۶۴۵۱۶۶
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

شفـر، برانکو نیست

در قراردادی که وینفرید شفر با استقلال منعقد کرده نوشته شده اگر در فصل جاری نتایج به گونه‌ای پیش برود که منتج به کسب جام شود با افزایش دستمزد در فصل آینده مواجه و قراردادش تمدید می‌شود.

ایران ورزشی: در قراردادی که وینفرید شفر با استقلال منعقد کرده نوشته شده اگر در فصل جاری نتایج به گونه‌ای پیش برود که منتج به کسب جام شود با افزایش دستمزد در فصل آینده مواجه و قراردادش تمدید می‌شود. از نگاه مسوولان باشگاه استقلال شروط مطروحه در قرارداد می‌تواند شفر را به سمت و سویی ببرد که در نیم فصل باقیمانده تا پایان مرحله اول قراردادش توان بیشتری برای رسیدن به نتایج دلخواه مدیران باشگاه بگذارد و احتمالا صاحب جام حذفی شود و در لیگ نیز جایگاه نسبتا مطلوبی را به دست آورد اما باید دید که آیا شفر با توجه به کمبودهایی که تازگی‌ها با آن مواجه شده اساسا علاقه‌ای به ادامه همکاری با استقلال دارد یا خیر؟ تمایل باشگاه استقلال یک طرف، حالا باید تمایلات مربی آلمانی را هم مد نظر قرار داد. بازی عوض شده است.

پرسشی که پس از طرح مشکلات و اختلاف نظرهای این مربی آلمانی با مدیران باشگاه استقلال بر سر تامین امکانات پیش آمده این است که آیا اساسا وینفرید شفر پس از گذشت نیم فصل از همکاری با باشگاه استقلال - منهای هفت هفته ابتدایی- آیا دیگر تمایلی به ادامه همکاری با این باشگاه دارد یا خیر؟ شاید مدیران باشگاه استقلال دوست داشته باشند همچنان با این مربی آلمانی ادامه دهند اما تداوم همکاری با شفر منوط به رفع نقص‌های سخت افزاری است که در ماه‌های اخیر به شدت روح و روان این مربی آلمانی را آزار داده است. شفر شاید ابتدا که با باشگاه استقلال قرارداد بست، تصور می‌کرد محیط جدید کاری‌اش به دلیل سابقه عمیقی که در فوتبال ایران دارد - بیش از۷۰ سال - جای مناسبی برای فعالیت خواهد بود اما تصورات او در مواجهه با امکاناتی که در اختیار باشگاه استقلال است، کاملا اشتباه از آب در آمده و این مربی نسبت به آینده کاری‌اش در این باشگاه ناامید شده است.

شاید مدیران باشگاه استقلال تصور می‌کردند که شفر نیز به مانند برانکو در فوتبال ایران دوام خواهد آورد و با کاستی‌های روزمره فوتبال ایران کنار می‌آید و می‌تواند در بی نظمی هم کار کند و موفق هم باشد اما این استدلال غلط است به این دلیل که اساسا روح و جسم مربیانی که از فوتبال آلمان متولد شده‌اند با بی نظمی، بدقولی و فقدان امکانات کافی در تضاد است و آنها هرگز نمی‌پذیرند در شرایطی با باشگاه‌ها کار کنند که از داشتن برخی امکانات اولیه در مضیقه‌اند. در حقیقت باید بر این نکته تاکید و پافشاری کرد که از این پس دیگر باشگاه استقلال نیست که برای شفر شرط تمدید می‌گذارد و این شفر است که برای ماندن در استقلال شروطی خواهد داشت و تا وقتی از تامین آن مطمئن نباشد توافقی برای فصل آینده نخواهد کرد.

پس از اینکه خبر ناراحتی شفر از وضع کنونی باشگاه استقلال در رسانه‌ها دست به دست شد و افکار عمومی نیز در جریان آن قرار گرفت، مدیرعامل باشگاه استقلال نشستی با این سرمربی برگزار کرد تا شاید اختلاف‌ها از بین برود اما آن نشست تنها منجر به این شد که شفر موضع سکوت اختیار کند در حالی که افتخاری توقع داشت پیرمرد طبق خواسته‌اش وقتی از جلسه بیرون می‌آید تمام آن نگرانی‌ها و انتقادهایی که از روش اداره باشگاه وجود دارد را کتمان و منکر کاستی‌های سخت افزاری شود اما شفر در این باره صحبتی با رسانه‌ها نکرد تا مشخص شود هرگز حاضر به بیان جملاتی نیست که برخلاف افکارش باشد. البته مربی آلمانی برای اینکه کدورت‌ها بیشتر نشود گلایه‌ای هم به طور رسمی بیان نکرد و در روزهای گذشته کوشیده در مواجهه با خبرنگاران سیاست سکوت را در پیش بگیرد اما حقیقت آنچه در دل پیرمرد می‌گذرد چیز دیگری است و او تنها چند وقتی انتظار خواهد کشید تا شاید سران باشگاه استقلال امکاناتی که مدنظر اوست را تامین کنند تا کار مربیگری‌اش با پیچیدگی‌ها و بن بست‌های کمتری جلو برود.

باشگاه استقلال در روزهای اخیر تلاش‌هایی در این راستا کرده که شاید نگرش شفر را تغییر دهد. برای این مربی آلمانی خانه‌ای کرایه شده و قرار است برای دستیاران این مربی هم امکانات مشابهی لحاظ شود. گفته می‌شود شفر شرط رفتن به خانه جدید را تامین خانه شخصی برای دستیارانش اعلام کرده که این نگرش نشان می‌دهد او تنها به دنبال راحتی و آسایش خود نیست و روی زندگی تمام افرادی که با خود به فوتبال ایران آورده عمیقا حساس است. حساسیتی که باشگاه استقلال را برای ادامه همکاری با این مربی منضبط و سختگیر با چالش‌هایی مواجه خواهد کرد.

در واقع اگر افتخاری و تیم مدیریتی باشگاه استقلال به ماندن شفر تمایل داشته باشند باید روی همان مسیری قدم بردارند که مورد نظر آقای سرمربی است. شفر توقع دیدن رفتاری به مراتب حرفه‌ای‌تر از مدیران باشگاه استقلال را دارد که باید انتظار کشید و دید این رویه در باشگاه استقلال حاکم خواهد شد یا خیر؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • میلاد

      استقلال افتاده دست کیا؟

    • تاجی ام

      افتاده دست لنگیا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج