی ایسپا درباره میزان مخاطب صداوسیما و بیشتر از آن واکنش تند رسانه به اصطلاح ملی به نتایج این نظرسنجی در روز‌های اخیر حواشی بسیار مطرح کرد و سبب افزایش انتقادات از صداوسیما شد.

برترین‌ها: نظرسنجی ایسپا درباره میزان مخاطب صداوسیما و بیشتر از آن واکنش تند رسانه به اصطلاح ملی به نتایج این نظرسنجی در روز‌های اخیر حواشی بسیار مطرح کرد و سبب افزایش انتقادات از صداوسیما شد.

جبلی زیر بار ریزش مخاطبان صداوسیما نرفت!

روزنامه هم‌میهن به همین بهانه در شماره امروز خود نوشته: «واکنش تند مرکز تحقیقات صداوسیما به گزارش‌های رسانه‌ها دایر بر کاهش مخاطبان رسانۀ رسمی به استناد نظرسنجی ایسپا (مرکز افکارسنجی دانشجویان) نشان می‌دهد صداوسیما اصرار دارد با انکار واقعیت‌ها به خودستایی و در واقع خودفریبی ادامه دهد حال آنکه افول رادیو و تلویزیون غیرخصوصی - که به خاطر زاویه با دولت فعلی آن را دولتی هم نمی‌توان خواند - واقعیتی عیان است.»

«هم میهن» همچنین نوشته: «می‌توان گفت صداوسیما اگرچه دیگران را به فریب متهم می‌کند، اما اتفاقاً انگار گرفتار خود‌فریبی‌اند تا جایی که معاون سیما هم این پاسخ دانشجویان را طبیعی دانسته که تنها ۱۸ درصد از دانشجویان گفته باشند فیلم و سریال‌های صداوسیما را می‌بینیم و بقیه بگویند از اینترنت بارگذاری می‌کنند. مهم‌ترین دفاع صداوسیما البته این است که در نظرسنجی‌های دیگر تا ۶۹ درصد مخاطب داشته‌اند.
طبیعی است که با توجه به رایگان بودن استفاده از رادیو و تلویزیون در ایران و در غیاب سرگرمی‌های متنوع دیگر جعبه جادو انتخابی ناگزیر است و هر قدر هم از سرگرمی به مفهوم مدرن و رایج آن دور باشد، اما به هر حال وقتی را پر می‌کند و عجیب نیست که شهروندان مصرف‌کننده یکی از محصولات آن باشند، اما این به معنی اعتماد وقبول مرجعیت نیست.»

این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه آورده است: «آقای شاکرنژاد رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما نیز خود واکنش نشان داده و گفته با جامعۀ آماری ۳۶ هزار نمونه‌ای از سراسر کشور مخاطب رسانه ملی را ۷۲ درصد می‌دانیم. جدای اینکه خوش‌تر آن باشد که سرّ دل‌بران، گفته آید در حدیث دیگران و بهتر آن است که مرکزی مستقل از صداوسیما این نظرسنجی‌ها را انجام دهد به نظر می‌رسد این‌گونه آمار‌ها و استنتاج‌ها مانند نرخ بیکاری باشد که چنانچه فرد طی هفته تنها دو ساعت به کاری مشغول باشد و بابت آن دستمزدی دریافت کند در زمرۀ شاغلان به حساب می‌آید و از جامعۀ بیکاران خارج می‌شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      رسانه میلی ، رانتی ، سلیقه ای ، اینم مثل دها اشتباه فاحشی است که تمامی ندارد و به یک غده سرطانی تبدیل شده !

    • امیر

      اینا پرو تر از این حرفهاستن که بخوان گوش به انتقادها بدن . حیف این همه پول مردم که میدن به صدا و سیما . هرچند احتمالا خیلی از این بودجه صرف خودشون و زیر مجموعه هاشون میکنن

    • ناشناس

      این مرد زیر بار هییییچ حقیقتی نمیره و همیشه در توهمات خودش هست برای همین هم نتیجه تمام گرفتاریهای تحریمی و شرایط سخت مردم شده این که می‌بینید....

    • ناشناس

      خخخخخخخخ 70 درصد ؟!!!!!!!
      منظورش همون 10 میلیون طرفدار جلیلی رو گفته.

    • ناشناس

      خیلی پرو تشریف داری که میگی هفتاد درصد مخاطب، اگر صداوسیما ده درصد مخاطب داشت خداروشکر کن.

    • حمد

      در بین مردمیکه از تلویزیون استفاده میکنند افرادی هستن که دقایقی بیکار هستن و برا پر کردن وقتشون تلویزیون نگاه میکنن، بنده ام برای پیداکردن نقطه ضعف شبکه های مختلف را نگاه میکنم.
      آقای جبلی اگه حب ریاست نداری استعفا بده

    • ناشناس

      ماست بند هیچ وقت نمیگه ماستم ترشه . این سیاست راهبردی صدا وسیمای میلیه .

    • ناشناس

      سیستمه تکذیب همیشه فعاله . ریزش مخاطب نداریم ... گرونی نداریم . بیکاری نداریم ... آلودگی نداریم ..‌. رانت خواری نداریم ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج