تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازان
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره نظارت بر بازار خودرو کشور گفت: قصدمان از تحقیق و تفحص رسیدن به یک طرح تحول در صنعت خودرو است تا این وضعیت نامطلوب را سر و سامان دهیم.
خبرگزاری ایلنا: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره نظارت بر بازار خودرو کشور گفت: قصدمان از تحقیق و تفحص رسیدن به یک طرح تحول در صنعت خودرو است تا این وضعیت نامطلوب را سر و سامان دهیم.
محمدرضا نجفی درباره مشکلاتی که در زمینه صنعت خودرو ایجاد شده است، گفت: حقیقت این است که سازوکارهای مجود در عمل دارای اشکالاتی هستند که همین امر اسباب نارضایتی برای مشتریان و شهروندان را به وجود آورده است.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: همین نارضایتی ها کفایت میکند تا این ساختار معیوب مورد ارزیابی و تجدیدنظر قرار گیرد که متاسفانه در بحث تحقیق و تفحصی که داشتیم انجام نشد.
وی تشریح کرد: مهمترین رئوس تحقیق و تفحص عبارت بود از بررسی تولید خودرو، فروش و خدمات پس آن که دارای یک زنجیره معیوب بود و اشکالات متعددی هم پیدا کردیم.
نجفی تاکید کرد: این فرآیند فروش و خدمات پس از آن نیازمند یک بررسی دقیق، مستمر و جامع است که به این کار در فرآیند تحقیق و تفحص حتما خواهیم پرداخت.
وی با بیان این که در گذشته هم گفته شده است قصدمان از تحقیق و تفحص رسیدن به یک طرح تحول در صنعت خودرو است، بیان کرد: وضعی که امروز در حوزه خودور وجود دارد، غیرقابل قبول است باید شاخصههای آن به سمت و سویی برود که یک وضع مناسبتری را برای ذی نفعان آن به وجود آورد .
نماینده مردم تهران با اشاره به فروش مزدا ۳ گفت: همین ماجرای پیش فروش خودرو مزدا ۳ میتواند یک پروژه مطالعاتی در این حوزه باشد و ما باید به رفع نابرابری و ناعدالتی و احیانا جا به جایی حقوقی که صورت گرفته بپردازیم و این موارد را جبران کنیم.
وی تاکیدکرد: اگر انحرافات عمدی در این قضیه صورت گرفته باشد قطعا با آن برخورد خواهیم کرد و من به شخصه در بحث تحقیق و تفحص آن را دنبال خواهم کرد.
این نماینده دهمین مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا در بازار خودرو کشور اساسا بین قیمت کارخانه و آنچه که در بازار به فروش میرسد اختلاف قیمت چند ده میلیونی وجود دارد و گاهی به بالای یکصد میلیون تومان میرسد، بیان کرد: مجموعهای از اقدامات در این قضیه دخیل هستند و شاید کسانی که متولی این امر هستند از روشهای ناصواب استفاده کردهاند و حقوقی هم جا به جا شده است.
وی ادامه داد: دو عامل محیطی و سیاستهای بازار خودرو بر این قضیه اثرگذار هستند که هر دو این موارد باید مورد بررسی قرار گیرند.
این نماینده مجلس تاکید کرد: وضعیت نامطلوب و بسیار بدی که نه در شان مردم است و نه اقتصاد کشور وجود دارد، ما باید این خسارتها را جبران کنیم.
نجفی تاکید کرد: اما نقش نیروی انسانی و مدیران در این قضیه بیتاثیر نیست ما باید راهبردی را پیش بگیریم که به توسعه اقتصاد و صنعت بیانجامد نه این که سرمایههای اجتماعی ما را تخریب کند.
وی خاطرنشان کرد: دوباره بحث تحقیق و تفحص را ادامه خواهیم داد و ظرف سه الی چهار ماه آینده نتایج خوبی را به دست خواهیم آورد.
نظر کاربران
اگر مجلس میخواهد به نفع مصرف کننده کار کند باید خودرو را از انحصار دو خودرو سا ز آزاد کند ومجوز ورود خودرو راباتعرفه معقول تصویب کند والا باتحقیق وتفحص خرج خودروسازان بالا میرود وهزینه آنرا مردم باید بپردازند
پاسخ ها
تحقیق و تفحص چرته والا این دوتا خودرو ساز دولتی هستند ولی به راحتی برای همه شاخه شونه میکشند اینهایی همکه دم از تحقیق میزنند فقط برای پر کردن جیب خودشونه
دوباره یه شوک دیگه به بازار وارد میکنید..... وای به حال این مردم با این مسئولین بی لیاقت
هرکجا که مجلس ورود کرد اوضاع بدتر شده ،بهتر نشده،
هرجا که پول،ثروت موج می زند سر و کله نمایندگان به منظور سهم خواهی دیده می شود.
خوبه که مجلس از این کارهای بیفایده خسته نمیشه . آخرش چی میشه یک جزوه میره تو قفسه . مافیای خودرو گردن کلفت تر از این حرف هاست .
کي از مجلس تحقيق کنه منشع همه بد ىختى ملت مجلس بى غيرت است
نه تو هیچی نمیکنی بلکه تمام مسئولین اجراهیچ اشتباهی نمیتونی بکنی
خودرو ساز دولتی را کدام جایگاه با کنترل کند .
از رانت نفوذ در وزارت صنعت برخوردارند .
از ارز ۳هزار تومان و واردات قطعه و حالا می خواهند مردم را بچاپند . خدا سیستم را از ریشه درست کند .
چرا مسعولین فکری مردم نیستن قشر پاین با خرید پراید درامد خانوار خودشان را درمیاوردن ولی با گران شدن خودرو وقدرت خرید ندارند خودرو سازها با گران کردن خودرو و نمایندگان و وزیر اقتصاد با سکوت خودرو ساز را تشویق به گرانی میکنند خداوندا از کسای که از گرانی سود میبرند و بفکر مردم نیستن نابودشان فرما مرگ بر گران فروش وانهای که حمایتشان میکنند مرگ مرگ مرگ
بخدا در این گاری سازی ها رو ببندید آمار تلفات جادی ای نصف میشه,
به خودروسازی های بزرگ جهانی سایت تولید تو ایران بدین خیلی بهتره
سالها پیش باید اینکار رو میکردید....ولی متآسفانه دولت و در صدر آنها وزارت صنایع پشتیبان سفت سخت آنهاست...الان هم بسیار بعید میدام توانش را داشته باشید...بسم الله
شرکتهایی تولیدی محصولات تولید شده را به بازار عرضه میکنند تا به دست مصرف کننده برسد. اگر قرار باشد محصول به انبار رفته و دپو شود و به دست مصرف کننده نرسه قیمت افزایش پیدا میکند سیاست کثیف شرکتهای ملی شده ایران ناسیونال و ایران کاوه.... که بعد از انقلاب مصادره و دولتی (مردمی) شدند باعث ایجاد کمبود خودرو در بازار و در نتیجه گرانی خودرو میباشد. یک بار برای همیشه این کارخانه ها باید از بالا تا پایین افرادش عوض شود. و اگر محصول تولید شده به دست مصرف کننده نرسد چه فرقی بین شرکت وارد کننده دارد. ثبت سفارش واردات یا خرید مدت دار خودرو. پیش فروش معنی ندارد. استفاده از نقطه ضعف مردم. خیانت میباشد
در ضمن این شرکتها ورشکسته میباشند. بهتر است دولت دست از این حمایت این خودرو سازها بردارد. مدیری که ماهی 450 میلیون درآمد دارد اونم در شرکت دولتی توجیح نیست. هیچ کاری یا نبوغی برای بهبود کیفیت و ارایه خودرو های به روز و مدرن ندارند. همان بهتر که تعطیل شوند...
مجلس ما پر شده از افرادی که با لابی با خودرو سازها و گرفتن ماشن مفت به عنوان هدیه از خودروسازها خودشان را وابسطه به آنها میدانند نه مردم و برای منافع خودروسازها هر کاری میکنند.
پس نظر من کو !!!!؟؟؟ :(
نتیجش دور یه میز نشتن و دیدارها تازه و روشن گردد. ملت بدرک هر چه میخواد بشه ........