ورود نوکیا به بازار محصولات دیجیتالی حوزه سلامت
نوکیا که یکی از اولین برند های تولید کننده گوشی های تلفن همراه به حساب می آید، پس از شروع فعالیت دوباره خود در زمینه تولید گوشی، قصد دارد به بازار تولید محصولات حوزه سلامت نیز وارد شود.
اولین محصول که به نوعی برای اندازه گیری شاخص توده بدنی استفاده می شود با نام Nokia Body شناخته می شود. این محصول در واقع همان گجت شاخص دیجیتال Whiting است که با نام جدید Nokia Body به بازار ارائه می شود. در واقع تمامی محصولاتی که در ابتدای نام آن ها از نام Whiting (نام یکی از معروف ترین تولید کنندگان محصولات هوشمند در حوزه سلامت)، استفاده می شده است، با نام Nokia Body ارائه خواهند شد. مثل Whiting Body Cardio گه از این پس با نام Nokia Body Cardio به بازار ارائه می شود.
دومین محصول که با نام+ Nokia BPM ارائه می شود، گجتی است برای کنترل فشار خون استفاده می شود. در نمونه های قبلی این دستگاه کاربر مجبور بود تا یک پوشش پلاستیکی که از پلاستیک سخت تولید شده بود را به دور بازوی خود بپیچد. اما در نسخه جدید این محصول که توسط شرکت نوکیا ارائه شده است از مواد نرم تر و انعطاف پذیری برای ساخت آن استفاده شده است. از دیگر مزایای نمونه جدید این محصول اندازه کوچک آن است به طوری که کاربر می تواند به راحتی آن را در کیف خود قرار دهد. به گفته شرکت نوکیا این محصول می تواند برای اندازه گیری فشار خون سیستولیک و دیاستولیک و همچنین ضربان قلب استفاده شود. این محصول قرار است با قیمت ۱۲۹٫۹۵ دلار ارائه شود.
سومین محصول این شرکت نمونه جدیدی از اپلیکیشن Health mate است. این اپلیکیشن قابلیت نصب بر روی تمامی محصولات جدید نوکیا را دارد. گقته می شود این محصول یکی از اساسی ترین محصولات دیجیتال نوکیا در حوزه سلامت است. از جمله مزیت های این اپلیکیشن استفاده از واسط کاربری بسیار ساده ای است که استفاده از این اپلیکیشن را برای کاربر بسیار راحت کرده است. منوهای قدیمی که در نسخه های قبلی این اپلیکیشن وجود داشتند جای خود را ۵ برگه در قسمت پایینی صفحه نمایش داده اند. در این برکه ها کاربر می تواند به اطلاعاتی از جمله آخرین تاریخ هماهنگ سازی داده ها، لیستی از ابزار های مختلف برای کار با اپلیکیشن و همچنین پروفایل شخصی کاربر در نوکیا دسترسی داشته باشد.
به گفته نوکیا این برنامه ها می توانند هر کدام به عنوان یک مربی برای فرد عمل کنند. مثلاً اگر فرد مشکل کم کردن وزن دارد این برنامه ها می تواند به فرد برای رسیدن به هدف مطلوب خود با ارائه برخی راهکارها کمک کند. به گفته نوکیا کاربران زیادی از این محصولات نوکیا رضایت کامل داشته اند. همچنین به گفته نوکیا، این برنامه های تنها برای طیف مشخصی از مردم مثلاً افرادی که دچار وزن هستند نوشته نشده اند بلکه افراد مختلف با شرایط مختلف می توانند از آن ها استفاده کنند.
یکی از نکته های مهم در خصوص تولید این محصولات توسط نوکیا و استقبال افراد مختلف از این محصولات، این است که چون نوکیا برند محبوبی در بین کاربران قدیمی گوشی های تلفن همراه بوده است و محصولات آن از نظر کیفیت در بین مردم زبانزد است از این رو کاربران تمایل و اعتماد بیشتری برای استفاده از محصولات این شرکت از خود نشان می دهند. محصولات ذکر شده همگی از وب سایت نوکیا قابل خریداری هستند. همچنین بسیاری از فروشگاه های اینترنتی معروف از جمله آمازون نیزاقدام به فروش این محصولات جدید نوکیا کرده است.
ارسال نظر