۵۳۱۱۴۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

«نه» به بلاتکلیفی در تیم های لیگ برتری

امیر قلعه‌نوعی، فیروز کریمی و یحیی گل‌محمدی سرشناس‌ترین مربیانی هستند که هنوز تیم جدیدشان را انتخاب نکرده‌اند علی دایی بعد از ١٠‌سال به سایپا برگشت و فراز کمالوند با نفت آبادان قرارداد بست.

روزنامه شهروند: دیگر دوران تصمیم‌های دقیقه نودی در فوتبال ایران به پایان رسیده است. باشگاه‌ها یاد گرفته‌اند که برای نتیجه‌گرفتن از همان ابتدای کار باید آرامش و برنامه و ثبات در کادر مدیریتی و فنی خود داشته باشند. این موضوع باعث می‌شود تیم‌ها با آمادگی خوبی وارد مسابقات شوند. درشرایط کنونی برای اولین‌بار است که درفوتبال ایران،‌ اکثر تیم‌ها با این‌که چند روز ازپایان لیگ شانزدهم گذشته، تکلیف کادرفنی خود را روشن کرده‌‌اند. درحال حاضر تنها تکلیف ٤ باشگاه مشخص نیست که به نظر می‌رسد به‌ زودی سرمربی آنها هم انتخاب شوند. بررسی شرایط کادرفنی تیم‌های لیگ برتری از حالا نشان می‌دهد که لیگ برتر هفدهم با جذابیت‌های بسیار زیادی همراه خواهد شد.

حال خوب سرخابی‌های با ثبات!

برانکو ایوانکوویچ با ساختن یک تیم قدرتمند پرسپولیس را به‌عنوان قهرمانی رساند. او یک‌سال دیگر با این تیم قرارداد دارد و الان صحبت‌هایی درباره تمدید قرارداد ٥ساله او با باشگاه برای انجام تحولات عظیم درساختار فنی و تیمداری باشگاه مطرح شده است. برانکو البته مثل یکی، دو‌سال گذشته تیمش در نقل و انتقالات هم وضع خوبی دارد و درحال حاضر به شکست لخویا و صعود به جمع ٨ تیم برتر آسیا فکر می‌‌کند. او رویای سه‌گانه گرفتن با پرسپولیس را در سر می‌پروراند و‌ سال بعد هم قطعا حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. استقلال نایب قهرمان لیگ برتر و دیگر تیم پرطرفدار تهران هم البته در اوج روزهای خود را سپری می‌‌کند و‌ سال آینده‌ هم علیرضا منصوریان را روی نیمکت خود می‌بیند. مربی جاه‌طلب که در سال‌های اخیر جزو بهترین مربیان لیگ بوده و حالا برای ‌سال جدید به دنبال رسیدن به‌عنوان قهرمانی با استقلال در لیگ برتر یا جام حذفی و موفقیت در آسیا است.

بحران تراکتور؛ امیر در ذوب‌آهن؟

تراکتورسازی با امیر قلعه‌نوعی درشرایطی که درکنار پرسپولیس مدعی اصلی کسب قهرمانی لیگ برتر بود، به خاطر محوریت از نقل و انتقالات و خالی‌ماندن دست کادر فنی نتوانست به این هدف برسد. مشکلات و بدشانسی آنها به قدری زیاد شد که آنها فینال جام حذفی را هم به نفت تهران واگذار کردند تا امیر قلعه‌نوعی تصمیم بگیرد از این تیم جدا شود. پرافتخار‌ترین مربی لیگ برتر حتی از شاگردان خود خداحافظی هم نکرده است و شنیده می‌شود احتمالا در آینده‌ای نزدیک هدایت ذوب‌‌آهن را برعهده خواهد گرفت. ذوب‌آهن در فصلی که گذشت کار را با یحیی گل‌محمدی شروع کرد. سپس به خاطر اختلافات به وجود آمده یحیی از این تیم جدا شد و هدایت سبزپوشان اصفهانی به سیدمجتبی حسینی دستیار یحیی واگذار شد. این مربی جوان هم درهفته‌های ابتدایی نتایج قابل قبولی کسب کرد و در کورس قهرمانی قرار داشت، اما درنهایت با قرارگرفتن در رتبه چهارم به کار خود درشرایطی پایان داد که ذوبی‌ها سهمیه آسیا را هم نگرفتند و تنها نماینده ایران در آسیابودن که نتوانستند از گروه خود صعود کنند. به این ترتیب حالا که ذوب‌آهن سرمربی ندارد، باید دید سرنوشت این تیم چه خواهد شد و امیر قلعه‌نوعی با این باشگاه قرارداد خواهد بست یا خیر!

سپاهان و پیکان با کرانچار و جلالی ادامه می‌دهند

سپاهان هم یک‌سال بد را پشت سر گذاشت. آنها درشرایطی کار را با عبدالله ویسی سرمربی سابق استقلال خوزستان که قهرمان ایران شده بود، شروع کردند که نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند. به همین دلیل ویسی را کنار گذاشتند و زلاتکو کرانچار را دوباره سرمربی خود کردند. به این ترتیب سپاهان‌ سال آینده با این مربی کروات یکی از تیم‌های خوب لیگ خواهد بود. پیکان هم که این فصل نتایج نسبتا خوبی با مجید جلالی کسب کرد، تصمیم به ادامه همکاری را این مربی گرفت و باید دید آیا می‌تواند نتایج خوب لیگ گذشته را درفصل جدید تکرار کند یا خیر. به‌ویژه حالا که بسیاری از ستاره‌های خود مثل گادوین‌ منشأ را هم از دست داده است.

پورموسوی می‌ماند؛ اما فولاد هنوز سرمربی ندارد!

استقلال خوزستان تیم شایسته و دوست‌داشتنی فوتبال ایران با تمام بحران‌های مالی که دارد، توانست نتایج خوبی بگیرد و در آسیا هم با صعود از گروه خود شگفتی‌ساز شد. درست است که به خاطر شرایط مالی همه دراین تیم تهدید به جدایی کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که سیروس پورموسوی برای ‌سال آینده هم هدایت این تیم را برعهده خواهد داشت. فولاد خوزستان دیگر تیم خوزستان هم اما شرایط نابسامانی دارد. نعیم سعداوی با مدیران باشگاه اختلاف پیدا کرده و از این تیم کنار رفته است. هوز هم جایگزین او مشخص نشده است. از آنجایی که گفته می‌شود فولادی‌ها به دنبال قرار گرفتن در کورس قهرمانی در فصل جدید و گرفتن سهمیه آسیا هستند، گفته می‌شود که عبد‌الله ویسی گزینه مدنظر باشگاه برای گرفتن سکان هدایت تیم بوده که هنوز چیزی رسمی نشده است و در ظاهر فولاد سرمربی ندارد.

مشهدی‌ها و تازه‌وارد‌ها تغییر ندارند!

پدیده تیم خوب مشهد هم لیگ هفدهم را با رضا مهاجری سرمربی سال‌های گذشته خود آغاز خواهد کرد. سیاه‌جامگان هم که با اکبر میثاقیان در هفته‌های آخر نتایج خوبی گرفت و در لیگ ماندگار شد احتمالا با همین مربی به کار خود ادامه خواهد داد. پارس جم جنوبی بوشهر قهرمان لیگ دسته اول که امسال در لیگ برتر حضور خواهد داشت، هم با مهدی تارتار قطع همکاری نکرده و این مربی به کار خود در این تیم ادامه می‌دهد. سپیدرود رشت پرطرفدار هم تاکنون برنامه‌ای برای قطع همکاری با علی نظر محمدی در دستور کار خود نداشته و به نظر می‌رسد با همین مربی لیگ برتر را آغاز می‌‌کند.

فراز و دایی در تیم‌‌های جدید

فراز کمالوند روز گذشته قرارداد خود را با باشگاه صنعت نفت آبادان به ثبت رساند تا با طلایی‌پوشان آبادانی‌ سال آینده در بالاترین سطح فوتبال ایران مربیگری کند. لوکا بوناچیچ کروات نیز توسط مسئولان باشگاه گسترش فولاد به‌عنوان جانشین او انتخاب شد. سایپا هم بعد از یک‌سال ناکامی حسین فرکی را از این تیم کنار گذاشت و روز گذشته رسما با مربی‌ای قرارداد بست که همین چند روز پیش نفت تهران را به‌عنوان قهرمانی لیگ برتر رساند. علی دایی ازمدت‌ها قبل با مسئولان سایپا برای سرمربی‌گری این تیم توافق کرده بود و بالاخره به باشگاهی بازگشت که یک‌بار سابقه کسب عنوان قهرمانی لیگ به‌عنوان بازیکن و مربی را در این تیم دارد. از آن طرف البته اوضاع نفت تهران بحران‌زاده با جدایی دایی اصلا خوب نیست. تیمی که سهمیه مستقیم آسیا را با قهرمانی جام حذفی به دست آورده است. اوضاع این تیم به خاطر بحران مالکیتی و مدیریتی باشگاه، بحران اقتصادی و بدهی‌های سنگین به بازیکنان و... خیلی نگران‌‌کننده است. نفت تهران تنها باشگاهی است که هیچ ‌چیزی در آن مشخص نیست!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج