۶۸۰۹۲۹
۱۴ نظر
۵۰۱۰
۱۴ نظر
۵۰۱۰
پ

ادعای عادل الجبیر در پارلمان اروپا علیه ایران

وزیر امور خارجه عربستان بار دیگر با تکرار اتهامات واهی کشورش علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که ایران در امور خارجی کشورهای دیگر مداخله و موشک بالستیک به یمنی‌ها می‌دهد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از پایگاه خبری النشره، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان امروز در سخنرانی خود در پارلمان اروپا بدون اشاره به رویکرد طائفه ای کشورش در جهان و دخالت های ریاض در کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه و حمایت مالی و تسلیحاتی آشکار و رسمی از گروه‌های مسلح مدعی شد که "ایران با رویکرد طائفه ای در تلاش برای مداخله در امور داخلی کشورها است".

الجبیر که کشورش از سه سال پیش جنگی تمام عیار را علیه یمن به راه انداخته و از انواع سلاح ها برای کشتار غیرنظامیان این کشور استفاده کرده است، بار دیگر ایران را به زعم خود متهم کرد که "موشک های بالستیک" در اختیار نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن قرار داده است.

وزیر خارجه عربستان مدعی شد: "عناصر مسلح جنبش انصار اللهِ مورد حمایتِ ایران به همگان در یمن حمله کرده اند و آنها از ایران موشک های بالستیک دریافت می کنند".

وی بدون اشاره به اقدام عربستان در محاصره همه جانبه هوایی، زمینی و دریایی یمن و مانع تراشی در برابر رسیدن کمک های انسانی به مردم این کشور که به بروز قحطی و گرسنگی و شیوع بیماریهای واگیر دار از جمله وبا و دیفتری در یمن - به اذعان سازمان های بین المللی- منجر شده است، مدعی شد: جنبش "انصار الله باعث گرسنگی در یمن شده اند و مانع از رسیدن کمک ها به یمنی ها هستند و (به زعم وی) این کمک ها را به سرقت می برند".

الجبیر همچنین اتهامات کشورش علیه قطر را تکرار کرد و گفت: "به قطر می گوییم که مخالف تروریسم و مخالف حمایت این کشور از تروریسم هستیم".

الجبیر بدون اشاره به اعلام حمایت علنی و رسمی کشورش از تروریست ها در سوریه که باعث ویرانی، کشتار و آوارگی میلیونها شهروند سوری در سالهای گذشته شده و در عین حال با اذعان تلویحی به شکست نقشه ریاض برای سرنگون کردن دولت سوریه از طریق نظامی گفت: "می خواهیم که به سازشی سیاسی در سوریه دست یافته شود. این تنها راه حل است".

الجبیر که در گذشته بارها بر لزوم کناره گیری بشار اسد رئیس جمهور سوریه از قدرت تاکید کرده بود، با اذعان تلویحی به شکست ریاض در رسیدن به این هدف، سطح خواسته های خود را پایین آورد و این بار خواهان فشار بر بشار اسد شد و گفت: "باید به بشار اسد رئیس جمهور سوریه فشار آورده شود تا در قبال راه حل سیاسی جدیت نشان دهد".

وی در عین حال مدعی شد: "ما با روسیه برای فشار بر نظام اسد در تماس هستیم". وزیر خارجه عربستان که اتباع کشورش بیشترین حضور را در گروههای تروریستی از جمله داعش در عراق داشتند و براساس گزارش وزارت دفاع عراق، دولت سعودی چشم خود را به روی آمدن آنها به عراق بست و حتی با دولت عراق در زمینه ارایه اسامی و مشخصات آنها همکاری نکرد، این بار به زعم خود از "تصمیم کشورش برای حمایت از عراق برای مقابله با داعش سخن گفت" و تصریح کرد: "ما در مرحله بازسازی روابط با عراق هستیم و برای حمایت از عراق از همه راهها به منظور تضمین عدم بازگشت گروه داعش تلاش می کنیم".

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این مرتیکه سگ وهابی دوجنسه , هویت و شخصیت نداره , نوکر صحیونیستها و یانکیها خفه شو

    • محمد رمضانی

      آدم پشیمون میشه بخواد یک خبر رو بخونه . اصل خبر دو خطه ۲۰ خط قبل و بعد از خبر تفسیر دارید

    • بدون نام

      نمیدونم چرا سخنان طرف رو پخش نمیکنید فقط. اول هر خبر باید چند خط تفسیر شما از اوضاع اون کشور رو بخونیم.حمله به یمن چه ربطی به اظهارات عادل الجبیر درباره ایران داره؟

    • محمدعلی عباسی

      خاک برسرعادل الجبیر

    • بهروز

      برای اروپا نه حرفهای الجبیر ونه هیچ کشور جهان سومی مهم نیست اونها بدنبال میش بدو گرگ بگیرش هستن واز بهبود رابطه کشورهای نفت خیز هراس دارن چون اگه کشورهای مسلمان اتحاد داشته باشن هم دین واحدی دارن هم صاحب سرمایه هستن پس بهترین راه نفاق بین مسلمین است

    • حامد هاشمی

      عادل الجبری سگ کی باش

    • بدون نام

      ننگ ت باد جبیر

      پاسخ ها

      • m....a

        عادل الجبیر تفاله غرب

    • بدون نام

      پس این وزیر امور خارجه خودمون کجاست که یه تو دهنی به این مرتیکه بزنه

    • بدون نام

      در عالم سیاست از این جور حرفها زیاد زده میشود مسئولین ما هم در باره کشورهای متخاصم خودش همین گونه حرف میزند زییاد مهم نیست این قاعده سیاست است مردم عادی وبدور از سیاست هم صحت سخنان را نمیتوانند به قضاوت بنشینند .اصولا ۹۰درصد کشورها با اخبار وتبلیغات دروغ روزگار میگذرانند ‌.بسیاری از گفته ها ونقل وقولها جنبه سیاسی دارد ودر عالم واقعیت محکنه ای برا تشخیص درستی آن به طور ۱۰۰درصد وجود ندارد .ولی یک چیز واقعیت است که عملکرد هر سیستمی در درون چگونه است وچقدر در تکامل وپیشرفت جامعه و رفاه وآسایش مردم همت به خرج داده اند .شاید این گونه بتوان تا حدودی قضاوت کرد .الجبیر برای منافع کشورش حرف میزند و پر واضح است که در این مسیر جنایات زیادی هم اتفاق افتاده ولی اگر سیاست ومنافع اقتضاء کند چهار صباح دیگر ممکنه به دوست تبدیل بشه همانگونه که در اتفاقات منا در کشتار ایرانیان اتفاق افتاد ودوباره روز از نو وروزی از نو

    • بدون نام

      آنها بالا نیامده اند ما پایین آمدیم.یک کشور دوست صادق درسطح دنیا نداریم .گروههای دوست مصلحتی و دور شیرینی هستند.الان سعودیها بابازسازی عراق وسوریه و..بعضی شیعیان طرفدارما را هم خریده اند که قدرت دفاع ازخودرا هم ندارند. ..روی وهابیهای فلسطین وتشکیلات جاسوسی شان حساب کردنی نیست.

    • بدون نام

      به کشوری فقیر و همسایه اش تهاجم کرده و محاصره اش کرده بعد ایران را متهم به دخالت میکند عجب دنیای کثیفی شده

    • سیاوش

      هرچی میخواد بگه بگه
      ما غیرت نداریم و بازم میریم حج
      دنبال خدا تو کعبه
      پول میریزیم تو جیب عربها که بر علیه خودمون خرج کنن

      ای قوم به حج رفته ...

    • بدون نام

      این زنک باز حرف اضافی زد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج