۴۸۶۶۵۲
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

تشکیل کمیته مشترک برای توقف تولید پراید

رییس انجمن قطعه سازان از تشکیل کمیته ای با حضور خودروسازان، قطعه سازان و وزارت صنعت برای توقف تولید برخی خودروهای قدیمی خبر داد و گفت: بحث توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ مطرح است ولی تولید پژو پارس ادامه خواهد یافت.

خبرگزاری فارس: رییس انجمن قطعه سازان از تشکیل کمیته ای با حضور خودروسازان، قطعه سازان و وزارت صنعت برای توقف تولید برخی خودروهای قدیمی خبر داد و گفت: بحث توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ مطرح است ولی تولید پژو پارس ادامه خواهد یافت.

رضا رضایی در یک نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که پرسید آیا هماهنگی بین خودروسازان و قطعه سازان به منظور اجرای استانداردهای جدید ۸۳ گانه خودرو و توقف تولید خودروهای قدیمی صورت گرفته است؟ اظهار داشت: هماهنگی‌هایی در این مورد صورت گرفته و قرار است به زودی کمیته مشترکی با حضور خودروسازان، قطعه سازان و وزارت صنعت تشکیل شود تا در مورد توقف تولید خودروهای قدیمی برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: بحث توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ مطرح است ولی ایران خودرو قصد دارد تولید پژو پارس را ادامه دهد.

به گفته رضایی، در حال حاضر قطعات پراید، پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ به ترتیب بیشترین سهم فروش را در صنعت قطعه سازی به خود اختصاص داده‌اند.

*طلب ۵۰۰۰ میلیارد تومانی قطعه‌سازان از خودروسازها

مازیار بیگلو، سخنگوی انجمن قطعه سازان نیز در این مورد به فارس گفت: در آخرین جلسه شورای سیاست گذاری صنعت خودرو در مورد به روز رسانی استانداردهای صنعت خودروسازی بحث شد.

وی تصریح کرد: اگر خودروسازان بتوانند پلت فرم های خود را به روزرسانی کنند، تولید خودرو بر روی این پلت فرم ها ادامه خواهد یافت ولی خودروسازان به دنبال جایگزینی خودروهای جدید هستند.

بیگلو در ادامه با اشاره به مطالبات ۵ هزار میلیارد تومانی قطعه سازان از خودروسازان گفت: البته همه این رقم مربوط به مطالبات معوق نیست.

*درخواست بازنگری در ۱۰۰ ردیف تعرفه‌ای

وی با اشاره به درخواست قطعه سازان از وزارت صنعت برای بازنگری در ۱۰۰ ردیف تعرفه وارداتی مربوط به صنعت قطعه سازی برای سال ۹۶ گفت: در زمینه همکاری با خودروسازان خارجی نیز بیش از ۱۰۰ واحد قطعه سازی به شرکتهای ایکاپ، رنو پارس و ماموت معرفی شده اند.

بیگلو با بیان اینکه در مورد هیوندایی هنوز مشخص نشده که چه خودروهایی قرار است در ایران تولید شوند، افزود:شرکت سیتروین ۳ خودرو را برای تولید در ایران پیشنهاد کرده ولی هنوز استعلام قیمتی از قطعه سازان گرفته نشده است.
سخنگوی انجمن قطعه سازان با اشاره به بازدید نمایندگان پژو از ۱۵۰ شرکت قطعه سازی ایران، گفت: امیدواریم بیش از ۱۰۰ شرکت قطعه ساز در فاز اول و دوم با شرکت پژو همکاری کنند.
وی اظهار داشت: شرکت فولکس واگن هم در حال انتخاب سازنده است که ۵۰ شرکت را به آنها معرفی کرده ایم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • shohreh andy

    درسته بی کیفیته اما واسه جیب فقیر فقرایی مث ماس اگه از خط تولید خارجش کنین میاین سمند و پژو رو با 22 تومن به مردم بدید، نه، بقیه ماشینا هم افزایش قیمت میدن و بیچاره ملت بیاین کمی رو کیفیتشون کار کنید سیستم ترمزش رو ارتقا بدین جنس بدنش رو از الیاژ قوی تری درس کنین ماشین خوبیه و ما رو یه لنگه پا میبره کاری

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج