۴۸۹۴۵۶
۱۲ نظر
۵۰۰۷
۱۲ نظر
۵۰۰۷
پ

ترکیه: حمایت ایران در شب کودتا را از یاد نبرده ایم

وزیر امور خارجه ترکیه روابط کشورش و جمهوری اسلامی ایران را برادرانه توصیف کرد و با یادآوری کودتای نافرجام ۲۵ تیر گفت: هرگز همراهی و حمایت ایران از دولت و ملت ترکیه را در کودتای نافرجام ۲۵ تیر فراموش نمی کنیم.

خبرگزاری ایرنا: وزیر امور خارجه ترکیه روابط کشورش و جمهوری اسلامی ایران را برادرانه توصیف کرد و با یادآوری کودتای نافرجام ۲۵ تیر گفت: هرگز همراهی و حمایت ایران از دولت و ملت ترکیه را در کودتای نافرجام ۲۵ تیر فراموش نمی کنیم.

'مولود چاوش اوغلو' که برای شرکت در بیست و دومین اجلاس شورای وزیران سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) به پاکستان سفر کرده است، در حاشیه این اجلاس و ساعاتی قبل از ملاقات دکتر 'حسن روحانی' و 'رجب طیب اردوغان' روسای جمهوری ایران و ترکیه در اسلام آباد، با وجود تراکم برنامه های کاری، با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد برای دقایقی به گفت و گو نشست.
وی به کودتای نافرجام 25 تیر امسال در کشورش اشاره کرد و گفت: محمدجواد ظریف همتای ایرانی ام را برادر خود می دانم و هیچ وقت 'شب کودتا' را فراموش نمی کنم که ظریف تا صبح همراه ما بیدار بود و آن شب تا صبح چهار بار با من تماس گرفت و ما همیشه قدردان این توجه ارزشمند خواهیم بود.

چاوش اوغلو مولود افزود: معتقدم ایران و ترکیه درخصوص طیف وسیعی از موضوع های مختلف، تفاهم و اشتراک نظر دارند. با وجود این، دو کشور برای تقویت بیشتر روابط دوستانه خود، نیازمند تماس و گفت وگوهای بیشتر درخصوص موضوع های مختلف برای جلوگیری از ایجاد فضای سوءتفاهم هستند.

* روحانی و اردوغان هیچ فرصتی را برای ملاقات و گفت و گو از دست نمی دهند

چاوش اوغلو در خصوص ملاقات دوجانبه ای که قرار است امروز و تا ساعاتی دیگر بین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای وی در حاشیه اجلاس سران اکو در اسلام آباد برگزار شود، گفت: روحانی و اردوغان هرگز هیچ فرصتی را برای ملاقات یکدیگر از دست نمی دهند و از هر فرصت مناسب و هر مناسبت ممکن برای تجدید ملاقات و انجام گفت و گو استفاده می کنند و این نشان می دهد که روابط دو کشور تا چه حد دوستانه و به هم نزدیک است.

* روحانی و اردوغان درباره سوریه و عراق گفت و گو می کنند
وزیر امور خارجه ترکیه همچنین در خصوص مسئله سوریه گفت: ترکیه و ایران هر دو اشتراک نظر دارند که آتش بس در سوریه امری ضروری است، بحران سوریه باید از طریق راه های سیاسی و دیپلماتیک حل و فصل شود و کمک های انسانه دوستانه به سوریه باید بدون تبعیض انجام شود.
'بنابراین، مسائل مربوط به تحولات سوریه، عراق و برخی دیگر مسائل منطقه ای طبیعتا در ملاقات امروز روحانی و اردوغان مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.'
وزیر امور خارجه ترکیه در بخشی دیگر از این گفت و گو اظهار داشت: اشتراکات فراوان میان ایران و ترکیه و مردم دو کشور وجود دارد و تعامل میان مردم ایران و ترکیه نیز در گسترش روابط برادرانه دو کشور در حوزه های مختلف بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه ایران و ترکیه دارای مکانیسم شورای گفت و گوهای راهبردی در سطح عالی برای انجام گفت و گوهای منظم در خصوص روابط و موضوع های دوجانبه از جمله تجارت، حمل و نقل، انرژی، سرمایه گذاری و فعالیت های بانکی هستند، گفت: با این وجود، هر دو کشور باید تلاش های خود را برای ارتقای میزان همکاری های دوجانبه افزایش دهند.

* تاکید بر افزایش پروازهای مستقیم میان ایران و ترکیه
وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه کشورش احترام زیادی به مردم ایران و اهمیت زیادی نسبت به تقویت روابط بین دو ملت قائل است گفت: از اینکه همه ساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران خوب ایرانی هستیم خوشحالیم و دوست داریم مردم ترکیه هم از مناطق دیدنی ایران به عنوان یک کشور با تمدن بزرگ و فرهنگ و تاریخی قوی بازدید کنند.

وی همچنین خواستار افزایش پروازهای مستقیم میان ایران و ترکیه به ویژه از شهرهای مختلف ایران به شهر آنتالیا شد و گفت که افزایش این پروازها می تواند به تقویت هر چه بیشتر روابط دو ملت و دو کشور کمک کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • سکوت

      پس چه مرگتونه نمک نشناس های ریاکار . به محض ملاقات با اعراب چرا بزدلانه از حرف خود عقب نشینی می کنید! ؟

    • دکتر

      ای اردوغان نمک به حروم

    • بدون نام

      ترکیه با خودش چند چنده

    • احسان

      اردوغال دغل باز
      فقط دارن هندونه میذارن

    • حسیین افضلی

      خیلی خوشحال شدم از رابط خوب ایران و ترکیه امیدوارم تا عید پروازهای مستقیم تا عید بر قرار شود.

    • وحید

      ترکیه نشون داده هم از نظر سیاسی هم داخلی بی ثبات و غیر قابل اعتماد هست.

    • علی

      یعنی رو نیست ستگ پای قزوینه!!! بی شرف ها از یه طرف با سعودی های احمق یکی میشن و علیه ما بیانیه صادر میکنن، از یه طرف از داعش و تروریست ها حمایت میکنن، از طرف دیگه دست به دست اسرائیل میدن حالا هم میگن ما حمایت ایران رو فراموش نمیکنیم.خیلی پر رو هستین.سلام گرگ بی طمع نیست.

    • بدون نام

      دربست تا آنتاليا چند؟

    • بدون نام

      جوابمون هم با توهینها وتهدیدات گرفتیم
      نمیدونم آقای ظریف بخاطر مسایل داخلی هم بیخوابی میاد سراغشون

    • اسد

      ای مکار حیله گر

    • بدون نام

      ای نمک نشناس دغل ,خداوند بزرگ به حق علی ریشه ی دولت اردوغان و سعودی های کثیف رو در بیاره

    • بدون نام

      ای نمک ناشناس .... بر علیه ایران و ایرانیان . ایران نباید خوبی کنه برای شماها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج