۱۴۶۱۹۳۷
۱ نظر
۲۶۹
۱ نظر
۲۶۹
پ

زهرا قنبری: سختی و محدودیت، مانع ما نمی‌شود

ستاره فوتبال زنان ایران و بهترین گلزن خاتون در تاریخ لیگ برتر و مسابقات آسیایی درباره صعود تاریخی تیمش و حواشی آن صحبت کرد.

فوتبال ۳۶۰:  مرحله گروهی اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا با یک اتفاق تاریخی و فراموش‌نشدنی برای فوتبال زنان ایران همراه بود؛ صعود خاتون به جمع تیم برتر آسیا. نه در عرصه ملی و نه در عرصه باشگاهی، هیچ‌گاه نماینده‌ای از ایران در آوردگاهی رسمی به جمع ۸ تیم برتر قاره نرسیده بود و ستاره‌های خاتون با هدایت مرضیه جعفری موفق شدند این دستاورد تاریخی را به نام خود بزنند تا بعد از کسب ۱۰ قهرمانی در لیگ برتر و تاریخ‌سازی در این رقابت‌ها، حالا در آوردگاه مسابقات آسیایی توجهات را به سوی خود جلب کنند.

زهرا قنبری: سختی و محدودیت، مانع ما نمی‌شود

زهرا قنبری، بدون‌شک یکی از ستاره‌های بی‌جانشین هم در ترکیب خاتون و هم در ترکیب تیم ملی محسوب می‌شود؛ ستاره‌ای که رکوردهایی چون برترین گلزن تاریخ تیم ملی و لیگ برتر فوتبال زنان را در اختیار دارد و در لیگ قهرمانان زنان آسیا هم حالا با ۲ گل، بهترین گلزن خاتون است؛ آن‌هم در حالی‌که دومین گل او برای خاتون دراماتیک بود و به شکلی دیدنی به‌ثمر رسید و باعث برتری نماینده ایران مقابل حریف تایلندی شد. بعد از موفقیت تاریخی خاتون و درخشش زهرا قنبری، به سراغ او رفتیم و قنبری در اولین گفت‌وگوی‌اش بعد از اتمام مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان زنان آسیا، صحبت‌های جالب‌توجهی را به زبان آورده است.

از مسابقات ابتدای برای‌مان بگو. فکر می‌کنم ۳ نمایش متفاوت را از خاتون در ۳ مسابقه دیدیم.
این تورنمنت برای ما، خیلی تورنمنت خوبی بود؛ تیم‌هایی که رقیب‌مان بودند، فوق‌العاده بازی می‌کردند و جزو تیم‌های موفق و بی‌نظیر فوتبال آسیا بودند. در بازی اول ما سردرگم بودیم، در دیدار دوم توانستیم خودمان را پیدا کنیم و فکر می‌کنم در سومین بازی، نمایشی که باید ارائه کنیم به نحو احسن ارائه کردیم و خدا را شکر توانستیم نتیجه لازم را کسب کنیم. فکر می‌کنم در هر ۳ بازی تلاش‌مان را کردیم؛ البته خیلی انتقادات مطرح بود اما سعی کردیم این انتقادات روی عملکرد تیم ما تاثیر منفی نگذارد. همیشه سعی کردیم بهترین عملکرد را داشته باشیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم که خدا را شکر این اتفاق افتاد و موفق شدیم سربلند از گروه بیرون بیاییم.

عبور از حریف تایلندی و رسیدن به جمع ۸ تیم برتر آسیا؛ اتفاقاتی که شبیه به رویا بود اما محقق شد. نظرت درباره این تاریخ‌سازی چیست.
در دیدار کایا ایلویلو فیلیپین، اگر عملکرد بهتری می‌داشتیم، خیلی راحت‌تر از نبرد حریف تایلندی می‌توانستیم پیروز شویم اما نشد. فکر می‌کنم حکمتی در این کار بود که ما در بازی مقابل کالج اسکالرز، قدرتمند‌تر بازی کنیم و این مسابقه را جدی‌تر بگیریم که خدا را شکر این اتفاق با صعودمان انجام شد و توانستیم از گروه‌مان بالا بیاییم. سطح بازی‌ها خیلی خوب بود و مطمئنا کارمان در مرحله بعدی و در جمع ۸ تیم برتر آسیا، خیلی سخت خواهد بود اما همه سعی خودمان را به کار می‌بندیم که نماینده شایسته‌ای برای ایران باشیم و بهترین عملکرد را داشته باشیم.

به آب‌وهوای شرجی تایلند هم عادت نداشتید اما فکر می‌کنم هدف‌تان تاریخ‌سازی بود و سختی‌ها را فراموش کرده بودید.
ما دختران ایرانی هیچ سختی‌ای مانع‌مان نمی‌شود و با همه سختی‌ها و محدودیت‌هایی که همیشه داشتیم، سعی کردیم بهترین عملکرد را داشته باشیم و همواره دنبال هدف‌هایمان بوده‌ایم. اینجا قدرت دختر ایرانی را نشان دادیم و برای اولین‌بار در تاریخ (فوتبال ملی و باشگاهی) تیمی از کشور تایلند را شکست دادیم و نتیجه خوبی مقابل حریف فیلیپینی گرفتیم. برابر حریف استرالیایی هم باید بگویم که سطح‌مان بسیار متفاوت بئد اما مطمئناً در آینده اگر بیشتر با این تیم بازی داشته باشیم، راحت‌تر می‌توانیم مقابل آن‌ها هم بازی کنیم و نتیجه بگیریم.

فوتبال زنان خیلی در کانون توجه رسانه‌ها نیست اما در این 48 ساعت، شما سوژه یک رسانه‌ها و البته شبکه‌های اجتماعی بودید و عملکردتان و البته تاریخ‌سازی‌تان بازتاب فوق‌العاده‌ای داشت؛ به‌ویژه تو که گل برتری خاتون را زدی و حساب ویدئو گلزنی‌ات وایرال شد.
خیلی خوشحالم که فوتبال زنان ایران پیشرفت کرده و دیگر زنگ تفریح کشورهای دیگر نیستیم و حرفی برای گفتن داریم. امیدوارم در آسیا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم و نشان بدهیم با همه محدودیت‌ها، ما فقط به نتیجه و هدف‌مان فکر می‌کنیم. دختر ایرانی همیشه سرش بالاست و یک جنگجوی واقعی است و به خاطر هدف‌ها و رویاهایش همه کار می‌کند تا به آن‌ها برسد و همواره با اراده و پشتکار بوده است. جا دارد واقعاً از مردم تشکر کنم چون آنقدر حجم پیام‌های محبت‌آمیز و با انرژی مثبت بالا بود که واقعاً سختی مسابقات و شرایط آب‌وهوایی و محدودیت‌هایی که داشتیم را فراموش کردیم و امیدوارم در ادامه راه هم بتوانیم دوباره لبخند را به لب‌های آن‌ها بیاوریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • شیرزن های ایرانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج