۱۰۲۸۹۴۸
۲۴ نظر
۵۰۱۴
۲۴ نظر
۵۰۱۴
پ

التهاب بازار خودرو چطور از بین می‌رود؟

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قیمت‌های فعلی خودروها در بازار مورد تایید وزارتخانه نیست، از طراحی طرح مالیات بر عایدی سرمایه خبر داد که در صورت تصویب از مابه‌التفاوت قیمت درب کارخانه و حاشیه بازار و از معامله‌گران خودرو مالیات اخذ می‌شود.

خبرآنلاین: معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قیمت‌های فعلی خودروها در بازار مورد تایید وزارتخانه نیست، از طراحی طرح مالیات بر عایدی سرمایه خبر داد که در صورت تصویب از مابه‌التفاوت قیمت درب کارخانه و حاشیه بازار و از معامله‌گران خودرو مالیات اخذ می‌شود.

مهدی صادقی‌نیارکی» افزود: ‌تصویب این مالیات ویژه که به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی به ستاد اقتصادی دولت رفته، می‌تواند حضور دلالان و واسطه‌گران را در این بازار کمرنگ کند.

وی بیان‌داشت: التهاب بازار خودرو ناشی از التهاب در بازارهای موازی بورس، طلا، سکه، ارز، مسکن و غیره است و از سال‌های گذشته برخی روی خودرو به عنوان کالای سرمایه‌ای سرمایه‌گذاری کرده و می‌کنند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت اظهارداشت: واقعی‌سازی قیمت خودرو یکی از مهمترین مسائل در این صنعت است و وزارت صنعت با رهاسازی و آزادسازی قیمت‌ها مخالف است.

به گفته این مقام مسوول، قیمت خودروها باید بر اساس افزایش قیمت نهاده‌های تولید اصلاح شود تا خودروسازان دچار زیان عملیاتی نشوند.

وی ادامه‌داد: تداوم زیان عملیاتی در ادامه تبدیل به زیان انباشته شده که به مطالبات قطعه‌سازان منتقل شده یا ورشکستگی خودروسازان را به دنبال دارد.

صادقی‌نیارکی یادآورشد: اکنون عمده ورودی‌های این صنعت شامل مواد و محصولات پتروشیمی، پلیمری و فلزات در بورس یا به قیمت های جهانی تعیین می‌شود و به همین دلیل باید خودرو به گونه‌ای قیمت‌گذاری شود که این صنعت پیشران که لوکوموتیو تعداد بسیار دیگری از صنایع است، همچنین زنجیره تامین مرتبط با آن دچار زیان نشوند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت خاطرنشان‌کرد: به همین دلیل تغییرات قیمت نهاده‌های تولید هر سه ماه یک بار و با اثربخشی تورم بخشی بانک مرکزی بررسی شده و اجازه تعیین قیمت‌های جدید به خودروسازان داده شده است.

صادقی‌نیارکی در عین حال خاطرنشان‌کرد: خودروسازان نیز باید با افزایش بهره‌وری و واگذاری دارایی‌های مازادشان، بر روی پروژه‌ها و پلتفرم‌های جدید و ارتقای داخلی‌سازی محصولات فکر کنند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت بیان‌داشت: امروز که مشارکت شرکت‌های خارجی به حداقل رسیده، شاهد خوداتکایی بالایی در خودروسازی کشور هستیم.

رشد ۱۸‌درصدی تولید خودرو

معاون امور صنایع وزارت صنعت گفت: تا روز شنبه گذشته (۲۵ مرداد) تولید خودرو در کشور در هم‌سنجی با پارسال رشد ۱۸ درصدی داشته و خودروسازان موفق به تولید ۳۵۱ هزار و ۸۹۵ دستگاه خودرو شدند.

صادقی‌نیارکی ادامه‌داد:‌ در این مدت تحویل خودروها در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد هفت درصدی داشته و تعداد خودروهای ناقص مانده کف کارخانجات ۲۵ هزار دستگاه کمتر است.

وی اضافه‌کرد: همچنین رشد ۱۳ درصدی ایفای تعهدات معوق خودروسازان را در این مدت شاهد هستیم که به ۲۱۵ هزار و ۴۷۷ دستگاه رسیده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت یادآورشد: این مهم با کنترل برنامه‌های پیش فروش خودروسازان در سال گذشته محقق شده و انتظار می‌رود در دو ماه آینده تعهدات معوق خودروسازان به صفر رسیده و فقط تعهدات جاری داشته باشند.

وی خاطرنشان‌کرد: از نیمه دوم پارسال تا امروز متوسط تولید مجموع روزانه چهار هزار دستگاهی دو خودروساز بزرگ کشور را شاهدیم که مشروط به منطقی شدن قیمت‌ها، تخصیص ارز و تامین مواد اولیه می‌تواند تداوم یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    خودرو هر روز بی کیفیت تر و گران میشود و گوش ملت از شعار پر است

    پاسخ ها

    • بدون نام

      مشکل اصلی بیکفایتی مدیران صمت و مدیر بی سواد و بی کفایت حمایت از مصرف کننده و عدم اجازه به واردات خودره از سوی ذینعان است که لگن و فرقون را بجای خودرو با قیمت بالا به مردم غالب میکنند

    • حاج قاسم

      مااز دستگاه قضائیه و برادران اطلاعات سپاه میخواهیم مافیای خودرو و مدیران بی کفایت صنعت خودرو سازی را هرچه سریعتر دستگیر و محاکمه کنند.

    • ایرانم سرافراز

      میگه تولیدزیاد شده بله قبول ولی در بازار ازاد فروش میره دست مصرف کننده واقعی وعده یکسال میدید ...نخریدن بهتر از سوار شدن این تولیداتبی کیفیت و ادم کش

  • بدون نام

    چرا خودتان را به ... میزنید؟ التهاب و انحصار و بی کیفیتی و رانتها و خیلی مشکلات خودرو فقط با رقابتی کردن و واردات با حساب و کتاب عقلانی قابل حله

  • آرمان عظیمی

    بخدا اینا همش چرته که این یارو در مصاحبه گفت، به زبان بی زبانی، هیچ طرحی واسه قیمت های عجیب داخل بازار وجود نداره. مثلا دنا 120 میلیونی در بازار 230 میلیون!!

  • راجوخان هندوستانی!!!

    وقتی دولت عرضه نداره وزیر صنت و بازرسی بی فکر و بی عرضه هستند،نباید انتظار داشته باشی،وقتی مافیای خودرو خودشون و مسعولین و آقازاده ها هستند،بهتر از این نمیشه بازار خودرو......!!!!!!!!!

    پاسخ ها

    • بدون نام

      همشون فامیلن کدوم مافیا کدوم اقازاده یه سفره ای باز دارن باهم میخورن خر وقتی مثل ماها هست خرسوا ر هم هست

  • روزبه

    ما گلایه میکنیم خودرو گرون هست سریع اینها کیسه برای خودشون درست میکنند و میخوان مالیات وصل کنند. من نمیدونم چرا جیب هاشون پر نمیشه

    پاسخ ها

    • بدون نام

      زیر جیبهاشون سوراخ شده

  • بدون نام

    ایران با آمریکا توافق کنه تمام التهاب‌ها از بین می‌ره!!!!!!!!!این دیگه یک بچه هم می‌دونه!!مردم رو اینقدر مسخره نکنید خواهشا

  • بدون نام

    التهاب بازار خودرو بشرطی ازبین میره که درب کارخانجات خودروسازی داخلی راببندند وورود خودرو خارجی راباتعرفه عادلانه آزاد کنند همین وبس

  • ع،ر

    اگرالتهاب‌فقط‌دریک‌بازار بود.می‌شد‌برایش
    درمانی‌تجویز‌کرد‌ولی‌اقتصاد‌مریض‌وبه‌عبارتی
    پوکیده‌کشور‌‌درمانش‌.عوض‌کردن‌تفکرات
    سیاسی‌ونگاه‌‌بادیدتعامل‌با‌جهان‌است.

  • بدون نام

    ازاد کردن واردات که به بهانه کنترل ارز ممنوع شده و رفع انحصار مطلقی که شکل گرفته.در غیر اینصورت همین اش است و همین کاسه.مافیای خودرو سیری ناپذیر ایت.

  • کارمند

    تا وقتی بعضی از مسئولین فاسد در خودروسازی وسود آن سهیم باشند این مشکل ادامه دارد

  • بدون نام

    صادقی نیارکی پدر مردمو درآوروی

  • غریبه

    عوَض اینکه تولیدخودروروبیشترکنید وخودرووارد کنید تا قیمتها واقعی بشه دنبال درامدخودتون هستین واقعا که مالیات ازدرامد مالیات ازخونه خالی مالیات ازخونه پر مالیات ازمردم بدبخت بیچاره اینا واقعا چه معنی میده

  • بدون نام

    نخریم

  • بدون نام

    دعا میکنم به حق امام حسین و محرم که این دو کارخانه ایران خودرو وسایپا به ورشکستگی مطلق برسن و بروز سیاه بنشینن کارخونه هاشون با خاک یکسان بشه زمینشو شخم بزنن .که مردم رو بروز سیاه نشوندن با این فرغونهای نا امن بیکیفیت گران قیمتشون .دارن به میلیونها ایرانی ظلم میکنن و هیچکس توانایی نداره جلشونو بگیره بدبخترو ساکت تر از ایرانی توی کدام کشور دیدین

  • بدون نام

    حالا تولید زیاد بشه چه فرقی میکنه این لگن ها که به قیمت بنز میدن وتازه گیرم نمیاد مثلا اگه بخای یه لگن پراید ۱۰۰میلیونی بخری وحاضربشی پولم به باد بدی مگه هست انقدر کم یابش کردن تا مردم حاضر بشن قرعه کشی صف بکشن تورو به خدا این حق ماست که عربها مسخره مون کنن .یک وجب از ما فاصله دارن ولی نگاه ماشین هاشون کنید

  • بدون نام

    اگه میخاستن کاری کنن تا حالا کرده بودن مگه نمیتونن جلو چنتا دلال بگیرن مجوز ندن بیشتر از قیمت فروختن محضر وتعویض پلاک نکنن یا طوری دیگه .اگه کارخونه است مجوز بدن خودرو وارد بشه به حد نیاز مردم با قیمت مناسب

  • بدون نام

    واقعابخداتیباوکوئیک وساینانخریدیعنی اشغال

  • بدون نام

    واردات شرایتی بدی التهاب نمیمونه تا واردات انواع خودرو نکنید خودرو ارزان نمیشە

  • رئوف جلیلیان

    دوستان تا اخر بخانید تا به ماشین برسم من جوان سی سه ساله هستم که دو ساله دیالیز میکنم و هیچ حقوقی ندارم بجز ماهی سیصد هفتاد هزار که کمیته امداد بهم میده صاحب زن و بچه هستم قبل از اینکه اینجوری بشم کارگر ساده میدانی بودم الان متاسفانه توانایی کارگری ندارم بیکارم با چه بد بختی و بیچارگی مقداری پول جور کردم که پیکانی یا پراید بخرم خرج زندگیمو بدم تا دستم جلوی کس ناکس دراز نکنم که متاسفانه ماشین هزار هزار برابر شد حالا نمیتونم بخرم حتی لاستیک ماشینی هم بخرم انقدر گران شد لعنت خدا بر باعث بانی این همه گرانی خدا کنه خانه خراب بشه به حق امام حسین که مردمو بیچاره کردن

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج