۶۰۸۷۲۲
۲۲ نظر
۵۰۰۵
۲۲ نظر
۵۰۰۵
پ

وجود سه میلیون بیکار مطلق در کشور

رییس مرکز آمار ایران از اشتغال ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بصورت کامل خبر داد و گفت: سه میلیون و ۱۰۰ هزار بیکار مطلق در کشور وجود دارد.

خبرگزاری ایرنا: رییس مرکز آمار ایران از اشتغال ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بصورت کامل خبر داد و گفت: سه میلیون و ۱۰۰ هزار بیکار مطلق در کشور وجود دارد.

«امیدعلی پارسا» روز سه شنبه در نشست بررسی راهکار های رونق تولید، ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در وزارت کشور با بیان اینکه آمارهای به دست آمده از میزان اشتغال و بیکاری از یک درصد جمعیت هر استان استخراج شده است، اظهار داشت: این طرح برای استان ها در فصل های مختلف متفاوت بوده زیرا نرخ های شناوری را به دست می دهد که با برآورد آنها در طول سال و بررسی آنها می توان به جمع بندی کلی در یک سال رسید.
وی افزود: خطای این بررسی در کشور، 0.4 درصد و در استان ها 24 درصد است، یعنی هر عدد به دست آمده در استان ها عدد قطعی برای مراجعه دستگاه ها نیست.
رییس مرکز آمار ایران در پاسخ به این شبهه منتقدان که یک ساعت اشتغال در هفته برای مبنا قرار گرفتن بیکاری درست نیست، اظهار داشت: برخی می گویند که این مبنا در دولت دهم وارد سیستم آمار شده است و یک ساعت حداقل کار در هفته در تعریف اشتغال درست نیست اما پاسخ این است که مطالعات درباره این کار از سال 82 آغاز شد، در سال 84 به طور آزمایشی انجام شد و با آغاز دولت نهم مبنا قرار گرفت و هیچ ربطی به دولت دهم و یازدهم ندارد.

پارسا ادامه داد: این طرح به دنبال شناسایی افراد بیکار و ایجاد اشتغال برای آنها بصورت فردی نیست بلکه به دنبال تولید آمار و برنامه ریزی کلان درسطح استان ها و کشور است.

وی خاطرنشان کرد: این تعریف می خواهد بداند چه تعداد آدم از چه حجمی کار و با چه حجمی از تولید در کشور وجود دارد تا بتوانیم برای آن برنامه ریزی دقیقی انجام دهیم.
رییس مرکز آمار ایران با اعلام این مطلب که تابستان امسال نرخ اشتغال بسیار بهتر از سال گذشته بوده است، اظهار داشت: به طور متوسط در کشور ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دارای شغل کامل هستند که بر این اساس ۴۴ساعت در هفته به صورت استاندارد کار می کنند و در تولید مشارکت دارند و بر همین اساس نیز سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بیکار مطلق هستند که حداقل یک ساعت در هفته کار نکرده اند.
وی ادامه داد: البته تعداد شاغلان بیشتر از این عدد است ولی برخی ها مبنا را درباره بیمه و تامین معیشت می دانند ولی موضوع معیشت از کار و تولید به طور کامل جداست.
پارسا، افراد دارای اشتغال ناقص که بین یک تا ۴۴ ساعت در هفته کار می کنند را حدود ۹ تا ۱۰ درصد دانست و افزود: در دولت یازدهم وضعیت اشتغال بسیار بهتر از دولت نهم و دهم بوده است و به طور قطع مرکز آمار و بانک مرکزی در تولید آمار گوششان به حرف های سیاسیون نخواهد بود.
وی به استانداران حاضر در این جلسه توصیه کرد به جای شک درباره اعداد و ارقام ارائه شده به دنبال تصمیمات صحیح و جذب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال باشند.
رییس مرکز آمار افزود: نوع تعامل با سرمایه گذاران واقعی می تواند باعث افزایش تولید و اشتغال شود.
پارسا خاطر نشان کرد: مجموع برآیندهای آماری درباره اشتغال در کل نظام در دولت یازدهم در زمینه رفع بیکاری مثبت است.
نشست بررسی راهکارهای رونق تولید، ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری با حضور استانداران و مسئولان وزارت کشور صبح امروز (سه شنبه) در این وزارتخانه برگزار شد.

بابک دین پرست معاون وزیر کشور در امور اقتصادی و توسعه منطقه ای در این نشست از اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش اشتغال و کاهش بیکاری خبر داد و گفت: کارگروهی برای بررسی نوسانات نرخ بیکاری در استان ها تشکیل شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یکیشون منم

    • بدون نام

      جلوی این ۳ که تیتر زدی یکی دوتا صفرهم بنداز جلوش

    • بدون نام

      سه میلیون نه سی میلیون بیکار

      پاسخ ها

      • 123

        باید دید از این تعداد چند نفرشون واقعا کار بلد هستن و بیکارن
        شرکت ما دو هفته ست آگهی نیرو زده
        والا هنوز یه نفر که ورد و اکسل معمولی بلد باشه بینشون نبوده
        اینکه هیچ حرفه و هیچ هنری ندارن و توقع کار دارن یکم بی انصافیه

    • لـــــی

      ای بابا تاشماهابیاین اون عده بیکارو شاغل کنین ادم های بیکاری مثل شوهر من همه جورکارخلافی ک بشه ازش پول دراورد داره میره تجربه کنه۰فقط هم از روی بیپولی وبیکاری.تاشمابیاین همه رو شاغل کنید زندگی ادمهایی مثل من ازهم پاشیده بخاطرهمین کارای خلاف.ازبرترینهاخواهش میکنم پیام منو به دست ریئس جمهورمملکت برسونه اگه قراره ب وعده هاش عمل کنه باید بجنبه نه اینکه وایسه زندگی یه عده بخاطر بیکاری ازهم بپاشه بعد دست بکاربشن.

    • بدون نام

      منم بیکارم دوسال

    • بدون نام

      30میلیون ن 3میلیون

    • آریو

      3میلیون نه وو 30 میلیون 3 میلیون مال زمانی بود که جمعیت 50 میلیون بود

    • محمد

      من فکر می کنم 30 میلیون بگن انصاف رعایت کردن چون تو هر خانواده حداقل 2 بیکار هست پس حساب کنید این آمار خانمها رو حساب نکردن

    • قاسم سعدی

      ما هل شعیه نباید یک نفر گرسنه بخابد بنده 24فرزند دارم دریک خانه زندگی مکنیم باور دارید بعضی وقتا 3تا4روزه غذانداریم

    • علی احمدی

      سه میلیون ؟ من خودم چهار ملیونشو میشناسم

    • خلیل خان

      فکر کنم آقایون خودشونو زدن به خواب . همین جوری بریم جلو یکی دو سال دیگه خودشون هم بیکار میشن . تمام آمارهاشون دروغه.حیف اسلام که داره بدست اینا از بین میره.

    • بدون نام

      خیلی بیشتر از ایناس.خیلی خیلی بیشتر.من خودم بیکار مطلقم.با مدرک کارشناسی صبح تا شب خونه ام.یک میلیون بار رفتم جاهای مختلف فرم پر کردم ولی هیچکدومشون بهم زنگ نزدن اگه هم زنگ زدن انقدر حقوقش کم بوده که کرایه راهم در نمیومده.به خدا دیگه نمیدونم چکار کنم

    • بدون نام

      اذیت نکنید. هشتاد میلیون جمعیته فقط شش میلیون فارغ التحصیل بیکارن الان...تو کشور فقط بیست میلیون امنیت شغلی دارن هنوز شصت میلیون با اضطراب و دلهره پول در میارن چون اقتصاد کساده وگرنه المان دست فروشش امنیت داره اضطراب ندارن

    • بدون نام

      مطمئنی که اشتباه نمیکنی آماری جون؟؟!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      منم بیکار مطلقم...کارم شده از ددی پول بگیرم سیگار بخرم برم تو پارک سیگار بکشم و روزنامه بخونم....روحانی متشکریم!....

    • منوچهر

      تازمانی که بحث آمار انحصارا دولتی هست مانمیتوانیم به آن اعتمادکنیم.

    • بدون نام

      بگو سی میلیون

    • بدون نام

      4 مليون و 500 هزار بيكار داريم 5 ساله چرا دروغ می گویید.

    • بدون نام

      روحانی تمام بیکاری رو مثل گذشته ریشه کن خواهد کرد

    • بدون نام

      گیرم راست میگی سه میلیون بیکار مطلق
      اکثرا دارند ادای کار کردن رو درمیارن ، میرن مغازه دریغ از مشتری
      میرن کارخونه دریغ از پول
      قصور کردید ، هر ساله شغل باید ایجاد میکردید ، به تکنولوژیهای جدید
      و روز مجهز میشدید ، تا حال و روزمون این نشه
      این همه اصناف مشابه زیاده
      کارخونه ها مشکل بازیابی و فروش دارن و از تکنولوژیهای روز بی بهره هستن
      فقط اونهایی وضعیت بهتری دارند که استخدام دولتن

    • بدون نام

      ما ۷ برادز و۲ خواهر و پدر ومادر پدر ومادرم از بدو تولد بیکار بودن یه ریال هم درامد نداشتن ۳برادر بیکار دارم بر پدر اون امارگیر لعنت با این دروغ شاخدارش ۳۰ م درسته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج