۱۶۶۰۶۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

عابدزاده قهرمان پنالتي ها در جام ملت ها

در جام ملت هاي آسيا، ۷ بار بازي هاي تيم‌ملي فوتبال ما به ضربات پنالتي رسيده است.

ورزش سه: در جام ملت های آسیا، ۷ بار بازی های تیم‌ملی فوتبال ما به ضربات پنالتی رسیده است. در این بین ۲بار در رده‌بندی برنده شدیم و ۵بار شامل ۳بار در نیمه نهایی ۱۹۸۴، ۱۹۹۶ و ۲۰۰۴، یک بار در یک چهارم ۲۰۰۷ و یک بار در رده‌بندی ۱۹۸۴، بازنده شدیم ... متاسفانه ایران با این باخت ها، ۴ قهرمانی و یک عنوان سومی را از دست داد ...

۱. نیمه نهایی ۱۹۸۴؛ حافظ طاحونی گلر ما بود و هر ۵ گل را خورد ... تیم ما، یک پنالتی را نزد. پنالتی ناکام توسط پنجعلی نواخته شد.

۲. رده‌بندی ۱۹۸۴؛ بهروز سلطانی دروازه‌بان بود. ۵ گل را خوردیم. جعفر مختاری فر یک پنالتی ناکام زد که باعث شد تیم‌ملی ما به جای سوم، به رتبه چهارم برسد.

۳. رده‌بندی ۱۹۸۸؛ به مصاف چین رفتیم و در همان ۳ ضربه اول کار را تمام کردیم. عابدزاده گلر ما بود که ۲ دروازه چینی ها را گرفت و یک ضربه دیگر چینی ها به دیرک دروازه خورد.

۴. نیمه نهایی ۱۹۹۶؛ در دقیقه ۱۱۷ بازی ایران و عربستان در نیمه نهایی جام ملت های ۱۹۹۶، محمد مایلی‌کهن سرمربی ایران، عابدزاده را به جای نیما نکیسا به میدان فرستاد. عابدزاده عالی کار کرد و از ۷ ضربه ۲ ضربه را دفع کرد اما عربستانی ها با ۳ ضربه ناکام ایران برنده شدند. خاکپور و یزدانی به دست گلر زدند و علی دایی توپ را به خارج زد.

۵. رده‌بندی ۱۹۹۶؛ بعد از دقیقه ۹۰، براساس رسم دیرین بازی بدون وقت اضافه به پنالتی رسید، مجتبی محرمی پنالتی را خراب کرد، عابدزاده بار دیگر ۲ پنالتی دریافت کرد و ایران، کویت را برد و سوم شد.

۶. نیمه نهایی ۲۰۰۴؛ در این سال در نیمه نهایی به مصفا چین رفتیم. ایمان مبعلی و یحیی گل‌محمدی، پنالتی ها را خراب کردند و چین، برنده شد و به فینال رفت.

۷. یک چهارم نهایی ۲۰۰۷؛ این بار حریف ما کره جنوبی بود ... کره ای ها، هر ۵ ضربه را به دروازه وحید طالب لو گل کردند. طالب لو، دقیقه ۱۱۷ جای رودباریان را گرفت، این بار پنالتی را مهدوی کیا خراب کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج