۴۸۳۲۹۶
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

وام دهی بانک‌ ها از ۴۰۰ هزار میلیارد گذشت

شبکه بانکی طی ۱۰ ماهه ابتدایی امسال تا پیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده این در حالی است که تا پیش‌بینی ۴۶۰ هزار میلیاردی رییس بانک مرکزی برای تسهیلات بانکی سال جاری تا حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان فاصله وجود دارد.

خبرگزاری ایسنا: شبکه بانکی طی ۱۰ ماهه ابتدایی امسال تا پیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده این در حالی است که تا پیش‌بینی ۴۶۰ هزار میلیاردی رییس بانک مرکزی برای تسهیلات بانکی سال جاری تا حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان فاصله وجود دارد.

بر اساس تازه‌ترین آماری که بانک مرکزی منتشر کرده است، بانک‌ها تا پایان دی ماه حدود ۴۲۷ هزار میلیارد به بخش‌های مختلف اقتصادی شامل هفت میلیون و ۱۰۰ هزار بنگاه تسهیلات پرداخت کرده‌اند که این رقم بیش از ۴۳ درصد نسبت به دوره زمانی مشابه سال قبل رشد دارد که تا مرز ۱۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش را نشان می‌دهد.

با توجه به هدف‌گذاری برای تخصیص بیشتر منابع بانکی به تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی به منظور رونق در تولید تا ۶۳.۷ درصد از مجموع تسهیلات پرداختی در سال جاری به تامین سرمایه در گردش اختصاص یافته که رقمی بالغ بر ۲۷۲ هزار میلیارد تومان را شامل می‌شود. میزان سرمایه در گردش در ۱۰ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۸۰ هزار میلیارد رشد دارد.

در مجموع در بین حوزه‌های اقتصادی بعد از خدمات این صنعت و معدن است که به روال معمول بالاترین سطح تسهیلات را دریافت کرده است. این در حالی است که حدود ۱۲۴ هزار میلیارد تومان از کل ۴۲۷ هزار میلیارد منابع اعطایی به این بخش اختصاص داشته و از این رقم ۱۰۱ هزار میلیارد تومان یعنی نزدیک به ۸۱ درصد از کل منابع اختصاصی به صنعت و معدن در سرمایه در گردش هزینه شده است.

سرمایه در گردش پرداختی به حدود ۲۶۲ هزار بنگاه تولیدی در بخش صنعت و معدن نزدیک به ۳۷ درصد کل سرمایه در گردش بخش اقتصادی را شامل شده است.

در سایر بخش‌ها نیز کشاورزی بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحد تولیدی، مسکن و ساختمان بالغ بر ۳۸ هزار میلیارد برای ۹۰۰ هزار واحد، بازرگانی ۵۸ هزار میلیارد برای ۹۷۸ هزار واحد و خدمات تا ۱۱۷ هزار میلیارد تومان برای سه میلیون و ۵۲۶ هزار واحد پرداخت شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • هوشنگ بلبلی

      متاسفانه وقتی تودنیابالاترین رقم سودوکارمزدودیرکردو...بگیرندوحرام خواری رواج داشته باشدچراکه نشه؟

    • بدون نام

      وام ازدواج هم که هیچ

    • فضولباشی

      ذکرنکردیدچه مقدارازاین مبلغ تمدیدوام واستمهال بوده متاسفم بااین اوضاع عوامفریبی انتظارشکوفایی اقتصاد پوچ وبی معنی است

    • shohrehandy

      ربا یعنی چی تو محله ما یه آقایی به افرادی که میشناسه تا 15 میلیون پول بصورت وام میده با 10 درصد 2 ساله با یه چک یا سفته با امضای پشت چک یک نفر از افراد محل بعنوان ضامن همه هم راضی هستن و دعا گوش اما بانکا با 17 یا 22 و 26 شاید هم بیشتر چون کسی از نحوه محاسبشون سر در نمیاره دولت هم که خودش از بانکا وام گرفته و نمیخواد جلوشونو بگیره اونوقت از بانکداری اسلامی حرف میزنیم که تمامی وام های قرض الحسنه 4 درصد مال کارمندای بانک و فک و فامیلاشونن کمی از ژاپنی های به اصطلاح لاایک یاد بگیرین که بهره چند صدم درصد یا منفی میگیرن برا زندگی تو ایران یه اعصاب اهنین با کلی بی خیالی میخواد که خدا این نعمت رو به ما ایرانی ها داده اگه یه خارجی بیاد ایران فک میکنه اومده جهنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج