۱۴۶۱۹۶۴
۱۶۵
۱۶۵
پ

رپورتاژ آگهی

نحوه سرمایه گذاری از طریق خرید طلا+ نکات آن

اگر قصد دارید با خرید فلز گرانبهای طلا دارایی خود را افزایش دهید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. هنگام سرمایه گذاری روی سکه طلا، باید به حباب سکه توجه کرد.

با تغییر شرایط اقتصادی در جامعه و افزایش تورم، طلا به عنوان یک دارایی امن مورد توجه قرار گرفت. به طوری که امروزه برای گذر از بحران‌های اقتصادی و حفظ ارزش دارایی می‌توان روی طلا حساب باز کرد. با این وجود برای سرمایه گذاری در این حوزه باید انواع روش‌های خرید طلا را بررسی کرده و از مهمترین نکات در این خصوص مطلع شد. در این مطلب نحوه سرمایه گذاری در طلا را شرح داده و نکات طلایی را در این خصوص بیان می‌کنیم. اگر قصد دارید با خرید فلز گرانبهای طلا دارایی خود را افزایش دهید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

هنگام سرمایه گذاری روی سکه طلا، باید به حباب سکه توجه کرد.

نحوه سرمایه گذاری از طریق خرید طلا+ نکات آن

انواع سرمایه گذاری با خرید طلا

در حال حاضر روش‌های متعددی برای سرمایه گذاری در طلا وجود دارد که هر یک از آنها مزایا و معایب خاص خود را خواهند داشت. بر این اساس بهترین روش‌های خرید طلا شامل خرید طلای فیزیکی، خرید سکه، سرمایه گذاری در صندوق طلای بورس، خرید شمش طلا و... هستند. بنابراین، سرمایه گذار باید با توجه به بودجه و نوع سرمایه گذاری بلند مدت یا کوتاه مدت خود، یکی از روش‌ها را انتخاب کند. در ادامه روش‌های خرید طلا را بررسی می‌کنیم.

خرید طلا فیزیکی

به طور کلی طلای فیزیکی علاوه بر اینکه جنبه تزیینی دارد، بیشتر جهت سرمایه گذاری مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد. علاوه بر این طلای فیزیکی به راحتی قابل حمل است. با این حال باید به این نکته توجه داشت که با توجه به هزینه بالای اجرت ساخت، گاهی اوقات خرید طلای نو زینتی صرفه اقتصادی نخواهد داشت. به علاوه باید خاطر نشان کرد که طلای فیزیکی قدرت نقدشوندگی بسیار بالایی نیز دارد و همین مورد بزرگترین مزیت آن محسوب خواهد شد.

خرید انواع سکه طلا

از دیگر روش‌های شناخته شده سرمایه گذاری، خرید سکه طلا است که گزینه بسیار خوبی برای حفظ و افزایش ارزش دارایی محسوب می‌شود. سکه‌های طلا به طور معمول از عیار بالایی برخوردار هستند. علاوه بر این مزایای زیادی دارند که از بین آنها می‌توان به قدرت نقدشوندگی بالا، ارزش قابل توجه و قیمت مناسب اشاره کرد. با این حال باید به این نکته توجه داشت که سکه طلا به سبب وجود حباب می‌تواند تفاوت زیادی در قیمت واقعی و قیمت خرید داشته باشد.

نکات طلایی در خرید سکه طلا

اولین گام در خرید طلا، انتخاب یک فروشگاه معتبر است. بر این اساس خریدار باید یک مجموعه معتبر را برای خرید انتخاب کند تا سکه را با نازلترین قیمت خریداری نماید. علاوه بر این در هنگام خرید سکه باید به این نکته توجه کنید که معمولا قیمت سکه تحت تاثیر عواملی مانند نرخ ارز و قیمت طلا قرار خواهد گرفت. بنابراین، در هنگام فروش سکه طلا ابتدا باید زمان مناسب را بررسی کرده و سپس سکه را بفروشید.

در زمان سرمایه گذاری باید به خوبی در مورد نحوه خرید طلا فکر کرد.

سرمایه گذاری با خرید طلای آبشده

از دیگر روش‌های هوشمندانه برای سرمایه گذاری، خرید طلا آبشده است. طلای آبشده در مقایسه با طلای زینتی از قیمت کمتری برخوردار است. به همین دلیل خرید آن به صرفه خواهد بود. با این حال باید به این نکته توجه داشت که طلای آبشده در مقایسه با سکه و طلای زینتی، قدرت نقدشوندگی کمتری خواهد داشت. به همین دلیل ممکن است با کمی دشواری فروخته شود.

سرمایه گذاری در صندوق‌های طلا در بورس

صندوق‌های قابل معامله که تحت عنوان ETF نیز از آنها یاد می‌شود، گزینه خوبی برای سرمایه گذاری هستند. در واقع صندوق‌ها با تغییر قیمت طلا دستخوش تغییر قرار می‌گیرند. به همین دلیل از پشتوانه محکمی برخوردار هستند. از مهمترین مزایای صندوق‌های طلا می‌توان به قدرت نقدشوندگی بالا و دسترسی آسان اشاره کرد. به همین دلیل خرید صندوق طلا در مقایسه با خرید مسکوکات طلا آسان‌تر است.

خرید طلای دست دوم

طلای دست دوم به آن دسته از طلاها اطلاق می‌شود که قبلا استفاده شده‌اند. به همین دلیل در هنگام خرید آنها نیازی به پرداخت اجرت ساخت نخواهد بود. طلاهای دست دوم در مقایسه با طلای نو قیمت کمتری دارند. به همین دلیل سرمایه گذاری در آنها به صرفه است. با این وجود در هنگام خرید طلای دست دوم باید از خلوص طلا و اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.

یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری خرید شمش طلا است.

خرید شمش طلا

از دیگر روش‌های سرمایه گذاری، خرید شمش طلا است. برخلاف تصور عموم مردم، شمش طلا در وزن پایین نیز ساخته می‌شود. بنابراین، خرید آن با بودجه پایین نیز امکان پذیر خواهد بود. با این حال باید به این نکته توجه داشت که خرید شمش طلا برای بلند مدت گزینه خوبی است. بنابراین، نمی‌توان انتظار کسب سود قابل توجه از خرید شمش طلا را در بازه کوتاه مدت داشت.

نکات طلایی در خصوص خرید طلا

اگر شما نیز قصد دارید پس انداز خود را صرف خرید طلا کنید باید به چند نکته توجه داشته باشید تا طلا را در زمان مناسب خریداری کرده و در نهایت سود خوبی کسب کنید. بر این اساس مهمترین نکات در این خصوص عبارتند از:

تحلیل بازار

از عوامل موثر در تشخیص زمان درست خرید طلا، بررسی روند بازار طلا است. در واقع نرخ بهره، شرایط اقتصادی، تنش‌های سیاسی و... تاثیر قابل توجهی را در تعیین قیمت طلا خواهند داشت. در این شرایط با استفاده از تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال می‌توان بهترین زمان را برای خرید طلا انتخاب کرد. خرید طلا در طول دراز مدت سود خوبی را خواهد داشت.

تنوع در خرید

با یک بررسی اجمالی می‌توان متوجه شد که خرید طلا ریسک زیادی ندارد. با این وجود برای کسب نتیجه بهتر می‌توانید به سبد سرمایه گذاری خود تنوع دهید. در این حالت ریسک سرمایه گذاری کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این پایداری مالی نیز به مرور زمان تضمین خواهد شد.

تعیین استراتژی

بهترین سرمایه گذار کسی است که در هنگام خرید یا فروش، استراتژی مشخص داشته باشد. در این شرایط در هنگام خرید طلا تعیین کردن استراتژی خروج نیز اهمیت زیادی خواهد شد. بر این اساس سرمایه گذار می‌تواند هدف خود را از فروش طلا و میزان کسب سود مشخص کرده و در نهایت در باز‌ های زمانی پر نوسان، تصمیم بهتری بگیرد.

سخن پایانی

در حال حاضر یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری، خرید طلا است. بنابراین، در نوسانات اقتصادی می‌توان بازار را به بهترین شکل تحلیل کرده و با استفاده از نکات کلیدی، بازه مناسب را برای خرید طلا انتخاب کنید. با این حال باید به این نکته توجه داشته باشید که هرچه استراتژی شما برای خرید بهتر باشد، سود بیشتری را در دراز مدت کسب خواهید کرد. علاوه بر این ذکر این نکته الزامی به نظر می‌رسد که بازار طلا در طول کوتاه مدت نوسان بالایی ندارد. به همین دلیل برای کسب سود در آن باید صبر و حوصله به خرج داد. 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج