۴۲۲۱۵۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

درخواست آمریکایی‌ ها درباره انتخاب رئیس‌ جمهور

بیش از ۳ میلیون آمریکایی با امضای توماری از مجمع گزینشگران (الکترال کالج) خواستند «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات ها در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا را، به عنوان رئیس جمهوری معرفی کند.

خبرگزاری ایرنا: بیش از ۳ میلیون آمریکایی با امضای توماری از مجمع گزینشگران (الکترال کالج) خواستند «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات ها در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا را، به عنوان رئیس جمهوری معرفی کند.

پیروزی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواهان میلیون ها نفر را در آمریکا شوکه کرده است، به ویژه آنهایی که گمان می کنند وی برای تصدی این پست «مناسب نیست.»

بر اساس این گزارش، آمریکایی هایی که مخالف نتایج انتخابات روز سه شنبه ۸ نوامبر (۱۸ آبان) در آمریکا هستند، در سراسر این کشور با برپایی تظاهرات مخالفت خود را ابراز کرده اند.

اما اکنون بیش از 3 میلیون نفر، با امضای توماری از مجمع گزینشگران (الکترال کالج) آمریکا می خواهند کلینتون را به جای ترامپ به عنوان رئیس جمهوری معرفی کند.

این تومار که در پایگاه اینترنتی Change.org منتشر شده است، تاکنون 3 میلیون امضا جمع کرده و از گزینشگران می خواهد آرای ایالت های متبوع خود را نادیده گرفته و به نفع کلینتون رای دهند.

«الیجا بِرگ/ Elijah Berg» تهیه کننده این تومار در این زمینه نوشت: ترامپ مناسب تصدی پست ریاست جمهوری نیست. دروغگویی، رفتارهای نسنجیده و تهاجمی و سابقه وی در تعرض جنسی و نیز فقدان آشکار تجربه ( فعالیت سیاسی) در او، ترامپ را به یک خطر بدل کرده است.

در این تومار آمده است، از آنجایی که کلینتون آرای عمومی را کسب کرده، وی باید رئیس جمهوری شود و تنها دلیلی که باعث پیروزی ترامپ شد؛ رای الکترال ها بوده است. اما در واقع مجمع گزینشگران می تواند کاخ سفید را در اختیار هر یک از نامزدها قرار دهد و از این رو چرا باید از یکی از غیردمکرات ترین مفاد قانون اساسی برای تضمین یک نتیجه دمکراتیک استفاده کرد؟

کلینتون نخستین نامزد ریاست جمهوری پس از «ال گور» است که با وجود کسب آرای عمومی، در رهیابی به کاخ سفید شکست خورد.

ال گور در انتخابات ریاست جمهوری سال 2000 نامزد حزب دمکرات ها بود ولی در این انتخابات که یکی از نزدیک ترین رقابت های ریاست جمهوری در تاریخ آمریکا بود، با وجود کسب مجموع آرای عمومی در انتخابات در مقابل «جورج بوش» شکست خورد زیرا کالج انتخاباتی با نسبت 4 بر 5 به نفع بوش رای داد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه هشتم نوامبر (18 آبان ماه) برای انتخاب چهل و پنجمین رئیس‌ جمهوری این کشور برگزار شد و دونالد ترامپ بر خلاف نتایج اکثر نظرسنجی ها با کسب 290 رای الکترال برگزیده شد. این درحالی بود که هیلاری کلینتون رقیب دمکرات وی توانست درمجموع 228 رای الکترال به دست آورد. این در حالی بود که بیشتر نظرسنجی های انجام شده قبل از انتخابات از برتری کلینتون حکایت داشت.

علاوه بر تهیه تومارهایی در حمایت از کلینتون، برخی نیز با تهیه توماری خواستار فراخواندن ترامپ نامزد منتخب آمریکا به دادگاه به دلایل سوء رفتار وی شده اند که به ویژه به پرونده شکایت از نامزد جمهوری خواهان در تاسیس یک دانشگاه و فریب دانشجویان باز می گردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج