۳۰۳۷۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

سوت دربی به چه كسی می رسد؟

اين روزها از فغاني و قهرماني به عنوان جدي‌ترين گزينه‌هاي كميته داوران براي قضاوت بازي استقلال و پرسپوليس نام برده مي‌شود.

سوت دربی به چه كسی می رسد؟

هفت صبح: اين روزها از فغاني و قهرماني به عنوان جدي‌ترين گزينه‌هاي كميته داوران براي قضاوت بازي استقلال و پرسپوليس نام برده مي‌شود.

با نزديك شدن به زمان برگزاري دربي هفتاد و پنجم كه مهم‌ترين بازي دور رفت رقابت‌هاي ليگ برتر به حساب مي‌آيد، بحث انتخاب داور اين ديدار حسابي داغ شده است. از دربي نيم‌فصل دوم ليگ هشتم بود كه مسئولان فوتبال ايران تصميم گرفتند بعد از سال‌ها از داوران ايراني براي قضاوت مهم‌ترين بازي ليگ برتر استفاده كنند.

محسن تركي اولين داوري بود كه طلسم را بعد از سال‌ها شكست و ديدار سرخابي‌هاي پايتخت در نيم فصل دوم ليگ هشتم را قضاوت كرد. بعد از تركي داوراني مثل سعيد مظفري‌زاده، مسعود مرادي، هدايت ممبيني و عليرضا فغاني دربي پايتخت را سوت زدند تا ديگر اين مسئله به امري كاملا طبيعي تبديل شود.

حتي در اين ميان تركي و مظفري‌زاده بيش از يك بار قضاوت دربي را برعهده داشتند. هرچند در چند دربي اخير داوران ايراني اشتباهاتي تاثير‌گذار هم داشتند اما اين مسئله باعث نشد دوباره پاي خارجي‌ها به دربي باز شود. حالا دربي هفتاد و پنجم را قرار است يك داور ايراني قضاوت كند و اين روزها چند گزينه براي اين بازي حساس مطرح شده است.

اين طور كه به نظر مي‌رسد عليرضا فغاني، محسن قهرماني، سعيد مظفري‌زاده و محسن تركي گزينه‌هاي اصلي كميته داوران براي دربي هستند كه در اين ميان شانس فغاني و قهرماني از سايرين بيشتر است.

سعيد مظفري‌زاده در چهار هفته ابتدايي ليگ يك اشتباه تاثير‌گذار داشته و با گرفتن يك پنالتي عجيب در وقت‌هاي اضافي بازي مس و تراكتور، نتيجه بازي را كاملا تغيير داده و همين مسئله شانس مظفري‌زاده را حسابي كاهش داده است. از طرفي محسن تركي هم براي دربي پيش‌رو شانس زيادي ندارد.

با توجه به اتفاقات فصل گذشته در تبريز و اشتباهات او به نفع استقلال در بازي مقابل تراكتورسازي باعث شده هواداران پرسپوليس او را استقلالي بدانند و روي او نظر منفي داشته باشند. جدا از اين هواداران پرسپوليس هنوز آخرين اشتباه او به نفع استقلال در دربي و نگرفتن پنالتي روي غلامرضا رضايي را هم فراموش نكرده‌اند.

از اين دو داور كه بگذريم به فغاني و قهرماني مي‌رسيم. اين دو داور در ماه‌هاي اخير بهترين قضاوت‌هايشان را به نمايش گذاشته‌اند و شانس بالايي براي سوت زدن دربي ۷۵ دارند. با توجه به اينكه فغاني آخرين دربي پايتخت را سوت زده، شانس قهرماني براي انتخاب شدن براي دربي پيش‌رو بيشتر است.

اين را هم نبايد فراموش كنيم كه قهرماني يك سال پيش تا آستانه سوت زدن دربي هم پيش رفت اما بحث استقلالي بودن او همه چيز را منتفي كرد. اين طور كه شنيده مي‌شود قضاوت اين چهار داور در بازي‌هاي اين هفته تاثير فراواني در انتخاب كميته داوران براي داور دربي خواهد داشت.

البته در اين مدت كوتاه كمتر كسي با تفكرات فريدون اصفهانيان، رئيس جديد كميته داوران آشنا شده و اين امكان هم وجود دارد او داوري غير از اين چهار گزينه را به عنوان داور دربي انتخاب كند. حالا با اين شرايط بايد منتظر ماند و ديد سوت دربي به كدام يك از داوران فوتبال ايران مي‌رسد .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج