۷۵۵۸۴۸
۷ نظر
۵۰۱۰
۷ نظر
۵۰۱۰
پ

تاخیر در تحویل، داد مشتریان خودرو را درآورد

براساس ارزیابی صورت گرفته بیشترین انتقاد مصرف‌کنندگان از فرایند فروش خودرو‌های سواری در ایران مربوط به "تاخیر در تحویل خودرو" بوده است.

خبرگزاری ایسنا: براساس ارزیابی صورت گرفته بیشترین انتقاد مصرف‌کنندگان از فرایند فروش خودرو‌های سواری در ایران مربوط به "تاخیر در تحویل خودرو" بوده است.

دیگر "تاخیر در تحویل" به واژه‌ای آشنا و البته تکراری و پرغصه برای مصرف‌کنندگان خودرو در ایران تبدیل شده است به‌گونه‌ای که خریداران خودرو‌های پرتقاضای داخلی و همچنین خریداران خودرو‌های وارداتی معمولا خودروی خریداری شده را با تاخیر قابل توجهی نسبت به آنچه که در قرارداد قید شده، دریافت می‌کنند.

این وضعیت اخیرا در بازار خودرو‌های وارداتی نمود بیشتری داشته به‌گونه‌ای که با ممنوع شدن واردات خودرو و حدود ۱۴۰۰ قلم کالای غیرضروری دیگر از ابتدای تیر ماه، تقریبا تمام شرکت‌های واردکننده خودرو در تحویل خودرو‌های پیش‌فروش شده تاخیر دارند.

خودروسازان نیز در تحویل برخی خودرو‌های پرتقاضا به‌ویژه خودرو‌هایی که با مشارکت خودروسازان خارجی در ایران تولید می‌شوند تاخیر‌های قابل توجهی داشتند که اخیرا این تاخیر‌ها بیشتر نیز شده و نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال داشته است.

در این شرایط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارشی از وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودرو‌های سواری در طول سال ۱۳۹۶ منتشر کرده که بررسی آن نشان می‌دهد در سال گذشته نیز بیشترین انتقاد مشتریان از خدمات فروش خودرو‌های سواری در ایران مربوط به "تاخیر در تحویل خودروی فروخته شده" بوده است؛ تاخیری که در ماه‌های اخیر تشدید نیز شده است.

اما بعد از تاخیر در تحویل، بیشترین انتقاد مشتریان از فرایند فروش خودرو‌های سواری در طول سال گذشته مربوط به "ایراد داشتن خودرو در زمان تحویل" بوده است که اگرچه در گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران توضیح بیشتری درباره این موضوع داده نشده، اما احتمالا این مشکل مربوط به خودرو‌های تولید داخلی بوده که با کیفیت پایینی تولید و عرضه می‌شوند.

پس از آن نیز "کم بودن تنوع آپشن‌ها" بیشترین میزان نارضایتی و انتقاد مشتریان از فرایند فروش خودرو‌های سواری در سال گذشته را به خود اختصاص داده است.

دو موضوع "عدم تناسب قیمت با کیفیت خودرو" و همچنین "تاخیر در تحویل پلاک و مدارک خودرو" نیز دو انتقاد دیگری است که مشتریان نسبت به فرایند فروش خودرو‌های سواری در طول سال گذشته، مطرح کرده‌اند.

البته با افزایش اخیر قیمت خودرو‌های داخلی از سوی خودروسازان و همچنین رشد شدید قیمت این محصولات در بازار آزاد به نظر می‌رسد که نارضایتی مصرف‌کنندگان از متناسب نبودن قیمت و کیفیت خودرو‌ها در سال جاری نسبت به وضعیت سال گذشته، تشدید نیز شده باشد.

در این شرایط باید منتظر تهیه و انتشار گزارش ارزیابی وضعیت رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش خودرو‌های سواری در سال جاری (۱۳۹۷) ماند تا دید در این مدت نارضایتی‌ها و انتقادات مشتریان در این حوزه چه تغییراتی نسبت به وضعیت سال گذشته داشته است.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای تهیه گزارش ارزیابی وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودرو‌های سواری در طول سال گذشته با ۳۲۳ هزار و ۴۲۳ نفر از خریداران خودرو‌های داخلی و وارداتی در طول سال ۱۳۹۶، مصاحبه و از آن‌ها نظرسنجی کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • فرهاد

    باسلام
    جهت خودرو 207 اتومات برج 11 ثبت نام و مقرر شده آخربرج چهار تحویل گردد که تا به امروز حتی دعوتنامه هم نیامده،
    کد نمایندگی شیراز2247 می باشد.
    چقدر باید تحمل کرد این استرس های حاشیه ای که توسط مسئولین به مردم وارد می شود؟ آخر حد و اندازه و خجالت و شرم حدی داره!!!!!

  • بدون نام

    خدا لعنت کند کسی را که در حق مردم ظلم می کند
    من الان ده ماه هست که برای دریافت تاکسی پول واریز کرده ام و تاکسی خود را اسقاط کرده ام ولی شرکت سایپا با بدقولی و گرانتر کردن مخصولات خود من را خانه نشین و بیکار کرده است ، خدا حوابتان را بدهد .

  • بدون نام

    من برج۱۱ ثبتنام کردم تحویل ۳۱ تیر سمندef7 هنوز خبری نیست.پیشنهاد میکنم همه دوستان به اداره صنعت و معدن شهرشون واحد بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان شکایت کنن.من که شکایت کردم.اگر همه شکایت کنن موفق میشیم.

  • بدون نام

    رفتم شکایت کردم از یازرسی سایپا ، از صنعت و معدن هیچ نتیجه ای نگرفتم ، از دزد به شاه دزد شکایت کردن وه فایده ای دارد
    قبلا تو مملکت شاه داشتیم انقلاب کردیم رژیم شاه از بین برود ، الان تو هر اداره ای دهها شاه پا به عرصه گذاشته اند
    مشگل من با مسؤل نوسازی تاکسی سایپا خانم کوکب زاده هست بعد از صد بار تماس گرفتند من هنوز نتوانسته ام با ایشان مشگلم را در میان بگذارم یا تلفن را بی پاسخ می گذارند یا به بهانه اینکه سرشان شلوغ است به منشی وصل می کنند و کار من را بعد از ده ماه بی جواب گذاشته اند ، خدا جوابتان را بدهد
    مملکت قانون که ندارد انشاالله همین بلایی که سر ملت آوردین سر خانواده خودتان بدترش بیایید.

    پاسخ ها

    • ss

      سلام منم الان یک ساله ثبت نام کردم ساندرو سایپا نمیده مملکتمون وقتی دست یک عده میلیاردر بیافته از ما بدبختا چه خبر دارن

    • بدون نام

      ایشاالله

  • بدون نام

    من یک پراید 131 ثبت نام کرده ام دعوت نامه آمده تکمیل وجه کرده ام اماخبری از خودرو نیست

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج