خاتمی: کسانی که میگویند «مرگ بر آمریکا» نگویید، دنبال تغییر ریل انقلاب هستند
عضو هیئترئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که قصد دارند ریل انقلاب را عوض کنند میگویند به مردم بگویید که دیگر مرگ بر آمریکا نگویند.
وی ادامه داد: حسن سلیقه بود که روز شهادت شهید مطهری را روز پاسداشت معلم و مقام معلم نامیدند.
عضو هیئترئیسه مجلس خبرگان رهبری مسئله جهتگیری علوم را مهم ارزیابی کرد و گفت: از دیدگاه قرآن خیلی ارزش دارد که راه و مسیر را برای انسان مشخص کند. آموزش و پرورش، آموزش عالی و دانشگاهها باید در این سمت و جهتگیری باشند و آن را دنبال کنند.
آیتالله خاتمی ۴ خصوصیت را برای علم رشدآور مهم دانست و گفت: اگر این ۴ خصوصیت نباشد نمیتوان آن دانشگاه را اسلامی نامید اولین ویژگی علم رشدآور علمی است که از محضر معلمان شایسته آموخته میشود، دومین موضوع این است که علم رشدآور لائیک نیست. علمی که در آن خداوند ومعنویت نباشد علم رشدآور نیست و در دانشگاهی که این علم آموخته شود آن دانشگاه اسلامی محسوب نمیشود.
وی تصریح کرد: در علم رشدآور روشنگری، مسئولیت و تعهد وجود دارد.
عضو هیئترئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کسانی در پی آن هستند که ریل انقلاب را عوض کنند و آن را به یک سمت و سوی پرخطر هدایت کنند، خاطرنشان کرد: از عید فطر سال گذشته تا به امروز مقام معظم رهبری بیش از ۱۰۰ بار کلمه نفوذ را گفتهاند. رهبری بارها هشدار دادند که دشمنان قصد تغییر ریل انقلاب را دارند.
وی تاکید کرد: ریل انقلاب از آغاز تاکنون ریل نفرت از استکبار بوده است و کسانی که قصد دارند ریل انقلاب را عوض کنند میگویند به مردم بگویید که دیگر مرگ بر آمریکا نگویند.
آیتالله خاتمی افزود: ریشه مرگ بر آمریکا از ۳۷ سال پیش کاشته شده است. تاکنون نفوذ آمریکا ۳۷ برابر نشده، اما شیطنت آن ۳۷ برابر بیشتر شده است.
خطیب موقت نمازجمعه تهران با تاکید بر اینکه برخیها میگویند "مرگ بر آمریکا نگوییم" قصد تغییر ریل انقلاب را دارند، گفت: رسالتی که علم رشدآور دارد این است که هر کس در جایگاه خود روشنگریهای لازم را داشته باشد.
آیتالله خاتمی چهارمین ویژگی علم رشدآور را علمی دانست که فاقد دُگماندیشی یعنی تعصب کورکورانه و بیمنطق باشد و گفت: در این علم برهان حزبی، گروهی، جناحی و... وجود ندارد بلکه سؤال، جواب و نقد وجود دارد.
ارسال نظر