کرایسلر ۳۰۰ مدل ۲۰۱۸؛ همچنان اصیل و چشم نواز
کرایسلر به تازگی بازطراحی جدیدی از مدلی را که در جدول خودروهای نمادین سایت کامپلکس رده ۱۲ را داشت، انجام داده و آن را تحت عنوان مدل ۲۰۱۸ کرایسلر ۳۰۰ روانه بازار خواهد کرد.
این مدل از کرایسلر که بسیار شیک تر و قوی تر از داج شارژر و داج چلنجر و حتی هلکت ساخته شده است، اما نتوانسته توجه خریداران را به خود جلب کند. به همین منظور کمپانی کرایسلر ساخت مدل SRT۸ ۳۰۰ در سال ۲۰۱۵ را که یک مدل فوق پیشرفته بود را متوقف کرد چرا که شرکت داج در آن زمان شروع به هنرنمایی با ساخت موتورهای فوق قدرتمند خود برای ماشین هایش کرده بود. از نگاه بسیاری از کارشناسان طراحی ظاهری این ماشین تا حدی قدیمی به نظر می رسد به طوری که نه می توان آن را مدرن و نه می توان آن را بسیار قدیمی به حساب آورد.
با این حال این ماشین در نمایشگاه خودروی دترویت با توجه به ظاهر عضلانی و زیبای و چرخ های با صلابتی که داشت، به طور خاصی خودنمایی می کرد. طراحی ظاهر آن نیز کمی با مدل 2011 متفاوت است و تغییراتی در آن صورت گرفته ولی همچنان اصالت خود را حفظ کرده و در بسیاری از موریک ویدئوهای هیپ هاپ می توان این مدل را مشاهده کرد. بر طبق نظر کارشناسان، کرایسلر تا حدی سعی کرده ماشینی شبیه به بنتلی بسازد که در این کار تا حدی موفق بوده است.
هیچ کس نمی داند مدل جدید کرایسلر چقدر در بازار دوام خواهد آورد اما کارشناسان معتقدند وقتی در سال ۲۰۲۱ پلتفرم LX جایگزین پلتفرم فعلی این ماشین شده و معماری آلفا در آن پیاده سازی شود، از اقبال عمومی بیشتری برخوردار خواهد بود. در حال حاضر مدل های شارژر FCA LX با استفاده از این پلتفرم بازار خودروهای بزرگ را در قبضه خود قرار داده اند به طوری که مدل های شورلت ایمپلا و بیوک لاکروس شرکت جنرال موتورز را با اختلاف فروش ۱۷ درصدی پشت سر گذاشته اند.
البته مدل ۲۰۱۸ کرایسلر ۳۰۰ نیز از ویژگی های خاص خود برخوردار است و در تریم های سفری، سفری L، ۳۰۰S، Limited، ۳۰۰c به بازار عرضه می شود. مدل های تورینگ(سفری) جدید از صندلی های پارچه ای و تایرهای آلومینیومی ۱۷ اینچ استفاده می کنند و قیمت آنها ۳۳۴۵ دلار کمتر از مدل های limited (۳۰۰۹۰ دلار) است. تمامی تریم ها به جز ۳۰۰c از موتورهای شش سیلندر و قابلیت استفاده از دو محور بهره می برند.
در نمایشگاه دترویت دو مدل ۳۰۰S برای نمایش عمومی حضور داشتند. تریم لوکس ۳۰۰C را که از طراحی داخلی بسیار شیک موکا برخودار بود، آزمایش کردیم؛ قیمت پایه این مدل ۴۲۰۹۰ دلار بود که قیمت آن با استفاده از تمامی اپشن ها به قیمت ۵۱۰۷۰ دلار می رسید که به کف قیمتی سدان های لوکس میان رده مثل آئودی A۵، BMW سری پنج، XF، کلاس E مرسدس می رسید. مدل خیره کننده ۳۰۰C می توانست از حیث طراحی و کیفیت مواد به کار رفته در آن و فضای سرنشینان با ماشین های کلاس لوکس با پیشرانه های ۲ لیتری هشت سیلندر رقابت کند.
مدل بعدی که با آن مواجه شدیم، ۳۰۰S بود که از موتور هشت سیلندر همی و برخی قطعات SRT مثل صندلی های جلو، مه شکن ها، اسپویلر عقب و بادگیرها کنار در آن استفاده شده بود. سیستم تعلیق S به کار رفته در این ماشین به صورت پیش فرض کمی سفت طراحی شده است(که البته با تقویت کمک فنرها و بهبود عملکرد و روان تر شدن فرمان همراه بود) که با استفاده از کمک فنر های موپار می توانید ارتفاع ماشین را تا ۱ اینچ نیز کاهش دهید. از تایرهای چهار فصل فایراستون و فایرهاک GT با سایز ۲۴۵/۴۵R۲۰ در این ماشین استفاده شده است که با طراحی بدنه تیزی که این ماشین دارد، ظاهر خاصی به آن بخشیده است.
دور آزمایشی که با این ماشین طی کردیم از پیچ های نسبتاً تیزی برخوردار بود که موتور همی به کار رفته در این ماشین با توجه به تایرها و سیستم کنترل کشش بدنه به سادگی از پس عبور بدون مشکل از آنها بر آمد. وقتی ماشین را در حالت Sport قرار دادیم، عبور از پیچ ها را کمتر احساس کردیم و این موضوع به واسطه اجازه چرخش نیرو در بدنه در چنین شرایطی به وجود آمده بود. و به بقیه خودروسازان نیز توصیه می کنیم که برای سواری لذتبخش با ماشین های تولیدی شان از چنین سیستمی در بدنه خودروهای خود استفاده کنند.
در نهایت اگر به دنبال خرید یک سدان بزرگ هستید، حتما به کرایسلر 300 هم فکر کنید چرا که شورلت SS ها دورانشان به پایان رسیده و زمان خودنمایی این ماشین های جدید فرا رسیده است. اگر به راندن ماشین های 8 سیلندر علاقه دارید، پیشنهاد ما در این محدوده قیمتی خرید داج شارژر و کرایسلر 300 است.
ارسال نظر