سدانهای متوسط در بازار این روزهای خودرو
مدتی است که شاهد درخشش محصولات دو رگه انگلیسی، چینی ام جی در ایران هستیم. کمپانی انگلیسی ام جی پس از ورشکستگی به یک کارخانه چینی سپرده شد. تا قبل از افزایش قیمت ها،ام جی ۶ یک انتخاب منطقی با قیمت کاملا مناسب محسوب می شد.
MG ۶
مدتی است که شاهد درخشش محصولات دو رگه انگلیسی، چینی ام جی در ایران هستیم. کمپانی انگلیسی ام جی پس از ورشکستگی به یک کارخانه چینی سپرده شد و هم اکنون مدل های ام جی در کشور چین، ولی تحت نظارت اروپا تولید می شوند. شاید برچسب چینی روی محصولات ام جی در ایران، مهمترین عامل فروش پایینش باشد. در صورتی که از نظر کیفیت ساخت و طراحی هیچ نقطه مشترکی با خودروهای چینی ندارد. حضور ام جی در ایران با MG۵۵۰ شروع شد و کمی بعد نوبت به رقابت برادر کوچکترش MG۶ با رقبا رسید.
ام جی ۶ در دو مدل جی تی و مگنت در ایران عرضه می شود.تنها تفاوت این دو مدل در طراحی قسمت عقب است،و از نظر سطح تجهیزات و مشخصات موتوری تفاوتی با هم ندارند. ام جی ۶ از ظاهر اسپرت و هماهنگ بهره می برد و ردپایی از محصولات بی کیفیت چینی در آن مشاهده نمی شود.همچنین رنگ های شاد و چشم نواز برای بدنه قابل سفارش هستند،تا زیبایی و جذابیت بدنه دو چندان شود.
طراحی فضای کابین ساده،ولی در عین حال شیک و هماهنگ است.کیفیت قطعات استفاده شده در کابین و پوشش رودری ها،کنسول جلو و صندلی ها مطلوب است. همچنین استفاده از قطعات الومینیومی،جلوه ای اسپرت به کابین ام جی ۶ بخشیده است.نمونه های فول اپشن ام جی ۶ از امکاناتی مانند صندلی برقی،تهویه مطبوع اتوماتیک برای سرنشینان عقب،سانروف،سیستم صوتی با ۸عدد بلندگو،کروز کنترل و ۶عدد ایربگ بهره می برند.فضای کابین برای خانواده های چند نفره مناسب است،ولی حالت فست بک خودرو و فضای محدود سر برای ردیف عقب،سرنشینان بلند قد را دچار مشکل می سازد.
ام جی ۶ از موتور ۴سیلندر توربو به حجم ۱۸۰۰سی سی بهره می برد که ۱۶۰ اسب بخار قدرت تولید می کند. جعبه دنده ۵سرعته تیپ ترونیک با قابلیت تعویض دستی از طریق پدال های پشت فرمان،در کنار سواری راحت و فرمان پذیری مناسب،جای هیچ گله ای را در ام جی ۶ باقی نمی گذارند.
رقبای داخلی و خارجی
Megane ۲۰۰۰
Mazda ۳ New
Fluence
پیشنهاد نهایی
ام جی ۶ کاملا مناسب خانواده های کم جمعیت است که می خواهند از یک سدان اسپرت و جوان پسند لذت ببرند. هرچند گزینه مناسبی برای افرادی که به برند خودرو اهمیت می دهند نیست، اما مي تواند گزينه مطمئني براي خريد زير ۱۰۰ ميليون باشد.
مدت زیادی بود که حضور برند فرانسوی رنو در ایران کمرنگ شده بود و سبد محصولات این کمپانی در ایران،به یکی دو مدل مونتاژ وطنی محدود می شد.مدتی است اکثر محصولات جدید رنو،از شاسی بلند و سدان گرفته تا کوپه،توسط شرکت وارد کننده به ایران وارد می شوند و کار را برای رقبای کره ای و ژاپنی خود سخت کرده اند.فلوئنس یکی از همین محصولات جدید رنو است.این خودرو در کلاس سدان خانوادگی متوسط جای می گیرد وبسیاری عقیده دارند که رنو، فلوئنس را به عنوان جایگزین مگان سدان معرفی کرده است.
طراحی فلوئنس ساده و به دور از زرق و برق رقبای آسیایی اش است.ولی وقار پرستیژ یک خودروی فرانسوی در ظاهر آن موج می زند.طراحی چراغ های کشیده جلو و عقب ،زیبا و هماهنگ است و گلگیرهای برجسته به همراه سپرهای نسبتا زیبا،طراحی ظاهری را تکمیل می کنند.ولی در کل،فلوئنس نمای یک سدان با قیمت بالای ۱۰۰ میلیون تومانی را ندارد.البته به تازگی مدل ۲۰۱۳ این خودرو با طراحی جدید و جذاب تر نیز معرفی شده است که فعلا خبری از حضور آن در ایران نیست.
طراحی کابین هم به پیروی از بدنه،ساده و بدون هیجان است.کار کردن با دکمه ها راحت است و سعی شده از شلوغی کابین جلوگیری شود.کیفیت قطعات با توجه به قیمت ۲۰ هزار دلاری این خودرو در خارج از کشور مناسب است.صندلی ها به صورت دستی تنظیم می شوند که برای خودرویی در این قیمت عجیب به نظر می رسد.از سایر امکانات کابین می توان به گرمکن صندلی های جلو،شیشه ها و سانروف برقی اشاره کرد.فضای کابین فلوئنس نسبت به ابعاد آن مناسب است و سرنشینان در آن احساس راحتی می کنند.
فلوئنس از موتور ۴سیلندر ۲۰۰۰ سی سی بهره می برد که ۱۴۳ اسب بخار و ۱۹۵نیوتن متر گشتاور تولید می کند.مشخصات موتوری فلوئنس راضی کننده است و شتاب ۱۰ ثانیه ای آن به همراه جعبه دنده CVT،به خوبی پاسخگوی نیازهای راننده خواهند بود. سواری فلوئنس مانند سایر اعضای خانواده رنو نرم و بی سر و صداست و ارتفاع مناسب آن از سطح زمین باعث شده تا تکان های مسیر کمتر به داخل کابین منتقل شود.
رقبای داخلی و خارجی
Kia Cerato
Toyota Corolla
MG ۶
پیشنهاد نهایی
فلوئنس بیشتر انتخاب افراد میانسالی خواهد بود که تعصب خاصی نسبت به برندهای فرانسوی دارند،در غیر این صورت انتخاب های بهتری در این رنج قیمت وجود دارد.
ارسال نظر