۱۴۵۷۴۴۶
۲۶۱
۲۶۱
پ

محسن رضایی: اسرائیل جرات حمله به ایران را ندارد

فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی با اشاره به حوادث منطقه، تصریح کرد: اسرائیل جرئت حمله به ایران ندارد.

همشهری آنلاین: فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی با اشاره به حوادث منطقه، تصریح کرد: اسرائیل جرئت حمله به ایران ندارد.

محسن رضایی: اسرائیل جرات حمله به ایران را ندارد

محسن رضایی در همایش «رزمندگان و گرامیداشت ۱۰۴۸ شهید آمل» با یادآوری خاطره‌ای از سال‌های اول انقلاب، اظهار کرد: در ۶ بهمن ۱۳۶۰ که به تازگی پس از مسئولیت اطلاعات سپاه فرمانده سپاه شده بودم اطلاعاتی از تحرکاتی در کردستان و آذربایجان و تالش تحت عنوان تحرکات اتحادیه کمونیست به دست ما رسید که دامنه آن به جنگل های آمل هم رسیده بود؛ آمل نه تنها شهرستان هزارسنگر بلکه شهرستان سراسر سنگر است و در مقابله با این توطئه اگر مردم در کنار نیروهای سپاه نبودند فاجعه‌ای شکل می‌گرفت چرا که برنامه این بود که از آمل به سمت تهران حرکت کنند و تا در فرمانداری آمل هم رسیدند و زد و خورد شدیدی رخ داد که منجر به شکست آن‌ها شد و مردم نشان دادند که واقعا پای انقلابند و از این امتحان بزرگ و مهم سربلند بیرون آمدند.

وی با بیان این‌که «مسئولان می‌آیند و می‌روند؛ مردم هستند که صاحبان اصلی انقلاب و کشورند»، افزود: بیش از ۳۰۰ سال کشور ایران عرصه تاخت و تاز قدرت‌ها بود، زمانی انگلستان و روسیه تزاری و امپراطوری آلمان و فرانسه بر سر گرفتن امتیازات داخل ایران دعوا داشتند. انگلیس ها بانک شاهی و شیلات و دخانیات و… را طلب می‌کردند. فرانسه، آلمان و روسیه نیز هرکدام سهم‌خواهی می‌کردند. پس از جنگ جهانی اول انگلیس که قدرت گرفته بود حاکم شد، در جنگ جهانی دوم با تضعیف انگلیس، آنها و آمریکا در ایران تصمیم‌گیری می‌کردند؛ جنبش تنباکو، ملی شدن صنعت نفت، مشروطه، قیام ۱۵ خرداد و… واکنش مردم به این فجایع بود اما متاسفانه به شدت سرکوب می‌شد و اگر نهضتی انجام می گرفت با یک کودتا نهضت را از بین می‌بردند.

رضایی تاکید کرد: امام با آسیب شناسی این وقایع کاری تاریخی کرد و راه آواربرداری ۳۰۰ ساله از دوش ایران را هم نشان داد وگام‌های اول آن را برداشت. همچون قیام‌های گذشته نهضت انقلاب اسلامی نیز دچار مقابله دشمن و ائتلاف آمریکا برای عدم تحقق انقلاب شد که تلاش دشمنان شکست خورد. آمریکا و اعوان و انصارش به جای اصلاح روابط با ایران در فرصت پیش‌آمده اول انقلاب دشمنی و توطئه را بیشتر کردند.

فرمانده اسبق سپاه یادآور شد: دومین ائتلاف با شوروی‌ها و تحمیل جنگ ۸ ساله بود. آن‌ها پس از استقرار نظام، جنگ را تنها راه نابودی جمهوری اسلامی می‌دانستند و اما ملت غیور از این آزمون بزرگ سربلند بیرون آمد. اکنون نیز پس از آن شکست‌ها ائتلاف اقتصادی و در واقع جنگ اقتصادی علیه کشور ما راه انداخته‌اند و این تحریم‌ها نیز در قالب همان ائتلاف است. قدرت‌ها هیچگاه تحمل استقلال و پیشرفت ایران را ندارند چراکه اولا ایران دارای موقعیت ژئوپولتیک و به گفته خودشان پل پیروزی و چهارراه اقتصادی جهان است، ثانیا منابع عظیم و ثروت کشور است و جای تاسف است که ما چرا از این فرصت‌ها استفاده مطلوب نمی‌کنیم.

وی اظهار کرد: این انقلاب برای پایان دادن به درد تاریخی غارتگری منابعمان توسط قدرت‌ها انجام شد و در گام‌های ابتدایی که انقلاب و دفاع مقدس بود سربلند بیرون آمدیم؛ ما در دفاع مقدس اقتدار خود را باز یافتیم و صاحب سازمان رزمی و تیپ و لشکر شدیم و این در حالی است که پیش از انقلاب ۵۰ هزار مستشار آمریکایی در کشورمان بود و این را بدانید که اقتدار اگر نباشد بلافاصله به ما هجوم می‌آورند.

رضایی با بیان این‌که «ائتلاف سوم غرب به رهبری آمریکا برای جلوگیری از پیشرفت ایران است»، ادامه داد: از بیرون جلوی صادرات و فروش نفت ما را گرفتند که حجم ارز در کشور کم شود و قیمت آن بالا برود و درآمد دولت را کاهش دادند تا دولت کسری بودجه بگیرد و تورم حاصل شود و ارزش پول ملی ما کم شود. در داخل نیز عده‌ای به تحریم خارجی کمک کردند از جمله، نفوذی‌های فرهنگی که دائم سراب غرب را تبلیغ می‌کنند و برعلیه توافقات ما با شرقی‌ها و معاهده‌هایی چون بریکس و شانگهای سم پاشی می‌کنند و در واقع آنان لیبرال‌های فرهنگی هستند. دوم نفوذی‌های جاسوسی و اطلاعاتی خارجی هستند که در ترور دانشمندان ما نقش داشتند و بعد هم معلوم است امکاناتی داشته‌اند که فرار کرده‌اند. سوم کم‌کاری‌ها، کارشکنی‌ها وتردیدسازی‌هاست و حال آنکه تحریم در دفاع مقدس عامل پیشرفت عظیم نظامی ما بود.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی با اشاره به حوادث منطقه تصریح کرد: اسرائیل جرئت حمله به ایران را ندارد.

وی گفت: مقام معظم رهبری به دنبال وحدت در داخل کشور و تشکیل امت اسلامی است و این دو، ستون مهم آینده کشورند و البته وحدت به معنی حضور نفوذی‌ها نیست. خیمه ولایت به‌عنوان اجماع ملی، باید محوریت باشد تا انقلاب سوم، یعنی انقلاب شکوفایی اقتصاد و صنعت ایران نیز به مقصود برسد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج