حسین آبادی:
وکلا از ابلاغ الکترونیک گله مندند
رئیس کانون وکلای دادگستری با بیان اینکه «وکلا از موضوع ابلاغ الکترونیک گلهمندند» درباره دلیل این انتقاد گفت: گاهی دسترسی مشکل و ارتباط قطع میشود.
وی افزود: ما همچنین تفاهمنامهای برای کارت هوشمند وکلا امضا کردیم. البته در اینباره موانعی هم وجود دارد. حجم مراجعات به قوه قضاییه، پروندههایی که مطرح میشود و مشکلاتی که هست به آسودگی نمیگذارد از این خدمات استفاده کنیم و مشکلاتی ایجاد میکند. اما استفادههایی که از این موضوع داشته چشمگیر بوده است. نمیتوان جهات مثبت این موضوع الکترونیک را نادیده گرفت.
وی تصریح کرد: البته مسائلی و مشکلاتی هم وجود دارد که در ابتدای کار طبیعی است. همکاران ما از موضوع ابلاغ ، شکوه و گلایه دارند، گاهی سامانه باز نمی شود. گاهی دسترسی کار مشکلی است. مخصوصا ابلاغ هایی که مقید به زمان معین است. برای مثال یک ابلاغ رفع نقص آمده و پنج یا شش روز فرصت است. حتی وکیل باید به موکل هم در این زمان دسترسی پیدا کند البته این مشکلات در ابتدای کار طبیعی است و امیدواریم که برطرف شود.
رئیس کانون وکلا گفت: طبق روایاتی که شنیدم ۱۵ میلیون پرونده در قوه قضاییه وجود دارد که مشکل اینها باید همه برطرف شود. مشکلات فنی وجود دارد و امیدوارم که همانگونه که آقای شهریاری و دوستان توجه دارند این مشکلات برطرف شود. خدمات دیگری مانند دادخواست تجدید نظر و مواردی نسبت به اظهارنامه تا آخر امسال در این سامانه امکانپذیر است. وکلا قرار است بیشترین خدمات را در اینباره کسب کنند. پس طبیعی است با بیشترین مشکلات در این باره روبرو باشد اما باید گفت در کنار مشکلات فنی یک سری مشکلات محتوایی هم وجود دارد . این سامانه به گونهای طراحی شده که در برخی خواستهها و دادخواستها از فرد خواسته میشود که دلیل خاصی را ارائه دهد ولی مطابق با قانون ارائه دلیل با مدعی است و اینگونه میشود که دادخواست ایجاد نمیشود. از نظر محتوایی از دوستان و قضات باتجربه میخواهیم که این مشکلات رفع شود و ما این سامانه را به فال نیک میگیریم. اگر این مشکلات رفع شود، به مشکلات جامعه حتی ترافیک و حمل و نقل کمک میشود در اینباره از آقای شهریاری تشکر ویژه دارم.
ارسال نظر