فیلم: لیونل مسی در تبلیغات تلویزیونی
لیونل مسی بیست و هشت ساله، ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا، یکی از چهرههای مشهور دنیای تبلیغات نیز به شمار میرود و امروزه، در آگهیهای تبلیغاتی تلویزیونی و ویدئویی بسیاری ایفای نقش کرده است.
ستاره بارسلونا، امروزه یکی از مشهورترین چهرههای دنیای تبلیغات نیز میباشد. وی در یک دهه اخیر، به دلیل کسب جوایز معتبر جهانی در رشته فوتبال، مورد توجه رسانهها و شرکتهای تبلیغاتی جهان قرار گرفت و در بیش از ۱۰ آگهی تلویزیونی تبلیغاتی مطرحترین برندهای جهان حضور یافت. ارزش قراردادهای تبلیغاتی مسی در چند سال اخیر، دهها میلیون دلار را شامل میشود که بخشی از آنها، به بنیاد لیونل مسی برای توسعه فعالیتهای خیرخواهانه هزینه میشود. بنیاد لیونل مسی که در نشانی fundacionleomessi.org در دسترس میباشد، تلاش میکند تا بخشی از درآمدهای مسی را صرف کارهای خیرخواهانه در کشورهای فقیر دنیا بکند.
مسی، موسسه ای را بنیاد نهاد که وظیفهاش شناسایی کودکان با مشکل رشد در اسپانیا و سپس آرِژانتین بود تا بلکه دیگر کودکی به سبب این بیماری از فقر رنج نبرد اما گام مهم بعدی وی بالا بردن کیفیت سرویس دهی به کودکان سراسر جهان بود که از سال ۲۰۰۷ از جانب شماره ۱۰ آرژانتین آغاز شد. لئو به دنبال کودکانی با بیماریهای خاص هست و در این راه از هنر و توان پزشکان متخصص در گوشه گوشه جهان کمک میگیرد.
ساخت پارکهای فناوری و زمینهای چمن در نقاط دور افتاده دنیا بخشی دیگر از فعالیتهای بنیاد مسی هست او در سالهای اخیر دیگر اون چهره جوان سالهای قبل نبوده و با اشراف به موقعیت خویش میان هواداران فوتبال در دنیا تلاش دارد از این مسئله برای رسیدگی بیشتر به حال محرومان بهره ببرد. مسی جدا از کودکان بیمار به وضعیت کودکان فقیر ولی بااستعداد هم میپردازد این فعالیتها از زمان تولد پسر او رنگ جدید به خود گرفت و حالا مسی از جایگاه یه پسر فقیر سابق خود را در جایگاه پدران این کودکان نیز میداند و به کمکهای خود رنگ و بویی جدید بخشید.
لیونل مسی همچنین سفیر حسن نیت یونیسف است و الحق که این نام را نه فقط در حد یک حرف بلکه در عمل با خویش دارد و حضور گاه و بیگاه او در مناطق دورافتاده و فقیرنشین بهترین شاهد است. لیونل مسی در اردیبهشت سال ۹۱ هزینههای درمان یک پسر مراکشی را تقبل کرد داستان از این قرار بود که ولیدکشاش پسر ۱۲ ساله مغربی به سبب کمبود هورمون رشد در بدنش دچار بیماری شده است و پدر خانواده به دلیل فقر توان مالی ندارد.
البته چندی پیش، بنیاد مسی خبر ساز شد. البته هنوز جزییات تکمیلی درباره این موضوع منتشر نشده است.
به هر حال، بنیاد خیریه مسی و دوستانش، فعالیتهای زیاد بشر دوستانه را در دستور کار دارند که همان پیام صلح و دوستی مسی و یارانش در بیرون مستطیل سبز میباشد. این بنیاد، از درامدهای تبلیغاتی و فوتبالی مسی، استفاده میکند. مسی، با شرکتهای تبلیغاتی بسیاری در دنیا فعالیت دارد. شرکتهایی مطرح و نامهای معتبری چون: سامسونگ، آدیداس، ترکیش ایرلاینز، Pepsi و Head & Shoulders، در کنار ژیلت و اسکالپ ژاپن، از جمله شرکتهایی بودند که آقای فوتبال جهان را به عنوان سفیر تبلیغاتی خود معرفی کردند.
ساخت آگهیهای تبلیغاتی که مسی در آنها ایفای نقش میکند، بسیار خلاقانه است و بعضاً مشاهده میکنیم که مسی در یک آگهی تبلیغاتی چنددقیقهای، تنها چند ثانیه حضور دارد و معدود آگهیها مانند آگهی ترکیش ایرلاینز، وی چت و پپسی هست که شاهد حضور طولانی مسی در تبلیغ هستیم. شاید این موضوع، در نگاه خلاقانه طراحان آگهیهای تبلیغاتی تلویزیون شرکتهای مطرح جهان، تعریف شده است که مخاطب را با موضوعات مختلف و یک سناریو، جذب کنند تا در سکانسهای پایانی، حضور یک شخصیت مشهور، پایان بخشی باشد به علایق، نیازها یا اهداف تبلیغاتی که آگهی دنبال میکند. لیونل مسی، امروزه با ارزشترین بازیکن جهان است که برخی، ارزشان را بیش از 283 میلیون دلار اعلام میکنند.
آگهی تبلیغاتی لیونل مسی که چندی پیش برای شرکت هواپیمایی ترکیش ایر لاینز تدارک دیده شد، بیش از 110 میلیون بار در پرتال یوتیوب گوگل، مورد بازدید قرار گرفت. به نظر شما، این رکورد کمی هست؟ یک آگهی تبلیغاتی تلویزیونی، وقتی تنها صد میلیون بار در شبکه 2 میلیارد نفری اینترنت دیده میشود، یعنی یک موفقیت بزرگ برای آگهی دهنده!
وبلاگ رسمی غول جست وجوی اینترنت، Google، اخیراً در سالگرد دهمین سال فعالیت (10th anniversary celebrations.) خود، فهرست پر بینندهترین ویدئوهای بارگذاری شده در این پرتال را اعلام کرد. نشریه تلگراف چاپ انگلیس، هفته گذشته در گزارشی به نقل از گوگل، کلیپ تبلیغاتی ترکیش ایرلاینز که با حضور مسی و برایانت در سال 2011 میلادی تهیه شده و در اینترنت به اشتراک گذاشته شده بود را به عنوان پر مخاطبترین ویدئوهای پرتال مشهور YouTube's 'ad معرفی نمود و آن را "تبلیغ دهه" یا ad of the decade دانست.
در این ویدئو تبلیغاتی یک دقیقه ای که جالب و خلاقانه طراحی شده است، یک کودک را نشان میدهد که در داخل کابین هواپیما، چشمش به لیونل مسی میخورد که مشغول روزنامه خواندن است و از وی میخواهد تا توپ او را امضا کند. اما همین که به سمت لیونل مسی میرود، کوبی برایانت، ستاره مشهور تیم بسکتبال لوس آنجلس لیکرز آمریکا را میبیند که چند صندلیان طرف تر نشسته است و با یک توپ بسکتبال مشغول بازی کردن میباشد.
وقتی به سمت او می رو، مسی را زیر نظر میگیرد که مشغول حرکات جالب روپایی با یک توپ فوتبال است. وی، بین مسی و برایانت که مشغول توپ بازی و درست کردن کارت و حتی عروسکهای بادکنکی مختلف هستند، گیر میکند و گیج میشود. اما ناگهان، خانم مهماندار خنده رو از راه میرسد و از مسافر جوان ما می پرسد که آیا بستنی میل داری؟ کودک، بدون توجه به مسی و برایانت، به سمت ظرف بستنی میرود... . این همه، یک تبلیغ ویدئویی معروف و نوستالژیک ترکیش ایرلاینز با حضور دو ستاره فوتبال و بسکتبال بود که با مخاطبان زیادی همراه شد.
یک ویدیوی ساده از لیونل مسی بازگشتی موفق را برای Turkish Airlines در میان بازدیدکنندگان به وجود آورده اما احتمالاً حضور دو سوپراستار بزرگ دنیای ورزش یعنی ستاره بسکتبال کوب برایانت و ستاره فوتبال لئو مسی در این آگهی تبلیغاتی و تلاش برای جلب توجه یک کودک بر جذابیت آن افزوده است. این آگهی تبلیغاتی کوب را در مقابل مسی قرار داده و دو اسطوره را در یک پرواز نشان میدهد.
این آگهی تبلیغاتی برای اولین بار روز ششم دسامبر بر روی یوتیوب رفته و تا تاریخ 11 دسامبر 26 میلیون نفر بازدید کننده داشته است. در ادامه تعداد بازدیدکنندگان از کانالهای رسانهای Turkish Airlines نیز به حدود 28 میلیون نفر رسید. این نکته جالب است که چطور یک پاس کاری ساده میان کوب و مسی شامل چند مدل بازی با توپ، کارت و بادکنک، یک روایت ساده اما مؤثر را ارائه و در همین حال فضای داخلی هواپیماهای Turkish Airlines را نشان میدهد. البته در این روش خاص برای داستان گویی تلاش برای جلب توجه یک کودک نیز نهفته است.
این آگهی را مشاهده کنید
شاید این ویدئو میخواهد بگوید که توجه کردن به کودکان در هواپیما، اهمیت زیادی دارد و کودکان، برای یک ظرف بستنی خوشمزه در هواپیما، ارزش بیش تری از امضای لیونل مسی و کوبی برایانت، قائل هستند. جلب توجه یک پسر، حتی برای ستارههای مشهور دنیای ورزش، سخت است. چرا که بچهها به دنیای غذاها، علاقه بیش تری تا دنیای ستارهها نشان میدهند. مسی، مدتی، سفیر تبلیغاتی ترکیش ایرلاینز بود.
علاوه بر همکاری تبلیغاتی با شرکت ترکیش ایرلاینز، مسی در سال ۲۰۱۲ در یک آگهی تلویزیونی برای شویندهٔ صورتِ ژاپنیِ اسکالپ-دی حضور داشت. این آگهی، از جمله آگهیهای تبلیغاتی مسی برای یک شرکت ژاپنی میباشد که با بازتاب گسترده ای هم همراه شد.
در این تبلیغ که برای خمیر ریش آقایان Scalp-D تهیه شده بود، لیونل مسی، سرعت و تأثیرگذاری خمیر ریش را در چند ثانیه تبلیغ میکند. این ویدئو را در زیر مشاهده کنید.
www.youtube.com/watch?v=qp0fPwNBFpQ
در ادامه، به 7 آگهی تبلیغاتی تلویزیونی که لیونل مسی دران حضور داشت، اشاره میکنیم.
تبلیغ لیونل مسی برای نرم افزار وی چت WeChat
در این تبلیغ، لیونل مسی با یک گوشی هوشمند، مشغول کار کردن است و قصد دارد یک تماس را برقرار کند.
حضور مسی در تبلیغات تلویزیونی شرکت نوشابه سازی پپسی آمریکا
حضور لیونل مسی در کلیپ تبلیغاتی برای شرکت شامپو سازی هد اند شولدرز
حضور لیونل مسی در کلیپ تبلیغاتی شرکت آدیداس
این آگهی، برای مساقات جام جهانی فوتبال برزیل ۲۰۱۴ ساخته شده بود
حضور لیونل مسی در تیزر تبلیغاتی گوشی هوشمند گلکسی اس سیکس / Galaxy S۶
حضور لیونل مسی در تیزر تبلیغاتی یک شرکت تولید کننده چیپس
تبلیغ لیونل مسی برای نوت ۳ شرکت سامسونگ کره جنوبی
برخی از ابن تبلیغات، چند دقیقه میباشد و حضور لیونل مسی درآن ها، برای چند ثانیه میباشد. مانند تبلیغی که لیونل مسی برای نوت ۳ گوشی هوشمند سامسونگ انجام داد و در چند ثانیه آخر تیزر، شاهد حضور لیونل مسی هستیم که شمار زیادی کودکان علاقمند به فوتبال، به سمت او در حال دویدن هستند.
ارسال نظر