آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۴۳۰۲۳۳
۱ نظر
۲۳۸۶
۱ نظر
۲۳۸۶
پ

جاسوسِ دلسوز، سرنوشت جنگ بزرگ را تغییر داد!

جنگ ویتنام یکی از آن وقایع تاریخی است که با گذشت سال‌ها همچنان در حافظه‌ی تاریخی آمریکایی‌ها باقی مانده و صد البته فیلم‌ها و سریال‌هایی ساخته شده‌ که به تأثیر این جنگ بر مردم ویتنام اشاره می‌کنند.

برترین‌ها: جنگ ویتنام یکی از آن وقایع تاریخی است که با گذشت سال‌ها همچنان در حافظه‌ی تاریخی آمریکایی‌ها باقی مانده و صد البته فیلم‌ها و سریال‌هایی ساخته شده‌ که به تأثیر این جنگ بر مردم ویتنام اشاره می‌کنند. سریال The Sympathizer یا همدرد یکی از همان‌هاست و البته که رابرت داونی جونیور و پارک چان ووک را نیز درکنار یکدیگر قرار داده است. پارک چان ووک همان کارگردان مشهور کره‌ای‌ست که ساخت فیلم شاخص Oldboy (اولدبوی) را در رزومه کاری خود دارد.

جاسوسِ دلسوز، سرنوشت جنگ بزرگ را تغییر داد!

ماجرای سریال پیرامون یک جاسوس کمونیست نیمه‌فرانسوی و نیمه‌ویتنامی است که در دوران پساجنگ ویتنام به ایالات متحده می‌گریزد. زندگی تازه‌ی او در آمریکا وفاداری‌اش به آرمان کمونیسم را به چالش می‌کشد تا جایی که بین وفاداری به دوستانش و وفاداری به مأموریتش برای کمونیست‌ها  باید یکی را انتخاب کند و خب این باعث می‌شود تا بحران‌های هویتی تازه‌ای برای کاپیتان به وجود بیاید.

چرا باید این سریال را تماشا کنیم؟

برخی از منتقدانی که سریال The Sympathizer را تماشا کرده بودند، شدیدا آن را دوست داشتند و ۵۳ مورد از منتقدان راتن تومیتوز، رضایت ۸۷ درصدی خود را ثبت کردند. در سایت متاکریتیک هم ۳۳ منتقد، میانگین امتیاز ۸۰ از ۱۰۰ را برای این مجموعه به ثبت رساندند. این سریال در جامعه ویتنامی-آمریکاییِ کالیفرنیا بسیار مورد توجه قرار گرفت. برای بینندگان جوان، فرصتی برای نمایش داستان‌های ویتنامی برای مخاطبان جهانی بود.

موفقیت مینی‌سریال «هم‌درد» در ایجاد تعادل بین کمدی و تراژدی به توانایی‌های پارک چان‌ووک بازمی‌گردد که خود استاد ترکیب ژانرها و لحن‌های گوناگون در فیلم‌هایش است و در این مینی‌سریال هم می‌توانید تفاوت لحن روایی از هر اپیزود به اپیزود دیگر را احساس کنید. 

جاسوسِ دلسوز، سرنوشت جنگ بزرگ را تغییر داد!

چهار نقش رابرت داونی جونیور در این سریال هر یک نمایانگر یکی از مهم‌ترین نهادهای امریکا است: سازمان اطلاعات، دانشگاه و سازوکار آکادمیک، دولت و صنعت سرگرمی. داونی جونیور به خوبی تمایز کاراکترها را به تصویر کشیده. نکته‌ی جالب دیگری که وجود دارد، این است که بخش خیلی زیاد و قابل توجهی از هنرنمایی‌های رابرت داونی جونیور در نقش‌های مختلف خود، بداهه است. او حتی سر خود را برای این سریال تراشید تا زمان زیادی را برای گریم صرفه‌جویی کند.

کاربری به نام رامین نوشته: سریال در 7 اپیزود داستان گویی بسیار روانی رو ارائه میده که به خوبی حس خوندن یک رمان رو میشه حس کرد، جزئیات کامل از شخصیت‌های اصلی به خوبی در دل سریال جای گرفتن و فراز و نشیب‌های مختلف باعث می‌شه از تماشای سریال خسته نشیم.

چرا نباید این سریال را تماشا کنیم؟

البته نسل قدیمی‌تر، آنقدرها هم از این سریال راضی نبودند و تا حدی انتقادات آن‌ها را برانگیخته کرد. آن‌ها معتقد بودند که تمرکز کردن روی شخصیت اصلی داستان که یک جاسوس کمونیست بود، نشان از تجلیل کمونیست‌ها و تحقیر ویتنام جنوب، است.

کاربری به نام زکریا نوشته: یعنی سریالی که پارک چان ووک ساخته رو دیدم. قطعاً اسم بزرگ پارک چان ووک سریال رو قابل اعتنا می‌کنه و البته که خوش‌ساخت و تر و تمیزه ولی من تا آخر دنبال یه امضا از پارک چان ووک بودم که پیداش نکردم. برخی سویه‌های سریال هم به تمجید از کمونیست‌ها اشاره داره که خب خودش کمی بحث‌برانگیز هست.

جاسوسِ دلسوز، سرنوشت جنگ بزرگ را تغییر داد!

باتوجه‌به اینکه قسمت دوم و دنباله‌ای هم برای کتاب اصلی منتشر شده است، هنوز مشخص نیست که آیا سریال فصل دومی هم خواهد داشت یا خیر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      بااحترام،لطفا درمورد فیلم های سینمایی برتر در ژانرهای مختلف تاریخ سینما هم مطالب خواندنی لحاظ کنید.جای این بخش در خواندنی های برترین های عزیز خالی است.باشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج