۱۴۳۴۴۹۷
۲۱۵
۲۱۵
پ

رپورتاژ آگهی

مقایسه هود بی مکث و اخوان از نظر صدا و جذب هوا

در این مقاله به‌طور مفصل به مقایسه هود بی مکث و اخوان از نظر صدا و قدرت جذب هوا می‌پردازیم. با دنبال‌کردن این مطلب، انتخاب و خرید هود آشپزخانه برای شما به مراتب ساده‌تر خواهد شد.

مقایسه هود بی مکث و اخوان از نظر صدا و جذب هوا

انتخاب هود مناسب برای آشپزخانه، امری ضروری برای حفظ سلامتی و پاکیزگی محیط است. هود با مکیدن و تصفیه هوای آلوده، از انتشار بوی غذا، دود و ذرات معلق در فضا جلوگیری می‌کند. دو برند محبوب در بازار هود، بیمکث و اخوان هستند که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله به‌طور مفصل به مقایسه هود بی مکث و اخوان از نظر صدا و قدرت جذب هوا می‌پردازیم. با دنبال‌کردن این مطلب، انتخاب و خرید هود آشپزخانه برای شما به مراتب ساده‌تر خواهد شد.

مقایسه هود بیمکث و اخوان از نظر صدای هود

یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب هود، میزان صدای آن است. هودهای پرسروصدا می‌توانند در هنگام آشپزی آزاردهنده باشند. در بسیاری از مواقع به دلیل صدای زیاد هود، از روشن کردن آن موقع آشپزی منصرف می‌شویم. از این‌روی انتخاب نوعی از هود که صدای کمتری داشته باشد، بسیار حائز اهمیت است. با این حساب یکی از فاکتورهایی که موقع خرید هود آشپزخانه باید مدنظر قرار گیرد، میزان صدای هود است. به‌طور کلی هودهای بیمکث در مقایسه با هودهای اخوان، صدای کمتری دارند.

  • هودهای بی مکث: هودهای این برند به دلیل استفاده از موتورهای توربینی باکیفیت، صدای بسیار پایینی تولید می‌کنند. سطح صدای هودهای بیمکث در دورهای مختلف بین 50 تا 70 دسی‌بل متغیر است که کاملا رضایت‌بخش به نظر می‌رسد.
  • هودهای اخوان: هودهای اخوان نیز در مدل‌های مختلف با سطوح صدای متفاوت ارائه می‌شوند. به‌طور کلی سطح صدای هودهای اخوان در دورهای مختلف بین 60 تا 80 دسی‌بل متغیر است؛ بنابراین هودهای اخوان در مقایسه با هودهای بیمکث، صدای بیشتری دارند.

مقایسه هود بیمکث و اخوان از نظر قدرت جذب هوا

قدرت جذب هوا یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب هود است. هود با قدرت جذب بالا می‌تواند بوی غذا، دود و ذرات معلق در هوا را به‌طور موثرتر از بین ببرد. درواقع علت استفاده از هود، جذب دود و بوی غذا و هوای آلوده اطراف است. از این‌رو باید موقع خرید هود آشپزخانه حتما به قدرت جذب هوا نیز توجه داشته باشید.

  • هودهای بیمکث: هودهای بیمکث در مدل‌های مختلف با قدرت جذب هوا از 300 تا 1200 مترمکعب در ساعت ارائه می‌شوند. این تنوع مدل‌ها به شما امکان می‌دهد تا هودی با قدرت جذب متناسب با متراژ آشپزخانه خود را انتخاب کنید.
  • هودهای اخوان: هودهای اخوان نیز در مدل‌های مختلف با قدرت جذب هوا از 400 تا 1500 مترمکعب در ساعت ارائه می‌شوند. به‌طور کلی قدرت جذب هودهای اخوان کمی بالاتر از هودهای بی مکث است.

مقایسه هود بی مکث و اخوان از نظر صدا و جذب هوا

عوامل دیگر

علاوه‌بر صدا و قدرت جذب هوا، فاکتورهای دیگری نیز باید در انتخاب هود در نظر گرفته شوند؛ از جمله:

  • نوع فیلتر: در ساختار انواع هود از فیلترهای مختلفی برای تصفیه هوا استفاده می‌شود. فیلترهای آلومینیومی، کربنی و ترکیبی از آلومینیوم و کربن، رایج‌ترین نوع این فیلترها هستند. نمی‌توان از پیش به‌طور قطعی تعیین کرد که کدام ‌یک از این فیلترها بهتر هستند؛ بلکه باید عملکرد هریک را در تناسب با ساختار هود و قدرت مکش آن در نظر گرفت.
  • نوع هود: هودها در انواع مختلفی مانند مورب، شومینه‌ای، زیرکابینتی و جزیره‌ای ارائه می‌شوند. با توجه به سلیقه، بودجه و ساختار آشپزخانه و کابینت‌ها می‌توانید بهترین هود را از میان انواع مختلف موجود در بازار انتخاب کنید.
  • قیمت: قیمت هودها با توجه به برند، مدل، ویژگی‌ها و کیفیت آن‌ها متفاوت است.

نکات مهم

تا اینجا مقایسه خوبی بین هود بیمکث و اخوان از نظر صدا و جذب هوا انجام دادیم. اما بهتر است که برای خرید هود کم‌صدا با جذب هوای زیاد، این نکات را مدنظر قرار دهید:

  • قبل از خرید هود، متراژ آشپزخانه خود را اندازه بگیرید و هودی با قدرت جذب مناسب برای آن انتخاب کنید. اگر در این باره تردید دارید، توصیه ما این است که پیش از انتخاب قطعی خود حتما با کارشناس فروش انواع هود مشورت کنید.
  • توجه به نوع فیلتر هود نیز مهم است؛ بنابراین فیلتری را انتخاب کنید که به راحتی قابل شست‌وشو یا تعویض باشد.
  • هودی هماهنگ با دکوراسیون آشپزخانه خود را خریداری کنید. البته تنها توجه به طراحی و ظاهر هود به‌هیچ‌وجه درست نیست و باید حتما کارکرد آن را متناسب با انتظارات و نیاز خود در نظر بگیرید.
  • قبل از خرید، نظرات کاربران درباره هودهای مختلف را بخوانید. به این ترتیب برای خرید هود آشپزخانه، تصمیم‌گیری به مراتب راحت‌تری را خواهید داشت.

مقایسه هود بی مکث و اخوان از نظر صدا و جذب هوا

با در‌نظر‌گرفتن نکاتی که در بالا گفته شد، بهتر می‌توانید از میان مدل‌های متنوع و گوناگون انواع هود دو برند بیمکث و اخوان، هود مناسب آشپزخانه منزل خود را خریداری کنید. زمانی که عملکرد هود رضایت‌بخش باشد، دیگر موقع آشپزی هیچ بوی اضافه‌ای را در آشپزخانه و حتی کل محیط خانه احساس و استشمام نخواهید کرد.

جمع‌بندی

انتخاب هود مناسب برای آشپزخانه به نیازها و بودجه شما بستگی دارد. اگر به دنبال هودی با صدای کم هستید، هودهای بی مکث گزینه مناسبی هستند. اما اگر هودی با قدرت جذب بالا را ترجیح می‌دهید، هودهای اخوان گزینه مناسب‌تری به نظر می‌رسند. درنهایت با در نظر گرفتن تمام فاکتورهای مذکور می‌توانید مدلی را انتخاب کنید که برای آشپزخانه شما مناسب باشد.

شما چه نظری در این باره دارید؟ برای خرید بهترین هود مناسب آشپزخانه خود، انتخاب از برند بی مکث را ترجیح می‌دهید یا اخوان؟ مشتاق دنبال کردن نظرات و تجربیات شما در این باره هستیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج