۸۹۸۳۲۷
۵ نظر
۵۰۱۷
۵ نظر
۵۰۱۷
پ

تدوین بسته نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اهمیت موضوع توسعه حمل و نقل عمومی و شهری، بر برنامه ریزی برای استفاده حداکثری از توان و ظرفیت داخلی، در توسعه خطوط قطار شهری و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهری به منظور خدمت رسانی بیشتر به مردم شهرهای بزرگ کشور تاکید کرد.

ایسنا: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور عصر دوشنبه در مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران،‌ توانمندی شرکت های داخلی برای ساخت لوکوموتیو و واگن مورد نیاز قطار شهری کلانشهرها را مطلوب توصیف کرد و‌ گفت: باید از توان و ظرفیت شرکت های داخلی در توسعه قطار شهری به بهترین نحو استفاده شود.

وی با اشاره به مصوبه برای تامین ۲ هزار دستگاه واگن قطار شهری برای کلانشهرها،‌ اظهار داشت: بر اساس گزارش های ارایه شده میزان جابجایی شهروندان در صورت افزایش واگن با زیرساخت های موجود به دو برابر افزایش می یابد که با توجه به آثار فراوان آن در کاهش آلودگی هوا،‌صرفه جویی در زمان و سوخت و تامین رفاه شهروندان باید موانع اجرایی شدن این مصوبات دولت هر چه سریعتر برطرف شود.

معاون اول رییس جمهور همچنین نوسازی و گسترش ناوگان حمل و نقل شهری را ضروری ارزیابی کرد و گفت: نوسازی اتوبوس ها و تاکسی های درون شهری از اصلی ترین اولویت های گسترش حمل و نقل عمومی و زیباسازی شهری است و لازم است که با توجه به شرایط کشور در این زمینه راهکارهای جدیدی دنبال شود.

جهانگیری ادامه داد: یکی از دلایل افزایش استفاده از وسایل نقلیه شخصی به دلیل وضعیت نامناسب حمل و نقل عمومی است که در این زمینه باید اجرای برنامه جامع نوسازی ناوگان حمل و نقل که از سوی رییس محترم جمهور ارائه شد، تسریع شود.

وی با اشاره به حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد که منجر به کشته شدن تعدادی از شهروندان و دانشجویان کشور شد،‌ این اتفاق را هشداری در خصوص فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی دانست و از وزیر راه و شهرسازی که ریاست کمیسیون صنعت و زیر بنایی دولت را در اختیار دارد خواست تا با هماهنگی همه دستگاه های مربوط بسته کاملی در خصوص نحوه تامین مالی نوسازی حمل و نقل عمومی و رفع موانع ساخت خودروهای عمومی و ارایه تسهیلات به شرکت های ارایه دهنده خدمات تهیه و تا شهریور ماه به شورای اقتصاد ارایه کند.

در این جلسه که وزرای اقتصاد و دارایی و راه و شهرسازی حضور داشتند، گزارشی از نحوه اجرای ۱۱ بند ابلاغیه یکصدمین جلسه شهرداران کلانشهرها در خصوص نحوه جذب فاینانس قطار شهری، واگذاری اوراق مشارکت به شهرداری‌ها، جذب کارکنان قراردادی و فوق العاده جذب کارکنان شهرداری‌ها و حضور شهرداران در جلسات عالی استان‌ها گزارشی ارائه شد.

وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه در خصوص توان داخلی برای ساخت و تامین اتوبوس درون شهری گزارشی ارائه و بر همکاری بیشتر همه دستگاه‌های مرتبط در شرایط کنونی برای اختصاص اتوبوس و تاکسی به کلانشهرها تاکید کرد.

علاوه بر گزارش شهردار تهران در خصوص نحوه تامین درآمد شهرداری‌ها و مدیریت یکپارچه شهری برای ارائه خدمات به شهروندان،‌ شهرداران برخی از کلانشهرها نیز نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره حمل و نقل شهری، نحوه استفاده از اوراق تسهیلات، بدهی شهرداری‌ها به بخش خصوصی در زمینه یارانه بلیت و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری ارائه کردند.

در این جلسه مقرر شد تا با محوریت سازمان برنامه و بودجه و معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و امور زیربنایی معاون اول و دستگاه‌های مرتبط تا پایان شهریور در خصوص رفع موانع اجرای مصوبه ساخت و تامین ۲ هزار دستگاه واگن مترو تصمیم گیری لازم انجام شود.

ضمنا مقرر شد مشکلات مربوط به ۳۹۵ دستگاه واگن مترو شهرهای اصفهان، شیراز، تبریز و قم در شورای اقتصادی مرتفع گردد. همچنین سازمان برنامه و بودجه نسبت به اعمال مدیریت برای تمرکز بر

ردیف‌های بودجه شهرداری‌ها در حوزه حمل و نقل عمومی اقدام لازم را انجام دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    بسته های غذایی چی شد بعد از چند سال فقط وعده---حقوق خانمهای خانه دار چی؟ی موقع حرفای لحظه ای قشنگی میزنید

  • بدون نام

    اولین دروغگوی دولت روحانی

  • بدون نام

    پینوکیوبازم حرف زد

  • بدون نام

    اولاکه میگن تولیداتومبیل دیزل کم شده صحت ندارد!؟چون موتوردیزل باالکل باروغن های خوراکی روغن های دانه های کلزاوالکل قابل اشتعال بدون دودبدون ذرات معلق وبسیارسالم ترازگارهست!!@؟؟جالبه بدانیدهندسنگاپورتایلندویتنام وچندکشوردیکر حتی المان ارهمین روغنهای درختان استفاده میکنن انهم بدون هبچ پالایش ویادستکاری!؟ جالبه چطوربنزین سرطانزامسموم کننده درموتورهای بیش ازصدی11میسوزانندهیچ ایرادی نیست ولی دیزل بامصرف صدی4سرطانزاومسموم ووومیباشد!؟نمیدانم چه اجباری ازطرف چه کسانیه که بایدبنزین خریده وواردشوددراتومبیلهاییکه ماداریم پرمصرفم هستنداستفاده شودالاینده هم نبست!!!؟؟؟؟؟؟

  • بدون نام

    نیسان وانت بانام مشهوربه نیسان وانت ابی باموتوردیزل بابار4تن فقط در100کیلومترپیمایش 6لیترمصرف داردولی همین نبسان باموتوربنرینی بیش ار16لیترمصرف دارددر100کیلومنرکدام پاک کدام ناپاک کدام کثیفترکدام کمتر!؟؟؟؟؟خاهش میکنم جواب بگویید!؟.

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج