۱۴۶۴۱۱۹
۱ نظر
۱۶۶۷
۱ نظر
۱۶۶۷
پ

نقشه نگران‌کننده پزشکیان برای نرخ بنزین در ۱۴۰۴

رئیس‌جمهور تاکید که دولت چهاردهم، لایحه بودجه ۱۴۰۴ را براساس آشنایی با دغدغه‌های موجود و تعهداتی که به مردم داده شده، تهیه و تنظیم کرده است.

برترین‌ها: مسعود پزشکیان در جلسه علنی مجلس به دفاع از لایحه بودجه ۱۴۰۴ کل کشور پرداخت و بر اصلاح قیمت بنزین تاکید کرد و این موضوع را امر ضروری خواند.

اظهارات رئیس دولت چهاردهم در حالی است که پزشکیان در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفته بود: گفتند که می‌خواهیم بنزین را گران کنیم در حالیکه ما بارها گفتیم که این کار را نمی‌کنیم و بدون رضایت مردم هیچ کاری در این حوزه نخواهیم کرد.

نقشه نگران‌کننده پزشکیان برای نرخ بنزین در 1404

مهمترین سخنان پزشکیان در مجلس به نقل از خبرگزاری ایسنا را می‌خوانید:

* اصلاح در نظام ارزی و نظام یارانه سوخت ضروری است.

* میزان مصرف بنزین در سال جاری، حدود ۴۰ درصد بالاتر از سال ۱۳۹۸ می‌باشد این در حالیست که رشد جمعیت و درآمد ملی، بسیار کمتر از این است.

* امروز هزینه تمام شده بنزین بدون لحاظ قیمت نفت که شامل هزینه پالایش، هزینه حمل فراورده و هزینه جایگاه دارد؛ حدود ۸۰۰۰ تومان می‌باشد.

* امسال حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان و در صورت ادامه وضع موجود در سال آینده باید ۱۳۰ هزار میلیارد تومان واردات بنزین انجام شود و هر لیتر بنزین وارداتی بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان هزینه دارد.

* اکثریت اقتصاددانان پیگیر اصلاحات تدریجی و عدم اتخاذ رفتار شوک آمیز در اقتصاد هستند.

* آنان متفق القول هستند که اصلاح در نظام ارزی و نظام یارانه سوخت ضروری است.

* امیدواریم جزو کاذبین نباشیم و بر اساس صداقت و راستی جلو برویم.

* تنها مواردی که در توان من بوده تعهد کردیم.

نقشه نگران‌کننده پزشکیان برای نرخ بنزین در 1404

آقای پزشکیان! مردم تاب افزایش قیمت بنزین را ندارند!​

یکی از بحث‌های پرتکرار از زمان آغاز به کار دولت پزشکیان، افزایش قیمت بنزین بوده است.

دولت پزشکیان قرار است مدیریت کشور را در شرایط حساس انجام دهد و از چالش‌های تحریم، ناترازی های انرژی و … گذر کند. اما یکی از بحث های مهم و پرتکرار در فضای اقتصادی سیاسی کشور در سال های اخیر بحث افزایش قیمت بنزین بوده است. پیش‌تر در دولت رئیسی هم عنوان شده بود که دولت ضرر هنگفتی را از قیمت پایین بنزین متحمل می شود و حالا هم با روی کار آمدن  مسعود پزشکیان ، زمزمه افزایش قیمت بنزین پر تکرارتر شده است. او و باقی مسئولین دولت در مورد قیمت غیرمنطقی بنزین صحبت می‌کنند. اما آیا فضای اقتصادی جامعه حالا پذیرای افزایش قیمت بنزین شده است؟

 تحریم همه جانبه باعث شده تا اقتصاد کشور بیش از هر زمان دیگری شکننده باشد و تورم در سال های اخیر به بالاترین میزان تاریخی خود رسیده است. بر همین اساس افزایش قیمت بنزین می‌تواند اشتباه‌ترین تصمیم ممکن در زمان فعلی باشد. به نظر می‌رسد حداقل حالا زمان مناسبی برای این کار نیست و دولت ابتدا باید گشایش‌هایی را در حوزه‌های مختلف به مردم نشان دهد تا همراهی آنها را در هر افزایش قیمتی داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      😠😠😠😠😠😡😡😡😡😡

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج