آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۴۳۵۹۵۰
۲۶۲
۲۶۲
پ

قدرتمندترین مدل‌های لامبورگینی در طول تاریخ

سوپرخودروهای لامبورگینی عموما چیزی از قدرت و سرعت کم ندارند. با این وجود آشنایی با قدرتمندترین مدل های تاریخ لامبورگینی قطعا خالی از لطف نیست.

گجت نیوز: نام لامبورگینی مترادف با سوپرخودروهایی فوق‌العاده سریع و توانمندی است که حتی نگه کردن به آن‌ها در نمایشگاه‌ها نیز حس قدرت را در ذهن تداعی می‌کند. طبیعی است که لامبورگینی صاحب تعدادی از پرتوان‌ترین ابرخودروهای تولید شده در تاریخ است. با این وجود حتی در میان خودروهای مختلف این کمپانی نیز برخی قدرتمندتر از سایرین هستند. امروز سعی داریم در بخش اخبار خودرو گجت نیوز نگاهی داشته باشیم به تعدادی از قدرتمندترین خودروهای تاریخ لامبورگینی.

۵ مورد از قدرتمندترین مدل های لامبورگینی در تاریخ

در دوره‌ای که تعداد سیلندر خودروها در حال کاهش بوده و فناوری‌هایی مثل توربوشارژر در حال جایگزینی آن است، قدرتمندترین مدل های لامبورگینی همچنان از پیشرانه‌های تنفس طبیعی بهره می‌برند.

تمامی 5 مدل معرفی شده در این لیست از موتورهای قدرتمند 6.5 لیتری V12 بهره می‌برند و این اتومبیل‌ساز ایتالیایی را به یکی از شش برند باقیمانده در دنیا تبدیل می‌کنند که همچنان به هیولاهای دوازده سیلندر وفادارند.

در ادامه با تعدادی از توانمندترین خودروهای تاریخ لامبورگینی آشنا خواهیم شد.

Lamborghini Centenario (۷۵۹ اسب بخار)

لامبورگینی یکی از خودروسازانی است که علاقه فراوانی به ساخت اتومبیل‌های خاص و تیراژ محدود دارد. این کمپانی تا کنون مدل‌های اختصاصی شگفت‌انگیزی مثل Sesto Elemento یا Reventon را در تیراژهای نزدیک به 20 دستگاه روانه بازار کرده. با این وجود در میان همه آن ها لامبورگینی سنتناریو چیز دیگری است!

قدرتمندترین مدل‌های لامبورگینی در طول تاریخ

در نگاه اول ظاهر این خودرو شباهت بسیاری به مدل افسانه‌ای اونتادور دارد. با این وجود سیستم هدایت چرخ‌های عقب و برخی ویژگی‌های دیگر، از Centenario خودرویی جدید و خلاقانه ساختند. موتور V12 به کار رفته در این مدل قدرتی 759 اسب بخاری داشته و قدرتمندترین پیشرانه لامبورگینی در سال 2016 به شمار می‌رفت.

البته قدرت بالاتر موتور همواره به معنای سرعت بیشتر نیست. با این وجود سنتناریو با ثبت رکورد سرعت ۴۳۶ کیلومتر بر ساعت، نه تنها یکی از قدرتمندترین مدل های لامبورگینی تاریخ است؛ بلکه در شمار سریع‌ترین آن‌ها هم قرار دارد.

لامبورگینی مدل Centenario را در تنها 40 دستگاه (20 دستگاه کوپه و 20 دستگاه رودستر) تولید کرد.

Lamborghini Aventador LP ۷۸۰-۴ Ultimae (۷۶۹ اسب بخار)

مدل اونتادور LP 780-4 آلتیمه حاصل بیش از ده سال تحقیق و آزمایش لامبورگینی روی مدل اونتادور به شمار می‌رود که در سال 2021 رونمایی شد و به‌عنوان نسخه نهایی از سری به‌یادماندنی Aventador به سوپرخودرویی خاطره‌انگیز تبدیل شد.

قدرتمندترین مدل‌های لامبورگینی در طول تاریخ

این اتومبیل از قدرتمندترین موتور، پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و بهترین نسبت قدرت به وزن در تمام سری اونتادور بهره برده و قابلیت‌هایی مثل سیستم کنترل چهار چرخ را به این سری خودروها اضافه کرد.

قدرت مدل Ultimae برابر با 769 اسب بخار است که 78 اسب بخار بیشتر از مدل اوریجینال Aventador LP700-4 به شمار می‌رود. این افزایش خیره‌کننده قدرت در شرایطی رخ می‌دهد که هر دو از پیشرانه تنفس طبیعی 6.5 لیتری L539 استفاده می‌کردند.

این قدرت شگفت‌انگیز، اونتادور آلتیمه را نه تنها به قدرتمندترین مدل از سری اونتادور، بلکه یکی از توانمندترین مدل‌های تاریخ لامبورگینی تبدیل می‌کند.

Lamborghini Sián FKP ۳۷ (۸۰۷ اسب بخار)

با به پایان رسیدن عصر اونتادور افسانه‌ای، لامبورگینی گاو خشمگین پرچمدارش، سیان را این بار با پیشرانه‌ای هیبریدی رونمایی کرد. همانند هر بخش دیگری از صنعت خودروسازی، ورود لامبورگینی به عرصه خودروهای هیبریدی هم پر از اتفاقات جذاب و نوآورانه بود.

قدرتمندترین مدل‌های لامبورگینی در طول تاریخ

استفاده هوشمندانه این کمپانی از موتور کمکی الکتریکی 34 اسب بخاری باعث شده بود که اولا مدل Sian وزن پایین‌تری داشته باشد و ثانیا طراحی و جانمایی این موتور در کنار پیشرانه درون‌سوز بسیار تمیز از آب دربیاید.

لامبورگینی سیان البته از نمونه‌ای پیشرفته‌تر و جدیدتر از موتور 6.5 لیتری V12 همیشگی لامبورگینی بهره می‌برد که حتی بدون کمک پیشرانه الکتریکی هم قدرت استثنایی 774 اسب بخاری داشت. در عین حال استفاده از پیشرانه هیبریدی باعث شده بود که قدرت کلی به عدد باورنکردنی 807 اسب بخار برسد تا Sian به نخستین سوپرخودروی لامبورگینی با قدرت بالاتر از 800 اسب بخار تبدیل شود.

Essenza SCV۱۲ (۸۲۰ اسب بخار)

یکی دیگر از قدرتمندترین مدل خودروهای لامبورگینی، Essenza SCV12 است که پاسخ مستقیم این ابرخودروساز ایتالیایی به دیگر غول ایتالیایی صنعت خودروسازی، فراری و سری خودروهای XX این کمپانی به شمار می‌رود. لامبورگیمی اسنزا یک خودروی مخصوص پیست مسابقه است که توسط بخش Squadra Corse لامبورگینی طراحی و ساخته شده و محصولی متفاوت از سایر مدل‌های لامبورگینی به شمار می‌رود.

قدرتمندترین مدل‌های لامبورگینی در طول تاریخ

این خودرو از یک شاسی یکپارچه از جنس فیبر کربن بهره می‌برد و با بهره‌گیری از قابلیت‌های منحصربفردی مانند میراگرهای قبل تنظیم، جعبه دنده تنظیم‌شده برای مسابقات حرفه‌ای و فرمان جذابی که با الهام از خودروهای فرمول ۱ طراحی شده توانمندی لامبورگینی در ساخت اتومبیل‌های مسابقه‌ای را نیز به رخ می‌کشد.

همانند سایر خودروهای حاضر در لیست، Essenza SCV12 نیز از یک موتور 6.5 لیتری V12 بهره می‌برد. با این وجود نمونه حاضر در این خودرو، وحشی‌ترین و قدرتمندترین نمونه از این پیشرانه است که با انواع و اقسام بهینه‌سازی‌های محاسباتی و طراحی قدرت باورنکردنی 820 اسب بخار را برای مدل اسنزا به ارمغان آورده است.

Lamborghini Revuelto (۱۰۰۱ اسب بخار)

لامبورگینی روئلتو که در سال ۲۰۲۳ معرفی شد دربرگیرنده تمامی المان‌های خاصی بود که مدل‌های کونتاش، دیابلو، مورسیلاگو و اونتادور را به سوپرخودروهایی تاریخ‌ساز تبدیل کرده بود.

قدرتمندترین مدل‌های لامبورگینی در طول تاریخ

این سوپرخودرو استثنایی شبیه به مدل Sian یک خودرو پرفرمنس هیبریدی بود. با این وجود سیستم تعامل منحصربفرد موتورهای درون‌سوز و الکتریکی در مدل سیان که بر پایه استفاده از ابرخازن استوار بود با یک سیستم ساده‌تر مبتنی بر باتری‌های لیتیوم یون استوار بود. موتور 6.5 لیتری و V12 به کار رفته در این خودرو به‌تنهایی توانی 814 اسب بخاری داشت. با این وجود استفاده از سه موتور الکتریکی در کنار این پیشرانه بنزینی باعث شده بود که قدرت کلی این خودرو به 1001 اسب بخار برسد.

این توان استثنایی نه تنها Revuelto را به قدرتمندترین مدل از خودروهای لامبورگینی، بلکه به یکی از توانمندترین اتومبیل‌های پلاگین هیبرید تاریخ صنعت اتومبیل‌سازی تبدیل می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج