۱۴۶۱۳۷۳
۲ نظر
۱۵۳۴
۲ نظر
۱۵۳۴
پ

اقدام شگفت‌انگیز مالک اینستاگرام حسادت خانم‌ها را برانگیخت

در این مقاله قرار است همراه هم داستان هدیه پر سر و صدای دومین فرد ثروتمند دنیا به همسرش را با هم مرور کنیم و اطلاعات فنی اندکی که طی این چند روز از این خودرو در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته را بررسی کنیم.

برترین‌ها- آرمان رمضانی: اگر از علاقمندان و دنبال کنندگان اخبار دنیای تکنولوژی به ویژه صنعت پرطرفدار طراحی و تولید خودرو باشید احتمالا در جریان هدیه خاص یکی از ثروتمندترین انسان‌های دنیا به همسرش قرار گرفته‌اید. مارک زاکربرگ 40 ساله در این هفته طی یک پست اینستاگرامی به دنبال کنندگانش از هدیه خاصی خبر داد که این غول دنیای ارتباطات برای همسر 39 ساله‌اش یعنی پریسیلا چان تدارک دیده است. البته که هدیه دومین فرد ثروتمند دنیا برای همسرش باید هم خاص باشد اما علت خاص بودن این هدیه منحصربفردی و تک بودن خودرویی است که زاکربرگ به کمک مهندسان و طراحان شرکت پورشه برای همسرش طراحی یا شاید بهتر باشد بگوییم دوباره‌ طراحی کرده است.

اقدام شگفت‌انگیز مالک اینستاگرام حسادت خانم‌ها را برانگیخت

 

مارک زاکربرگ و دکتر پریسیلا چان برای اولین بار در سال 2003 و یک مهمانی تدارک دیده شده به همت دانشگاه هاروارد با هم ملاقات کردند و پس از تقریبا یک دهه در سال 2012 با هم ازدواج کردند. مارک و پریسیلا در بیش از یک دهه زندگی مشترکشان صاحب سه فرزند شده‌اند و بنابر گفته‌های مارک این هدیه خاص و اساس طراحی این خودروی منحصربفرد به وجود همین بچه‌ها و مشقات پریسیلا برای جابجا کردن و رساندن آن‌ها به مدرسه و کلاس‌های مختلف مربوط است. در این مقاله قرار است همراه هم داستان این هدیه پر سر و صدا را با هم مرور کنیم و اطلاعات فنی اندکی که طی این چند روز از این خودرو در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته را بررسی کنیم.

داستان یک پست اینستاگرامی

اقدام شگفت‌انگیز مالک اینستاگرام حسادت خانم‌ها را برانگیخت

مارک زاکربرگ در تعطیلات آخر هفته طی یک پست اینستاگرامی به دنبال کنندگانش خبر از طراحی یک مینی‌ونِ پورشه داد و اعلام کرد خود او این خودرو را با توجه به نیازهای همسرش برای جابجایی مداوم فرزندانشان طراحی و شخصی‌سازی کرده است. این نسخه خاص از خودروی اِس‌یو‌ویِ برندِ پورشه تنها نسخه موجود است و تنها طی سه ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر  ساعت می‌رسد.

اقدام شگفت‌انگیز مالک اینستاگرام حسادت خانم‌ها را برانگیخت

دومین فرد ثروتمند دنیا در این پست که به همراه آن تصویری از این زوج و خودروی جدیدشان هم به اشتراک گذاشته شده بود، نوشت:"پریسیلا به یک مینی‌ون احتیاج داشت بنابراین من در روزهای گذشته مشغول طراحی خودرویی بودم که تقریبا مطمئن هستم باید پیش از این تولید می‌شد." در تصویر به اشتراک گذاشته شده از طرف زاکربرگ در پشت این زوج دو خودروی پورشه همرنگ دیده می‌شود که خودروی سمت چپی توسط مارک برای پریسیلا طراحی شده است.

اقدام شگفت‌انگیز مالک اینستاگرام حسادت خانم‌ها را برانگیخت

همسر زاکربرگ خیلی زود با ریپلایی طنزآمیز خوشحالی خود بابت دریافت چنین هدیه منحصربفردی از همسرش را به نمایش گذاشت. پریسیلا چان زیر پست همسرش نوشت:"آیا آن‌ها برای وقت‌هایی که بچه‌ها حسابی دیرشان شده یک دکمه شتاب اضافی هم در خودرو کار گذاشته‌اند؟؟؟" بنابر اطلاعات منتشر شده زاکربرگ برای تولید این مینی‌ون سفارشی از خودروی پایه پورشه کایِِنِ توربو جی‌تی(Porsche Cayenne Turbo GT) استفاده کرده است. زاکربرگ طراحی دوباره و ایجاد تغییراتی چون امتداد اسکلت و افزودن درهای ریلی الکتریک را به مدد یک مرکز تولید خودروهای سفارشی در ساحل غربی لوس‌آنجلس به انجام رسانده است.

اقدام شگفت‌انگیز مالک اینستاگرام حسادت خانم‌ها را برانگیخت

با توجه به منحصربفرد بودن این خودرو هنوز اطلاعات فنی دقیقی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته نشده و برای نمونه مشخص نیست پورشه کاین در راه تبدیل به این مینی‌ونِ لوکس به سومین ردیف صندلی‌ها هم مجهز شده یا نه اما کارشناسان صنعت خودرو حدس می‌زنند این مینی‌ون سفارشی به سه ردیف صندلی مجهز باشد. این حدس بر اساس شکل صندلی‌های ردیف دوم در تصویر منتشر شده از این خودرو شکل گرفته چرا که این ردیف صندلی‌ها بر خلاف معمول و به شکلی معروف به صندلی‌های کاپیتان(Captain seats) طراحی شده است.

مشخصات فنی این هدیه پر سر و صدا چگونه است؟

اقدام شگفت‌انگیز مالک اینستاگرام حسادت خانم‌ها را برانگیخت

زاکربرگ و همسرش تا زمان نگارش این مقاله هنوز مشخصات فنی این خودروی سفارشی را با جزئیات کامل منتشر نکرده‌اند اما مطابق آن‌چه پیشتر گفته شده ما با یک خودروی پورشه کاینِ توربو جی‌تیِ تغییریافته روبرو هستیم. پورشه کاین به یک اِس‌یو‌ویِ(SUV) هیبرید تبدیل شده و این خودرو دارای 8 سیلندر است. مینی‌ونِ پریسیلا از یک موتور با قدرت 650 اسب بخار بهره می‌برد و نهایت سرعت این خودرو هم به کمی بیشتر از 305 کیلومتر می‌رسد.

یک زوج با خودروهای ست

اقدام شگفت‌انگیز مالک اینستاگرام حسادت خانم‌ها را برانگیخت

زاکربرگ خیلی زود با اعلام یک خبر نشان داد که فقط قرار نیست همسرش پریسیلا هدیه دریافت کند و کارآفرینِ میلیاردرِ آمریکایی بابت کار بر روی خودروی همسرش به خودش هم یک جایزه خیلی خیلی کوچک داده است. زاکربرگ با این هدف که او و پریسیلا خودروهای هماهنگی داشته باشند یک خودروی پورشه مدل 911 جی‌تی3 هم برای خودش خریداری کرده است. خودروی 911 پرطرفدار مارک و مینی‌ونِ منحصربفرد پریسیلا هر دو به رنگ خاکستری روشن و کاملا ست هستند. تا پیش از این خرید خودروی مورد علاقه زاکربرگ برای استفاده شخصی یک کادیلاک CT5-V شخصی‌سازی شده بود.

اقدام شگفت‌انگیز مالک اینستاگرام حسادت خانم‌ها را برانگیخت

پورشه و مینی‌ون؛ ممکن است؟

اقدام شگفت‌انگیز مالک اینستاگرام حسادت خانم‌ها را برانگیخت

هرچند هدیه پریسیلا کاملا و از هر نظر منحصربفرد و تک است اما بد نیست بدانید شرکت مشهور خودروسازی آلمانی در گذشته به سراغ تولید مینی‌ون رفته است. کارخانه پورشه پیش از این و در سال 2018 پورشه ویژنِ رِنداینست(Porsche Vision Renndienst) را  با شکلی جذاب و متفاوت روانه بازار کرد و دستکم برای دو سال به تولید یک خودروی مینی‌ون پرداخت.

اقدام شگفت‌انگیز مالک اینستاگرام حسادت خانم‌ها را برانگیخت

این مدل خودروی پورشه ظاهری شبیه به خودروهای مربوط به آینده در فیلم‌های هالیوودی داشت و با یک طراحی خاص و بدنه‌ای بدون زوایای تیز انگار دستکم از لحاظ ظاهر از یک شاتل فضایی الهام گرفته شده بود. خودروی طراحی شده توسط زاکربرگ نسبت به مینی‌ون پورشه(Renndienst) چه از لحاظ ظاهر کلی و چه شکل شیشه جلو و صندلی راننده، ظاهری سنتی‌تر و آشناتر دارد.

همسر دومین فرد ثروتمند دنیا بودن چه مزایایی دارد؟

 

این مینی‌ون سفارشی البته تنها هدیه لوکس دکتر پریسیلا چان از طرف همسرش در سال جاری نبوده و او در ماه آگوست هم یک هدیه خاص دیگر از  همسرش دریافت کرده است، هدیه‌ای که البته عجیب و غریب‌تر از طراحی و خرید یک مینی‌ون محسوب می‌شود. مارک زاکربرگ تقریبا دو ماه پیش یک مجسمه غول‌پیکر از همسرش را برای قرار دادن در باغ شخصی او به پریسیلا تقدیم کرده بود. این مجسمه در حقیقت یک پریسیلا چانِ غول‌پیکر و سبزرنگ بود که با شبه لباسی از نقره مایع در بر گرفته شده بود. 

اقدام شگفت‌انگیز مالک اینستاگرام حسادت خانم‌ها را برانگیخت

زاکربرگ این هدیه عجیب را باز هم از طریق پستی در اینستاگرام علنی کرد. بنیانگذار فیسبوک تصویری از همسرش در حال نوشیدن قهوه و البته هدیه عجیب و غریبش را با نوشته‌ای طنزآمیز برای دنبال کنندگانش به اشتراک کذاشت:"من در حال بازیابی رسم قدیمی رومی‌ها که از همسرشان مجسمه می‌ساختند."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      خدا آخر وعاقبتشون را به خیر کنه مثل بیل گیتس وزنش نشن.والا شوهر منم اگر ثروتمند بود حتما همین کارهارو برام میکرد .مطمئنم.

    • ن- م

      اگه ایرانی بود این زن رو نمی گرفت . متاسفانه مردهای ایرانی خیلی ظاهربین هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج