۳۰۸۰۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

شهرآورد سرخ آبی های پايتخت از نگاه آمار

تيم هاي پرطرفدار استقلال و پرسپوليس تهران عصر جمعه هفته جاري هفتاد و پنجمين رويارويي تاريخ خود را برگزار خواهند کرد.

ورزش 3: تيم هاي پرطرفدار استقلال و پرسپوليس تهران عصر جمعه هفته جاري هفتاد و پنجمين رويارويي تاريخ خود را برگزار خواهند کرد.

دو تيم سرخ آبي پايتخت تاکنون سه بار در شهريورماه مقابل يکديگر صف آرايي کرده اند که پرسپوليس در ديدار دوازدهم با درخشش همايون بهزادي با شش گل رقيب ديرينه خود را پشت سر گذاشت.

سرخ آبي هاي پايتخت همچنين روز هجدهم شهريورماه سال ۱۳۶۷ دومين ديدار خود را در اين ماه برگزار کردند که جدال دو تيم در پايان ۹۰ دقيقه تلاش با تساوي يک بر يک به پايان رسيد.

هفتاد و يکمين ديدار دو تيم در روز ۲۵ شهريورماه سال گذشته برگزار شد که استقلال با درخشش فرهاد مجيدي و مجتبي جباري مقابل سرخ پوشان پايتخت به پيروزي رسيد.

* هشت ديدار اين دو تيم نيز در فصل گرم تابستان برگزار شده است که هر دو تيم صاحب سه پيروزي و دو تساوي مقابل يکديگر شده اند.

* در هفتاد و پنج ديدار گذشته، ۹۰ بازيکن دو تيم موفق به گلزني شدند که سهم هر دو تيم ۴۵ بازيکن بوده است.

* در تيم استقلال علي جباري و غلامحسين مظلومي هر کدام با ۵گل، عباس مژدهي و فرهاد مجيدي هر کدام ۴ گل و حسن روشن، صمد مرفاوي، صادق ورمزيار، آرش برهاني و مجتبي جباري هر کدام با ۳ گل به ترتيب در صدر گلزنان اين باشگاه قرار دارند.

در تيم پرسپوليس تهران نيز مرحوم صفر ايرانپاک با ۷ گل، حسين کلاني ۶ گل، همايون بهزادي و مهدي هاشمي نسب هر کدام با ۴گل و فرشاد پيوس، هادي نوروزي و ايمون زايد هر کدام با ۳ گل، گلزنان برتر پرسپوليس به استقلال محسوب مي شوند.

* همايون بهزادي و ايمون زايد از پرسپوليس ، تنها بازيکناني هستند که توانسته اند در يک بازي سه گل وارد دروازه تيم حريف کنند.

* غلامرضا فتح آبادي، شاهرخ بياني و مهدي هاشمي نسب از بازيکناني هستند که در هر دو تيم بازي کردند و موفق به گلزني شدند.

همچنين فتح آبادي ۲ گل به پرسپوليس و يک گل به استقلال، بياني ۲ گل به استقلال ويک گل به پرسپوليس و مهدي هاشمي نسب وقتي درتيم پرسپوليس بود ۴ گل به استقلال زد و زماني که عضو تيم استقلال بود يک گل براي اين تيم به ثمر رساند.

* تيم هاي استقلال و پرسپوليس از فروردين ماه سال ۱۳۴۷ که نخستين ديدارخود را برگزار کردند تا در مجموع ۷۴ بار مقابل يکديگر صف آرايي کرده اند که در مجموع استقلال در ۲۴ بازي و پرسپوليس در ۱۹ديدار برنده شده اند و ۳۱ بازي نيز با نتيجه تساوي خاتمه يافته است.

* پرگل ترين ديدار اين دو تيم، شهرآورد ۱۶ شهريورماه ۱۳۵۲ است که با نتيجه شش بر صفر به سود تيم پرسپوليس به اتمام رسيد.

* در طول ۴۵ سال گذشته، ديدارهاي چهارم، ششم و سي و هشتم دو ديدار ناتمام ماند که فدراسيون فوتبال هر سه ديدار را به سود تيم استقلال اعلام کرد.

* تاکنون ۱۵۵گل در هفتاد و پنج ديدار تيم هاي استقلال و پرسپوليس رد و بدل شده است که سهم استقلال با ۸۱ گل و سهم پرسپوليس با ۷۴ گل درصد است.

* تنها ديدار سي ام دو تيم که در روز ۱۹ اسفندماه سال ۱۳۶۷ برگزار شد، ضربات پنالتي تعيين کننده تيم پيروز ميدان بود که پرسپوليس با نتيجه ۴ بر ۲ استقلال را پشت سر گذاشت.

* از نظر سرعت در زدن گل، تيم استقلال رکورد دار است. علي سامره در ديدار پنجاه و سوم در دقيقه اول بازي، رضا عادل خاني و داود سيد عباسي به ترتيب در شهرآوردهاي يازدهم و پنجاه و ششم در دقيقه سوم و اميد روانخواه دردقيقه چهارم ديدار شصت و چهارم براي استقلال تهران گل زدند، حسين کلاني مهاجم سرخ پوشان در دقيقه دوم ديدار ششم براي پرسپوليسي ها گلزني کرد.

* تيم پرسپوليس تهران از نظر گل زدن در دقايق پاياني بازي رکورد دار اين ديدارهاست. مازيار زارع در دقيقه ۴+۹۰ ديدار شصت و ششم گل تساوي بخش تيمش را به ثمر رساند.

همچنين صفر ايرانپاک در ديدار هفتم، حسين کلاني در ديدار هشتم و همايون بهزادي در شهرآورد دوازدهم در دقيقه ۹۰ و ايمون زايد در ديدار هفتاد و چهارم در دقيقه ۲+ ۹۰ بازي براي تيم پرسپوليس گلزني کردند. پيروز قرباني مدافع استقلال نيز در دقيقه ۲+۹۰ در ديدار پنجاه و هشتم گل پيروزي بخش آبي پوشان را به ثمر رساند.

* تيم استقلال تهران از شهرآورد چهل و دوم در روز ۲۷ مهر ماه سال ۱۳۷۵ تا ديدار چهل و نهم در نهم دي ماه ۱۳۷۹ در هشت ديدار متوالي موفق به شکست پرسپوليس نشد.

* آبي پوشان در پنج ديدار ( ۶۹ تا ۷۳ ) که با هدايت پرويز مظلومي برگزار کردند به رکورد چهار پيروزي و يک تساوي دست يافتند.

* شش ديدار سرخ آبي پايتخت (بازي ۶۲ تا ۶۷) با نتيجه مشابه يک بر يک به پايان رسيد.

* هفتاد و پنجمين ديدار تيم هاي فوتبال استقلال و پرسپوليس تهران عصر جمعه هفته جاري در ورزشگاه آزادي تهران برگزار مي شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج