۷۶۸۸۴۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نگاهی دقیق‌تر به جهان فوتبال در هفته‌ای که گذشت

 سایت فیفا نگاهی آماری به رخدادهای هفته اخیر فوتبال داشته است.

وبسایت نود: فیفا نگاهی آماری داشته به جهان فوتبال در هفته ای که گذشت، در ادامه برخی از این آمار و نکات را می‌بینیم:

۳۸۷: لیونل مسی با زدن دو گل دیگر در مقابل هوئسکا، تعداد گل های خود در لالیگا را به عدد ۳۸۷ رساند تا با عبور از کارلوس بیانکی (۳۸۵) به بیشترین تعداد گلی که یک بازیکن در عرصه رقابت های لیگ به ثمر رسانده، دست یابد.

بیانکی که سابقا برای تیم هایی نظیر ریم و پی اس جی بازی می‌کرد، خود رکورد آلفردو دی استفانو (۳۷۷) را شکسته بود. در این هفته یک رکورد دیگر هم برای لئو ثبت شد. با اعلام نامزدهای جوایز فیفا، لیونل مسی با گل زیبای خود به نیجریه در جام جهانی برای ششمین بار نامزد دریافت جایزه پوشکاش شد. زلاتان ایبراهیموویچ (۳) و نیمار (۵) دیگر بازیکنانی هستند که بیش از ۲ بار نامزد دریافت این جایزه شده اند.

نگاهی دقیق‌تر به جهان فوتبال در هفته‌ای که گذشت

۴۱: بازیکنان کاردیف ۴۱ شوت به سمت دروازه حریفان لیگ برتری خود زدند تا بالاخره نخستین گل این تیم به ثمر برسد. ویکتور کاماراسا در وقت های اضافه نیمه اول گل نخست کاردیف را بعد از تقریبا ۷ ساعت بازی لیگ برتری به ثمر رساند.

۲۶: ۲۶ سال از آخرین پیروزی ولز مقابل ایرلند گذشته بود. در سال ۱۹۹۲ بود که نویل ساوتهال، دروازه بان شهیر ولز تک گل تیمش را برای مارک پمبریج ساخت تا ولز در دوبلین پیروز شود. شاید در آن زمان کسی فکر نمی‌کرد ولز برای کسب یک پیروزی دیگر مقابل ایرلند ۲۶ سال انتظار بکشد.

شاگردان رایان گیگز دیشب ۴-۱ از سد ایرلند گذشتند تا ولز برای اولین بار در ۹ بازی اخیر این دو تیم برنده شود. شاگردان گیگز در نیمه اول این بازی ۳ گل زدند، در حالی که در ۷ بازی گذشته مجموعا دو بار دروازه ایرلندی ها را گشوده بودند.

۱۶: وسلی اشنایدر ۱۶ سال تقویمی عضو تیم ملی هلند بود. او از سال ۲۰۰۳ پیراهن لاله های نارنجی را پوشید و شب گذشته در مقابل پرو، با دنیای بازی های ملی وداع کرد. ۱۳۴ بازی و ۳۱ گل، نایب قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۰ و سومی در جام جهانی ۲۰۱۴، عملکرد و افتخارات اشنایدر به همراه هلند بود.

۶: ۶ قهرمان اخیر جام جهانی نتوانسته اند در نخستین بازی بعد از جام، پیروز شوند. فرانسه بعد از فینال جام جهانی ۱۹۹۸ در مقابل اتریش به تساوی ۲-۲ رسید، برزیل در سال ۲۰۰۲ بعد از قهرمانی جام با یک گل به پاراگوئه باخت، ایتالیا در اولین بازی بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ با دو گل مغلوب کرواسی شد،

اسپانیا بعد از جام جهانی ۲۰۱۰ به مصاف مکزیک رفت و به تساوی ۱-۱ رسید. آلمان در اولین بازی بعد از فینال جام جهانی ۲۰۱۴، دوباره به مصاف آرژانتین رفت و این بار ۴-۲ مغلوب شد و در نهایت فرانسه، قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ با تساوی بدون گل دیشب مقابل آلمان ادامه دهنده این روند بود.

آخرین تیمی که توانسته بعد از قهرمانی جهان، در اولین بازی خود به پیروزی برسد برزیل ۱۹۹۴ بود که توانست یوگوسلاوی را ۲-۰ شکست دهد. (گل استثنایی برانکو از روی ضربه ایستگاهی در آن بازی به ثمر رسید)

۴: با اعلام نامزدهای جوایز فیفا، مشخص شد که فرانسوی ها می‌توانند در ۴ بخش مختلف جایزه بگیرند. زین الدین زیدان و دیدیه دشان در بخش برترین مربی مردان نامزد هستند، رینالد پتروس برای برترین مربی فوتبال بانوان نامزد است، هوگو لوریس نامزد بهترین دروازه بان سال شده و گل بنجامین پاوارد به آرژانتین، نامزد جایزه پوشکاش شده است. این در شرایطی است که هیچ بازیکنی از تیم قهرمان جهان در سال ۲۰۱۸ نامزد بخش برترین بازیکن سال نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج