۱۴۶۴۳۵۱
۳۹۴
۳۹۴
پ

عبور آبی‌ها از ضعف بزرگ مقابل ستاره‌های جهانی

استقلال در مصاف با النصر با نتیجه یک بر صفر شکست خورد، اما نکات مثبتی هم در این شکست تلخ برای هواداران این تیم نهفته بود.

فوتبال ۳۶۰: استقلال در مصاف با النصر با نتیجه یک بر صفر شکست خورد، اما نکات مثبتی هم در این شکست تلخ برای هواداران این تیم نهفته بود.

عبور آبی‌ها از ضعف بزرگ مقابل ستاره‌های جهانی

اوضاع استقلال هفته به هفته نابسامان‌تر می‌شود. هواداران این تیم پس از شروع بدی که با جواد نکونام داشتند و درنهایت به شکست در قطر مقابل السد و استعفای این مربی منجر شد، با وجود شروع امیدوارکننده‌ای که با سهراب بختیاری‌زاده داشتند، خیلی زود رویاهایشان با شکست 3 بر صفر به کابوس بدل شد و متوجه شدند که برای بازگشت به شرایط ایده‌آل به فاکتورهای زیادی نیاز دارند و تنها شوک کنار رفتن سرمربی جواب نمی‌دهد.

با این حال نمایش استقلال مقابل النصر با سرمربی و ستاره‌های بین‌المللی‌اش با وجود روزهای بدی که هواداران این تیم سپری می‌کنند، نکات مثبتی داشت که می‌تواند آبی‌ها را به داشتن آینده‌ای روشن با حضور پیتسو موسیمانه، سرمربی جدید استقلال امیدوار کند.

بازگشت مطمئن کاپیتان به ترکیب اصلی 

یکی از حواشی پیرامون استقلال طی روزهای اخیر که از دلایل شکست شوکه‌کننده 3 بر صفر مقابل ذوب‌آهن بود، وضعیت حسین حسینی بود. کاپیتان استقلال که تمرکز کافی را در 2 حضور قبلی مقابل السد و هوادار نداشت، پس از مصاحبه‌ای که علیه مدیران باشگاه داشت، از تمرینات کنار گذاشته شد و استقلال در یک روز پراشتباه در ساختار دفاعی و خط دروازه خود مقابل ذوب‌آهن شکست خورد. بازگشت حسینی و عملکردی که او در خط دروازه داشت، یکی از نکات مثبت نمایش استقلال با وجود شکست مقابل النصر بود. در پایان مسابقه 9 نجات دروازه به نام او ثبت شد تا بسیاری از سایت‌های معتبر او را بهترین بازیکن زمین بخوانند. موسیمانه در ورزشگاه حضور داشت و این نمایش را از نزدیک دید تا شناخت خوب و قابل‌تاملی از توانایی‌های کاپیتان اول تیمش به‌دست آورده باشد.

نمایش کم‌اشتباه دیوار ۳ نفره 

ترکیب دو تیم استقلال و النصر که اعلام شد با حضور ستاره‌هایی نظیر کریستیانو رونالدو و سادیو مانه، مشخص بود که روز سختی در انتظار مرادمند، فلاح و سیلوا سه مدافع میانی استقلال وجود دارد. با این حال نمایش این 3 مدافع به جز یکی دو صحنه، فداکارانه و امیدوارکننده بود. بارها مدافعین استقلال خودشان را در بهترین زمان مقابل شوت‌های مهاجمین حریف قرار دادند و جلوتر از آن‌ها ضربه سر زدند. یک‌بار هم سیلوا توپ را از روی خط بیرون کشید تا النصر سرانجام روی ضربه تماشایی رونالدو که پس از دفع تماشایی‌تر حسینی با خوش‌شانسی لاپورت مقابل او روی تیرک دوم فرود آمد، به گل برسد. البته وسلی روبیرو هم یک مرتبه پس از پشت سر گذاشتن سیلوا در آستانه ثبت گل دوم بود که تیرک دروازه مانع او شد، اما در مجموع نمایش دفاع استقلال که در این فصل تنها یک مرتبه طی 11 مسابقه (در لیگ برتر و رقابت‌های آسیایی) موفق به کلین‌شیت شده، امیدوارکننده بود.

مصدومیت نابهنگام علیه برنامه‌های استقلال 

سهراب بختیاری‌زاده در این مسابقه با اندیشه‌ای متفاوت نسبت به دو بازی قبلی شاگردان‌اش را به میدان فرستاده بود و نیمکت‌نشین کردن بلانکو نشان می‌داد که برنامه ویژه‌ای برای استفاده از ضدحملات وجود دارد. با این وجود، مصدومیت زودهنگام مهرداد محمدی در دقیقه 6 برنامه‌های کادرفنی استقلال را به هم زد. با این حال تا پیش از اینکه لاپورت در دقیقه 82 سرانجام به مقاومت حسینی آماده و مدافعین استقلال را پایان دهد، چندین موقعیت خوب برای غافلگیر کردن شاگردان پیولی به وجود آمد، که تعلل بازیکنانی نظیر میلاد زکی‌پور و علیرضا کوشکی، سهراب بختیاری‌زاده را در اجرایی شدن تفکرات‌اش برای گلزنی روی ضدحملات ناکام گذاشت.

امیدواری به روزهای آینده با سرمربی جدید 

هواداران استقلال خودشان هم در برهه‌ دشواری که تجربه می‌کنند، انتظار شکست یا حتی متوقف کردن تیم پیولی با تمام ستاره‌های جهانی‌اش را نداشتند، اما نمایشی که تیم محبوب‌شان در ورزشگاه راشد دبی ارائه کرد، آن‌ها را امیدوار کرده که با حضور پیتسو موسیمانه به زودی شرایط به وضعیتی که دلخواه آن‌ها است، تغییر کند. 

استقلال طی روزهای آینده باید به صورت فشرده با خیبر (5 آبان) و تراکتور (10 آبان‌) بازی کند و سپس آماده مصاف با الهلال (14 آبان) شود؛ این همان دیداری است که استقلالی‌ها می‌توانند پس از تماشای آن با اطمینان بیشتری درباره سرنوشت و آینده تیم محبوب‌شان حرف بزنند. 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج