۱۴۶۲۹۴۱
۴۰۵
۴۰۵
پ

منتظر سرمای زمستانی در این مناطق ایران باشید

سامانه‌های هواشناسی بارش‌های سنگینی در ۵ روز پیش‌رو و کاهش دمای شدید برای نوار شمالی و مرکزی کشور را پیش‌بینی کرده‌اند.

تسنیم: سامانه‌های هواشناسی بارش‌های سنگینی در ۵ روز پیش‌رو و کاهش دمای شدید برای نوار شمالی و مرکزی کشور را پیش‌بینی کرده‌اند.

طبق این پیش‌بینی‌ها بارش تجمعی در روز‌های پیش رو در بخش‌هایی از استان‌های گیلان و مازندران از ۲۳۵ میلی‌متر عبور خواهد کرد.

منتظر سرمای زمستانی در این مناطق ایران باشید

سازمان مدیریت منابع آب نیز برای ۲ شهر نور و نوشهر سیلاب پیش‌بینی کرده است.

داده‌های سامانه پیش‌بینی هواشناسی بین‌المللی موسوم به ECMWF در ۵ روز پیش‌رو برای نوار شمالی کشور باران پیش‌بینی کرد.

بارش تجمعی در روز‌های پیش رو در نواحی از استان گیلان و مازندران از ۲۳۵ میلیمتر گذر خواهد کرد.

همچنین سازمان مدیریت منابع آب ایران به دستگاه‌های تحت امر خود برای دو شهر نور و نوشهر سیلاب پیش‌بینی کرده است.

 بارندگی در اولین ماه پاییز در بسیاری از استان‌های ایران کمتر از نرمال بوده است و نواحی از کشور از جمله مناطق غربی یک ماه پس از آغاز پاییز هنوز باران دریافت نکرده‌اند.

در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، ارتفاعات مرکزی البرز، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید کاهش دما در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

در شمال غرب، غرب، و استان های ساحلی خزر وزش باد شدید و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

منتظر سرمای زمستانی در این مناطق ایران باشید

منتظر سرمای زمستانی باشید

بنا بر گزارش سازمان هواشناسی کشور، امروز جمعه (۲۷ مهر) کاهش دما برای شمال غرب سواحل دریای خزر، برخی نقاط مازندران، ارتفاعات البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر گفت: «همراه با کاهش دما در این مناطق وزش باد شدید نیز رخ می دهد.»

فریبا گودرزی افزود: «شنبه (۲۸ مهر) در شمال آذربایجان شرقی، غرب کردستان، اردبیل، مازندران، شمال و شرق زنجان، شمال البرز و شمال غرب بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد مورد انتظار است.»

گودرزی ادامه داد: «این وضعیت در همین مناطق تا روزهای پایانی هفته آتی ادامه دارد و با نزدیک شدن به روزهای پایانی هفته بارش باران شدیدتر می‌شود. دمای هوا به طورقابل ملاحظه هوا سرد خواهد شد.»

امروز (۲۷ مهر) رگبار شدید باران، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید و در نواحی مستعد گردوخاک در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، سبب صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی شده‌است. اثر مخاطره‌این این هشدار شامل احتمال طغیان رودخانه‌ها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، صاعقه، آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن روان آب و سیلاب، سقوط سنگ و اشیاء از ارتفاعات، احتمال رانش کوه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی است.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور افزود: «از جمعه (۲۷ مهر) تا دوشنبه (۳۰ مهر) در غرب، شمال غرب، جنوب غرب دامنه‌های جنوبی دامنه‌های مثل مرکزی و جنوبی البرز برای بعد از ظهر و شب‌ها ورزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که با کاهش کیفیت هوا همراه است. استان‌های کرمانشاه، لرستان، کردستان، همدان، مرکزی و غرب خوزستان نیز با ورود توده گرد و خاک از کشور عراق با کاهش کیفیت هوا روبه رو می‌شوند.»

بیشینه دمای تهران امروز (۲۷ مهر) ۲۹ درجه سانتی‌گراد است و با آغاز هفته کاهش دما را تجربه می‌کند. به طوری دمای تهران شنبه (۲۸ مهر) ۲۶ درجه سانتی‌گراد می‌شود و دوشنبه (۳۰ مهر) به ۲۴ درجه سانتی گراد می‌رسد. بارش پراکنده در ارتفاعات تهران نیز رخ می‌دهد.

منتظر سرمای زمستانی در این مناطق ایران باشید

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج