۱۷۲۵۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

مجیدی یک موقعیت، یک گل برهانی هر ۶ یا ۷ موقعیت یک گل

استقلال قهرمانی را هم از دست می دهد

استقلال می دانست نزدیک ترین تعقیب کننده اش باخته و آنها با شکست دادن تیم یکی مانده به آخر جدول می توانند فاصله شان با رقبا را به هفت امتیاز برسانند ولی برای اولین بار در این فصل استقلال نتوانست گل بزند و باخت.

برترین ها به نقل از تماشا : حکایت هفته بیست و نهم لیگ دهم در هفته بیستم لیگ یازدهم، برای استقلال تکرار شد. آن روز سپاهان صدرنشین در کرمان به مس باخت، ذوب آهن که تیم دوم جدول بود در فولادشهر مغلوب پرسپولیس شد و استقلال با دانستن این دو نتیجه، فقط به یک برد مقابل تراکتورسازی در آزادی نیاز داشت تا به صدر جدول برود اما بازیکنان و کادر فنی این تیم زیر این فشار کمر راست نکردند، استقلال باخت و رویای صدرنشینی و قهرمانی از بین رفت.

۹ ماه بعد این کمر شکستن یک بار دیگر تکرار شد. استقلال می دانست نزدیک ترین تعقیب کننده اش باخته و آنها با شکست دادن تیم یکی مانده به آخر جدول می توانند فاصله شان با رقبا را به هفت امتیاز برسانند ولی برای اولین بار در این فصل استقلال نتوانست گل بزند و باخت. فاصله چهارامتیازی اش با رقبا محفوظ ماند ولی حالا به جز نفت صدای پای تراکتورسازی و صبا و سپاهان هم شنیده می شود.

جلال چراغپور درباره این زندگی توام با شکست استقلال زیر فشار به تماشا می گوید: «روند این گونه بازی کردن استقلال از چند هفته قبل شروع شد، از روز بازی با شهرداری یاسوج که اثرات نبودن یک سانتر فورواردکلاسیک و باهوش و یک گلزن بالفطره خودش را نشان داد. در این بازی بود که نبودن مجیدی مشخص شد. وقتی مجیدی بود کسی به این حضور، از دید فنی نگاه نمی کرد ولی وقتی او رفت تازه همه متوجه نقشش شدند.

در بازی با سپاهان متوجه شدیم که استقلال بدون مجیدی حتی نمی تواند موقعیت و خطر روی دروازه رقیب ایجاد کند. در بازی با داماش استقلال یک حمله کرد و شانس هم آورد که همان توپش گل شد و بالاخره بازی با مس که استقلال برای اولین بار در این فصل موفق نشد گل بزند. استقلال در تمام این بازی ها بدون حضور نابغه خط حمله اش بازی کرد، نابغه ای که به واسطه نوع بازی تیم ملی ایران در سال های اوج او، هرگز به حقش در تیم ملی نرسید.

مجیدی را می توان کلاسیک ترین مهاجم نوک فوتبال ایران لقب داد. مهاجمی بدون داشتن فاکتورهای خدادادی مثل قد بلند». چراغپور با این مقدمه به سراغ اصلی ترین ضعف استقلال می رود. تیمی که قهرمان نیم فصل شده ولی در سه هفته ابتدایی نیم فصل دوم، پنج امتیاز از دست داده و جالب اینکه هر پنج امتیاز هم در خانه بود: «استقلال استثنایی ترین سانترفوروارد ۱۰ سال اخیر فوتبال ایران را از دست داده و احساسم این است که با ادامه این روند قهرمانی را هم از دست خواهد داد چراکه برنامه پرفشاری در بهمن انتظار استقلال را می کشد و آنها هم اصولا در چنین بازی هایی مشکل دارند پس اختلاف با رقبا کم و کمتر خواهد شد و شاید اصلا در استقلال یک بحران را شاهد باشیم مثل آنچه باعث شد پورحیدری در لیگ اول یا مرفاوی در لیگ ششم قهرمان نشود و در هفته های پایانی همه چیز از بین برود.»

به جز مجیدی اما فقدان تیموریان هم به چشم می آید و همین نبودن این دو نفر است که باعث شده جباری هم نتواند کار خاصی بکند. چراغپور ضمن تایید این حرف می گوید: «وقتی مجیدی نیست مدافعان حریف سر جای خودشان قرار دارند و با تمرکز کامل بازی می کنند. در میانه میدان هم تیموریان نیست که بتواند با دوندگی و جنگندگی اش توپ را خیلی زود از حریف بگیرد و بدون او این کار را باید خود جباری انجام دهد که اصلا مرد این کار نیست. جباری نیاز به بازیکنانی دارد که او را کامل کنند مثل عنایتی و اکبرپور در لیگ پنجم یا کاظمی و جان واریو و برهانی در لیگ هشتم. بدون مجیدی و آندو، استقلال در فاز تولید موقعیت و گلزنی دچار مشکل می شود. مهاجمی مثل مجیدی در فوتبال ایران وجود ندارد پس استقلال باید به راه حل دیگری فکر کند مثلا تغییر سیستم و استفاده از دو مهاجم و تغییر در سبک بازی مردان میانی».

مجیدی کجا و برهانی کجا؟

اما اوج حرف های چراغپور اینجاست که مجیدی و برهانی را مقایسه می کند: «استقلال با رفتن مجیدی و مصدومیت تیموریان مثلث طلایی اش را از دست داده و طبیعی است که به نتیجه نرسد. استقلال باید دعا کند که تیموریان هرچه زودتر به بازی برسد تا با بودن او در کنار جباری، کمیت ایجاد موقعیت خطرناک روی دروازه رقبا بیشتر شود و برهانی گل بزند. البته برهانی قطعا مجیدی نیست چراکه مجیدی از هر موقعیتش کی گل می ساخت ولی برهانی شاید از هر شش یا هفت توپی که برایش ساخته می شود یک گل می زند. فعلا برنامه استقلال باید این باشد که آندو برسد تا جباری احیا شود و موقعیت گل خلق کند و مهاجمی آن را وارد دروازه رقیب کند و این بی شک پروسه زمانبری است». آیا این لیگ پرفشار چنین زمانی را در اختیار استقلال می دهد؟


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

استقلال قهرمانی را هم از دست می دهد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج