۱۴۶۰۹۵۰
۹۲۳
۹۲۳
پ

سیگنال یک پرسپولیسی برای انتقام استقلال

مهاجم رکوردار پرسپولیس از انگیزه‌های بزرگش برای ادامه مسیر و خصوصا تقابل با السد قطر می‌گوید؛ جایی که به دنبال جبران حرکت شادی گل ستاره قطری هستند.

ورزش سه: مهاجم رکوردار پرسپولیس از انگیزه‌های بزرگش برای ادامه مسیر و خصوصا تقابل با السد قطر می‌گوید؛ جایی که به دنبال جبران حرکت شادی گل ستاره قطری هستند.

سیگنال یک پرسپولیسی برای انتقام استقلال

 علی علیپور همچنان هدف بزرگی را دنبال می‌کند و در فصل جدید اهداف خود را بر پایه حضور در تیم ملی بعد از نمایش موفق در ترکیب پرسپولیس و دستیابی به قهرمانی و رسیدن به کفش طلای آقای گلی قرار داده است. مهاجمی که بعد از چهار سال دوباره پیراهن سرخ را بر تن کرده و خیلی زود توانسته در ادامه مسیر خود رکورد جدیدی را ثبت کند و اکنون برترین گلزن آسیایی با پیراهن شماره 9 محسوب می‌شود. او در جدیدترین گفتگوی خود با ورزش سه اینبار از هدف بزرگ تیمش در جدال با السد قطر و جبران حرکت اکرم عفیف بعد از گلزنی به تیم ملی و البته استقلال صحبت می‌کند.

شروع فصل و با گذشت شش بازی در لیگ برتر و دو بازی در لیگ نخبگان. با تعطیلی لیگ اوضاع تیم را چطور ارزیابی می‌کنی؟

خدا را شکر در لیگ عملکرد خوبی داشتیم اما شاید نتایج مدنظر را کسب نکردیم اما جا برای تلاش بیشتری داریم و در کنار این تلاش به دنبال این خواهیم بود تا عملکردمان را به سمت هدف و صعود فراهم کنیم. مسلما بعد از بدنسازی ابتدایی لیگ نیازمند زمان هستیم و ما در بازی‌هایی ابتدایی با این مانع مواجه بودیم اما بعد از تساوی برابر ذوب آهن و تراکتور، در لیگ برنده بازی‌ها شدیم. در لیگ نخبگان اما با توجه به بازی سخت مقابل الاهلی عربستان عملکرد فنی خوبی داشتیم و با بدشانسی بازنده شدیم. در جدال با پاختاکور به هدف نرسیدیم اما در لیگ با یک بازی کمتر جایگاه خوبی داریم و با برتری در بازی معوقه به صدر فکر می‌کنیم اما در آسیا هم همچنان به دنبال صعود و امتیازات مناسب خواهیم بود.

عملکرد تیم مقابل الاهلی عربستان با آن همه ستاره‌اش با تمجید زیادی همراه شد. هرچند به نتیجه نرسید، حسرت آن بازی و نتیجه‌اش را نمی‌خوری؟

قطعا بازی با الاهلی بازی سخت و فشرده ای برای ما بود که عملکرد فنی خوبی داشتیم و اگر شانس با ما یار بودیم در آن بازی می‌توانستیم به نتیجه برسیم. موقعیت زیادی داشتیم و در نهایت دروازه بان این تیم مندی بهترین بازیکن زمین شد. توپ های ما تبدیل به گل نشد. بازی تمام شده و ما نباید در گذشته بمانیم و باید به بازی‌های پیش رو نگاه کنیم تا به چیزی که می‌خواهیم برسیم.

با گذشت این مدت نظرت را به عنوان یکی از کاپیتان‌های تیم که سابقه کار با مربیان بزرگی هم داری، درباره گاریدو می‌گویی و چطور او را تعریف می‌کنی؟

گاریدو با کارنامه مشخص و در تیم های بزرگی مربیگری کرده و خوشحالیم با او کار می کنیم. تمرینات خوبی دارد و با اهداف ایشان تمرینات را دنبال می کنیم و می خواهیم به بالاترین سطح کیفی برسیم. گاریدو از نظر فنی خوب است و دیسیپلین مناسبی هم دارد و پرسپولیس هنوز خیلی جا دارد که نمایش بهتر از این هم داشته، به نمایش بگذارد و قطعا روز به روز به این هدف نزدیک می شویم.

شاید بتوان یکی از موضوعاتی که باعث شده تا خط حمله از حیث گلزنی به آمار مناسبی تا این هفته نرسد، کمبود بازیکنی که پاس نهایی و گلسازی را به بهترین شکل ایفا کند، دانست. نظرت چیست؟

باشگاه طبق خواسته و نیاز تیم یارگیری کرده و اکنون همه تلاش می کنیم. از نظر موقعیت گل بخواهم صحبت کنیم شاید از نظر موقعیت شرایط زیادی برای مهاجمان شکل نگرفته است. اما کار می کنیم و مسلما این موضوع هم به زمان نیاز دارد و امیدوارم و خوش بین هستم که در آینده بهتر شود. شاید آنطور که ما مهاجمان نیاز داریم موقعیت شکل نگرفته اما با بازیکنانی که در اختیار داریم قطعا شرایط ایده آل خواهد شد. با بازگشت مصدومان و خصوصا امید عالیشاه در پست شماره 10 بازیکن تاثیرگذاری است که جایش واقعا احساس می شود.

و در دوره حضورت در پرسپولیس توانستی یک رکورد دیگر را هم بعد از گلزنی به پاختاکور بشکنی و اکنون برترین گلزن آسیایی پرسپولیس محسوب می‌شوی. 

برای من جای خوشحالی دارد که در تیم بزرگی مثل پرسپولیس که از ستاره ها و پیشکسوتان بزرگی بهره برده بتوانی رکورد داشته باشی. مسلما این لطف خدا بوده که شامل حال من شده و من هم به عنوان سرباز تلاش میکنم تا بهترین عملکرد را داشته باشم و بتوانم خودم را در بالاترین سطح قرار بگیرم و به عنوان یک مهاجم این محبت خدا شامل من شده تا رکورد داشته باشم. این رکوردها شکستنی است اما در این مقطع خوشحالم که این اتفاق برایم من افتاده است. ولی در کنار همه این ها مهم این است که از راه خارج نشوم و نمی خواهم بشوم و تمرکزم را کاملا روی تیم و پیراهنی که بر تن دارم باشد و هر روز بهتر و بازی به بازی بهتر باشم و عملکرد خوبی داشته باشم.

رکورد قبلا در اختیار فرشاد پیوس بود که البته برخورد و واکنش جالبی درباره شکستن آن توسط تو داشت.

آقا فرشاد پیوس همیشه به من لطف داشته و دارد و از او به عنوان بزرگ و الگو نگاه می کنم و باعث افتخارم است. این موضوع باعث غرور من است و امیدوارم بیشتر تلاش کنم تا لحظه ای که بازی می کنم شرایط را بهبود ببخشم و رضایت هواداران و تیم را برآورده کنم.

درباره تیم ملی بارها حرف زدی و آن را انگیزه بزرگت برای بازگشت دوباره عنوان کردی. این هدف ادامه دارد؟

هر بازیکنی دوست دارد پیراهن تیم ملی را بپوشد و برای کشورش افتخارآفرینی کند در کنار دیگر بازیکنان و کادرفنی. من هم این را عاشقانه دوست دارم. کادرفنی واقعا شبانه روز کار میکنند و من هم تلاش می کنم و این تلاش را بیشتر هم خواهم کرد تا طبق خواسته تیم ملی عملکردم به سمتی باشد تا نظر آنها را جلب کنم و جزوی افتخار ایران برای پوشیدن این پیراهن مقدس باشم. با بیشتر بازیکنان کنونی تیم ملی همبازی بودم و امیدوارم بتوانم نظر آقای قلعه نویی را هر چه زودتر جلب کنم. انتظار دعوت را همیشه دارم و باید به نظر سرمربی احترام بگذاریم و به جز این احترام کار دیگری نخواهم کرد و تک تک تصمیمات ایشان و کادرفنی قابل احترام خواهد بود و به عنوان بازیکن باید تلاش کنم و عملکردم را بهتر کنم.

و نظرت درباره دو بازی حساس تیم ملی مقابل ازبکستان و قطر؟

دو بازی حساس پیش رو داریم. بازی قبلی مقابل ازبکستان که مساوی شد آنها کری خوانده بودند. بازی قطر هم قطعا مثل همیشه حساس خواهد بود و این دو تیم به عنوان دو رقیب اصلی ایران در مسیر جام جهانی خواهند بود و نیازمند امتیاز مناسب از تقابل با آنها هستیم. قطر هم به واسطه اتفاقات چند وقت اخیر خصوصا در جام ملت‌ها و در ادامه هم لیگ آسیا برابر نماینده ایران، امیدوارم با نمایش خوب بچه‌های تیم ملی برابر این تیم به نتیجه ایده آل برسیم. آنها خیلی خودشان را دست بالا می‌گیرند اما ما بازیکنان فوق العاده ای داریم که با تدابیر کادرفنی به امید نتیجه‌ای خوب خواهیم رفت تا به آنها بفهمانیم جلوی چه تیمی و با چه کشور و سابقه‌ای قرار می‌گیرند. من شخصا تمام انرژی مثبتم را برای بچه‌ها خواهم فرستاد و انشاالله با دست پر از زمین خارج شوند.

بعد از فیفادی باید مقابل السد در سومین بازی لیگ نخبگان شرکت کنیم. یک بازی سخت و البته چقدر امیدواری به اولین پیروزی در این رقابت‌ها؟

تقابل با السد قطر را در پیش داریم. تیمی که خاطره شیرینی از آن در ذهن داری و در شبی که برانکو محروم بود با یک استارت خوب و در نهایت گرفتن پنالتی و گل کردن آن، یک برد شیرین را در نیمه نهایی برابر آنها رقم زدی.

البته تو یک گل خاطره انگیز مقابل این تیم به ثمر رسانده‌ای. گلی برای صعود به فینال ۲۰۱۸ در دوحه. 

فکر کنم دقیقا 84 بود. پنالتی شد و در آن دقایق اینقدر مارکو به عنوان مربی بدنساز تیم بدن‌ها را آماده کرده بود که البته الان هم با ادریس به عنوان مربی بدنساز کنونی‌مان هم چنین شرایطی داریم، که توانستم در آن شرایط استارت بزنم و پنالتی بگیرم و خدا را شکر برنده شویم. الان از آنجایی که بازی با السد خیلی مهم است تمام فکر و ذهن‌مان روی این بازی است و انشاالله زمان زمان اولین سه امتیاز است و انشاالله گام خوبی برداریم. شخصا بابت باخت استقلال برابر حریف ناراحت شدم. بحث ملی است و بابت حرکت اکرم عفیف بعد از گلی که زد ناراحت شدم. توهین به استقلال نبود و به من هم برخورد و انرژی و انگیزه زیادی داریم تا هدف تیمی خودمان را در این بازی به نتیجه برسانیم و اولین برد را کسب کنیم و مسیر را با قدرت بالاتری ادامه دهیم.

شرایط برای آقای گلی چطور است. به نظر در این فصل شرایط سخت باشد!

همه مهاجمان تیم آماده هستیم و در کنار هم دوست و رفیق هستیم و انتظار بازی هم داریم. اما این انتظار در کنار رفاقت و رقابت خواهد بود و تصمیم کادرفنی که بهترین اتفاق برای تیم رقم بخورد. در راس سرمربی تیم است که همیشه تصمیم گیرنده است. ما بازیکنان موظف هستیم که طبق خواسته کادرفنی عمل کنیم و پیش برویم. چیزی که هست همه با پتانسیل و انگیزه و البته رفاقت و رقابت برای موفقیت تیم و هواداران تلاش خواهیم کرد. برای آقای گلی هم همیشه هدف تیمی برایم مهم است، نه اینکه هدف شخصی و آقای گلی مهم نباشد. اگر هدف تیمی به نتیجه برسد مسلما تیم در اوج خواهد بود و در نهایت فرصت برای شکل گیری اتفاقات فردی هم مهیاست. قهرمانی خیلی بیشتر از اتفاقات دیگر می‌چسبد و در کنار آن به اهداف دیگری هم خواهیم رسید. مسلما هر کدام از ما بنا به پست‌هایی که داریم تلاش می کنیم هدف تیمی به نتیجه برسد و در وهله بعدی شرایط بهتری هم برای هر کدام از ما شکل بگیرد. این عنوان فردی باعث افتخار است و امیدوارم شرایط خوبی را در ادامه مسیر کسب کنیم.

در چند هفته میزبانی به شهرها و استادیوم مختلفی از جمله قزوین، اراک، شهرقدس و تختی رفتید. این اوضاع روی عملکردتان تاثیرگذار بود؟

قطعا همینطور است. امیدوارم دوستان عزیز هر چه زودتر ما را سورپرایز کنند و با یک کار جهادی و تعامل ویژه استادیوم را برای بازی فراهم کنند. این اتفاق یک همت دسته جمعی و تلاش نفرات بیشتر این اتفاق می تواند رقم بخورد و زودتر شرایط فراهم شود تا در استادیوم آزادی برای ما شکل بگیرد. حضور در استادیوم های مختلف سطح کیفی را مسلما پایین می‌آورد.

میزبانی در آسیا هم از نمایندگان ایران و البته تیم ملی هم گرفته شد.

ما بچه این آب و خاک هستیم و شرایط جوری است که صد درصد پشت کشورمان هستیم و خواهیم بود. امیدوارم همه چیز به بهترین شکل و نحو برای مردم سرزمینم باشد. بهترین ها را برای مردم کشورم آرزو می کنم و امیدوارم این مسائل هم به بهترین شکل و راهکار حل شده و بتوانیم از میزبانی بهره برده و هواداران را به عنوان رکن اصلی در کنارمان داشته باشیم و پرچم ایران همیشه بالا باشد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج