نرخ عوارض آزاد راه تهران-شمال تعیین شد
نرخ عوارض قطعه یک آزادراه تهران-شمال برای تردد راحتتر مسافران زیر ۵۰ هزار تومان است.
باشگاه خبرنگاران جوان: نرخ عوارض قطعه یک آزادراه تهران-شمال برای تردد راحتتر مسافران زیر ۵۰ هزار تومان است.
خیر الله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور با بیان اینکه قطعه اول آزادراه تهران- شمال در اوایل اسفند به بهرهبرداری میرسد، گفت: هم اکنون این قطعه در حال تمیز کاری و جمع آوری کارگاههای حاشیهای است و با توجه به آنکه تردد ماشین سنگین از چند روز آینده در این آزادراه ممنوع میشود بنابراین به سرعت در حال جمعآوری و خروج تجهیزات و ماشینآلات از این آزادراه هستیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اورژانس و پلیس راهور در حال تجهیز ساختمانهای خود در این قطعه هستند، گفت: به طور هم زمان تمامی اقدامات از جمله تامین تجهیزات، تمیزکاری و رنگ کاری در این آزادراه در حال انجام است و تا چند روز آینده تمامی این اقدامات به صورت کامل تمام و تا اوایل اسفند به بهره برداری میرسد.
او گفت: شرکت ارتباطات هم در حال نصب دکلها برای آنتن دهی شبکه تلفن و موبایل است و سرتاسر این مسیر فن کولرها هم در حال نصب است.
خادمی اظهار کرد: در برخی از مسیرهای این قطعه مشکل برق وجود داشت که با هماهنگی وزارت نیرو مشکل برق و تامین آن در سرتاسر این مسیر برطرف میشود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور به نرخ عوارض این آزادراه هم اشاره کرد و گفت: نرخ عوارض مشخص شده و پیشنهاد آزادراه بر اساس برابر هزینهها بوده، اما با توجه به آنکه این آزادراه با هماهنگی بنیاد مستضعفان و دولت ساخته شده در تلاش هستیم که نرخی برای این مسیر تعیین کنیم تا فشار چندانی به مردم و مسافران برای تردد از این آزاد راه ایجاد نشود.
خادمی با اشاره به اینکه اخذ عوارض از این آزادراه به صورت الکترونیکی است، گفت: تمامی دستگاههای ITC و دوربینهای تردد شمار در این آزادراه نصب شده و قبل از بهره برداری به صورت کامل تمامی اقدامات آن انجام میشود.
او اظهار کرد: ساخت این قطعه از چند سال گذشته آغاز شده و در بازهای از زمان توسط چینیها ساخته شده بود که پیشرفت چندانی نداشت بنابراین از سال ۹۲ ساخت این پروژه به بنیاد مستضعفان سپرده شد که در طول چند سال گذشته بیش از ۷۶ درصد پیشرفت داشت.
قطعه اول آزاد راه تهران_شمال ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه برد
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این قطعه هزینه شده که اگر این هزینهها با نرخهای امروز انجام میشد به ۱۰ هزار میلیارد تومان میرسید.
خادمی با اشاره به اینکه ساخت این قطعه ۶۵ کیلومتر مسیر تهران تا چالوس را کوتاه کرده و حدود یک ساعت و نیم زمان سیر سفر را کوتاه کرده است، گفت: مصرف سوختی که برای این قطعه ارزیابی شده حدود ۹۰ میلیون لیتر در طول سال است که تقریبا برابر با کل مصرف سوخت کشور در طول روز میشود، بنابراین عدد قابل توجهی برای مصرف سوخت کشور به شمار میرود.
او با اشاره به اینکه جاده قدیمی چالوس یک جاده پر پیچ و خم و خطرناکی به شمار میرود، گفت: این آزادراه ۴ خطه که از انتهای اتوبان آزادگان شروع میشود تماما توسط متخصصان ایرانی ساخته شده و با روش مهندسی جدید و به صورت رویههای بتنی ساخته شده که مقاومت و طول عمر آن را چندین برابر افزایش میدهد بنابراین ایمنی این قطعه در مقایسه با سایر مسیرهای شمالی کشور بسیار بالا بوده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: استفاده از این آزادراه باعث میشود که مسافران با ترافیکهای شدید کرج مواجه نشوند و مردم از شهرستانک وارد چالوس میشوند و مسافران هم در هنگام بازگشت هم وارد ترافیک کرج نمیشوند.
خادمی بیان کرد: مسافران در زمانهای یک سفر بیش از یک ساعت در ترافیک کرج ورودی میماندند، اما با افتتاح این قطعه از انتهای آزدگان و مجاورت دانشگاه علامه وارد آزادراه میشوند و به مدت ۲۰ دقیقه به شهرستانک و از آنجا وارد جاده چالوس میشوند.
او اظهار کرد: طول این قطعه ۳۲ کیلومتر است که از انتهای آازادگان شروع و در سه راهی شهرستانک به پایان میرسد و این قطعه دارای ۴۰ تونل رفت و برگشت است که سعی شده از جدیدترین استانداردهای ایمنی روز دنیا استفاده شود.
خادمی تصریح کرد: در این آزادراه آب تمیز از پشت تونل وارد میشود و در سطح جاده با ۲ زهکشی که صورت گرفته آب تمیز از آب کثیف جدا شده و بزرگترین تونل به طول ۲۰ کیلومتر ساخته شده که ۳ رشته تونل را به یکدیگر متصل میکند.
گفتنی است، این قطعه قرار بود سال گذشته به بهرهبرداری برسد که با توجه به برخی از مشکلات ایجاد شده ناشی از تحریمها ساخت آن به تعویق افتاد همچنین اعلام شده بود که این قطعه در دهه فجر به بهره برداری برسد که مجددا اعلام شد این قطعه با حضور رئیس جمهور در اوایل اسفند ماه به بهرهبرداری میرسد و روز گذشته هم روحانی هم به وزارت راه و شهرسازی دستور داد که افتتاح آزمایشی این قطعه را از امروز آغاز کند.
همچنین با توجه به آنکه در این قطعه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برابر با نرخ امروز سرمایهگذاری صورت گرفته و این قطعه با همکاری دولت و بنیاد مستضعفان ساخته شده بنابراین باید بخشی از این هزینهها از طریق اخذ عوارض بازگردد که شنیدهها حاکی از آن است نرخ عوارض این قطعه زیر ۵۰ هزار تومان تعیین شده است، اما هنوز به صورت دقیق نرخ آن را اعلام نکردهاند.
نظر کاربران
چه خبره ، ۵۰ هزار تومان مگه سر گردنه است
پاسخ ها
سرگردنه یعنی همین چی فک کردی
زحمت کشیدین بزارین کامل بشه تا مقصد بعد تعیین نرخ کنید تمام گرانیها را شماها بوجود می آرید
ریال چه خبره۵۰۰ ۰۰۰
برگشت پول دزدی از جیب مردم!!
خیلی ممنون فقطدارید پول به جیب می زنید با گرون شدن بنزین و عوارضی
کمی بیشتر از یارانه یکماه
یارانه ای که مموتی میگفت پس انداز کنید بعد چندسال باهاش خونه بخرید
قدیما کجایی که یادت بخیر .
طرف بندازه از همون مسیر قدیمی بره بصرفه تره!
با ی حساب سر انگشتی یعنی متری سیصد و دوازده میلون تومان هزینه ساخت این راه ..واقعا علی برکت الله به مختلسین مخلص مستضعف
پراید ۵۰ تومن بده که هپین تهران بمونه بهتره،از شاسی سوارها بگیرید
رضا شاه شمال به جنوب كشور رو با راه اهن و جاده به هم وصل كرد يك قرون عوارضي نميگرفت . هنوز راه تمام نشده عوارضي اونم 50 هزار تومن
آقای معاون بقول خودتون 4 و 300 خرج شد که اگه امروزه اینکار پیش میرفت باید بالای 10 تومن خرج میشد شما که لالائی بلدی پس چرا خودت خوابت نمیبره چرا همین کار رو 30 سال پیش نکردین که خرج بسیار اندکی داشت؟ حالا میخواین جورشو از مردم بکشین؟
به جای واژه نامانوس عوارض راه بفرمایید باج راه